Hoe staat gemiddeld B-parcours in Friesland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Hoe staat gemiddeld B-parcours in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 20:41

Hallo,

Ik had eens even wat opgezocht hier op de zoekfunctie en er kwam meerdere keren naar voren dat in ene regio alles hoger en moeilijker staat als in een andere regio. Hoe zit dat in Friesland?

Ik ga voor eerst B-springen (paarden) eind maart in Franeker..dat schijnt wel mee te vallen.


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:21

Nou ik geloof toch niet dat het in Friesland anders is dan in de rest van Nederland! Dus ik denk dat jij gewoon 1 meter voor het B paarden springen moet!

Live,LOve,'ndLaugh

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:04

In Noord-Holland staat het lang niet zo hoog en technisch als in Gelderland/Overijssel/Brabant Margon Alleen de grotere concoursen staan echt aan de maat, al trekt het de laatste tijd gelukkig wel wat bij

Friesland is ongeveer vergelijkbaar met Noord-Holland Het scheelt ook erg welke parcoursbouwer je hebt
Als ik je een tip mag geven: RAP in Anna Paulowna, daar bouwt Ton Molenaar meestal en dat is altijd erg paardvriendelijk(en mag van mij wel iets hoger Knipoog ) Ligt ongeveer een kwartier over de dijk.
WMR is ook fijn rijden(ook ongeveer kwartier over de dijk) en in de zomer is Den Oever/Hippolytushoef erg leuk(ook meestal Molenaar).

Er zijn zat Friezen die Noord-Holland af en toe een bezoekje brengen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:06

ohh oke dan heb ik niets gezegd!
ik weet dat het in de provincie utrecht gewoon op 90 cm staat voor de E pony's in de B en op de kampioenschappen geloof ik wel wat hoger!

Live,LOve,'ndLaugh

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:21

ik heb weleens het gevoel dat elke parcoursbouwer een andere schaalverdeling op zijn meetlat heeft staan Knipoog

Hoe meer(en hoe beter) de deelnemers hoe zwaarder de parcoursen vaak worden. En dat is niet altijd de hoogte/breedte, maar kan ook in het technische zitten. En als het heel technisch rijden is lijkt het ook weer hoger Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:42

het staat idd soms wel lager hier in friesland want als ik dan naar drenthe ga ofzo staat het meestal wel hoger maar soms staat het hier ook wel hoog.

*

MakeMyDay

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Harlingen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:47

Over het algemeen word er minder gedurft gebouwt in Friesland(maar dat heeft niks met Franeker uit te staan hoor, de vorige keer hadden we een wat 'simpele'ziel als pc-bouwer) *LOL* Ga je Drente en die kanten op dan durven ze weleens dikke oxers te bouwen etc. ....ik zeg altijd maar: als je in DR of OV gaat springen weet je waar je aan toe bent!!!!!!!!!! Haha!
Groetjes mij

Iedereen doet z'n best..dus laat ieder in zijn waarde!!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 18:00

Nou..ik hoop stiekem wel een beetje dat het deze keer in Franeker ook niet moeilijk staat. Tis mijn eerste springwedstrijd en moet al tussen de paarden..dus voor de 1ste x mag dat wel vind ik Haha!.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:51

Pinacolada schreef:
Nou..ik hoop stiekem wel een beetje dat het deze keer in Franeker ook niet moeilijk staat. Tis mijn eerste springwedstrijd en moet al tussen de paarden..dus voor de 1ste x mag dat wel vind ik Haha!.


ik ook Haha! ik ga ga maybe de 28e(of is het de 27e?) naar Franeker...of ik blijf in NH! Haha!
maar dan moet ik tussen de paarden starten, en moetik dus met mijn pony M paarden springen(helaas is dat hier in NH(Z pony's/M paarden) nogal een verschil!
en ik start een nieuw paard,dusja zo wel leuk zijn als het voor de eerste x niet te hoog staat

in NH werd ik er soms moe van, ben je verdorrie Z springen en de hindernissen staat geneens op 1.20! Boos! beetje jammer vind ik dat! als ik nu naar het zuiden trek weet ik niet wat ik zie! *LOL*

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: littleroosie en 51 bezoekers