karakterschets met TTouch-methode maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

karakterschets met TTouch-methode maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 16:26

Ik ben op dit moment het boek van Linda Tellington Jones aan het lezen,waarin zij de TTouch methode beschrijft. Volgens deze theorie kan men een karakterschets maken aan de hand van het hoofd van het paard. (Ook aan de hand van het lijf, maar zo ver ben ik nog niet).
Nou wil ik zelf graag testen in hoeverre deze methode "klopt".
Voor mijn eigen paard heb ik het al gedaan en ik moet zeggen dat het aardig klopt, maar nu wil ik graag kijken of ik ook een karakterschets kan maken van wildvreemde paarden, dus wil ik jullie vragen wiens paard ik daarvoor mag gebruiken.

Het enige dat ik ervoor nodig heb is:
- een foto van het hoofd van voren (liefst zonder hoofdstel, halster mag, maar liever niet)
- een foto van het hoofd van de zijkant (zonder hoofdstel of halster)

Op deze foto's moeten duidelijk de persoonlijkheidskenmerken, zoals de neus, de ogen en het voorhoofd, te zien zijn.


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:33

Hoihoi,

in mijn profiel staan zat foto's van Chubby... Zou het leuk vinden als je mij meer kan vertellen over mijn paard Knipoog ben ook wel benieuwd of "onze" karakters samenhangen met uiterlijke kenmerken!!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:36

Afbeelding
Afbeelding

Goedgekeurd onderschrift :)

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:01

Leuk boek is dat he, ik heb het een paar jaar geleden ook gekregen.
Alleen is het moeilijk om het van de foto te doen. de ene x kan een paard heel fris zijn en dan is zijn uitdrukking heel anders dan dat hij ff een sloom moment heeft.
+ de foto moet echt recht van voren gemaakt worden + echt recht van de zijkant van het hoofd gemaakt worden. als je iets voor of achter het paard staat zie je niet 100% hoe de neus, kaak etc, loopt

Maar het is leuk om een paard zo te lezen.
Heel veel succes ermee. Haha!


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 18:15

zomon schreef:
Alleen is het moeilijk om het van de foto te doen. de ene x kan een paard heel fris zijn en dan is zijn uitdrukking heel anders dan dat hij ff een sloom moment heeft.
+ de foto moet echt recht van voren gemaakt worden + echt recht van de zijkant van het hoofd gemaakt worden. als je iets voor of achter het paard staat zie je niet 100% hoe de neus, kaak etc, loopt


Ja tot die conclusie ben ik nu ook gekomen. Maar ik wil gewoon eens kijken hoever ik kom. Vind zoiets interessant en leuk om te doen.
Misschien moet ik er gewoon bij vermelden dat het repressentatieve foto's moeten zijn.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:42

Tuurlijk ga je het proberen want door veel naar verschillende hoofden te kijken leer je een hoop van.en is gewoon leuk om te doen.
Wat de foto's betreft zal ik voor diegene die willen sturen ff vermelden
aan de hand van de foto's van Billy waarom deze eigenlijk niet goed bruikbaar zijn om te kunnen lezen.

De foto van de zijkant staat de fotograaf teveel naar links. deze moet 2 stappen naar recht doen zodat je de hele kaaklijn kan zien en of in welke vorm de neus loopt ( snoek,recht,rams etc) ook moet je de vorm van de kin goed kunnen bekijken.

De foto van de zijkant is niet goed omdat je nu niet kunt zien hoever de oren uit elkaar staan en welke vorm ze hebben. ook kan je niet beide neusgaten zien en welke vorm ze hebben.
ook is het niet zichtbaar hoe de kruinen op het hoofd lopen en hoeveel het er zijn. etc

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is waarom er eigenlijk foto's zonder halster of hoofdstel gemaakt moeten worden en dan het liefst nog van dichtbij zodat alle contouren duidelijk te zien zijn.

Owwww het is helemaal niet mijn topic dus waar bemoei ik me eigenlijk mee Bloos
Hihi waarschijnlijk omdat ik er zelf ook veel plezier in heb gehad dit te doen........

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:01

Je mag deze foto's ook wel proberen. Ik ben benieuwd of het klopt. Ik heb het boek zelf ook, maar ik vind het wel moeilijk om aan de hand van foto's de karaktereigenschappen te bepalen.
Afbeelding Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik binnenkort betere foto's kan maken.
Laatst bijgewerkt door Marith_Ov op 16-02-04 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:04

Billy is niet zo moeilijk............... het straalt er gewoon vanaf Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:13

Wat grappig, ik zal een paar foto's toevoegen,eerst 2 van voor,ik weet niet zeker of ze goed zijn..Helaas heb ik er geen zonder hoofdstel of halster.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Excuses voor het hoofdstel,maar ik hoop dat je er iets aan hebt.. Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:01

Er is hier al eens eerder een hele topic over geweest. Kijk maar eens hier
[PP] Kruinen en karakter?

Ik geloof er zelf niet voor de volle 100% in maar het is wel zeer interessant om je in te verdiepen.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Lucia88, Vagabondo en 132 bezoekers