Manège te Texel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Manège te Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:30

Binnenkort gaan mijn vriend en ik een paar dagen op vakantie. We zitten te denken aan Texel. Natuurlijk wil ik dan ook graag een buitenrit te paard maken. Welke manège op Texel is een aanrader?


inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:40

Ik vond manege "de elzenhof" ( ik geloof dat hij zo heet )
erg leuk. Het is een leuke rit door bos en over het strand.
Toendertijd hadden ze allemaal haflingers, maar weet niet
hoe dat nu is.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:55

Er zijn twee maneges naast elkaar.
Elzenhof heeft inderdaad erg veel haflingers.
Manege Kikkert heeft ook andere paarden.
Helaas is manege Bornrif dicht.
Want daar hadden ze hele fijne paarden en pony's lopen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:04

manege kikkert is een goed aanrader ze hebben daar super brave paarden en ponys
de mensen zijn aardig duzz wat wil je nog meer

<3

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:23

Jessica24 schreef:
Er zijn twee maneges naast elkaar.
Elzenhof heeft inderdaad erg veel haflingers.
Manege Kikkert heeft ook andere paarden.
Helaas is manege Bornrif dicht.
Want daar hadden ze hele fijne paarden en pony's lopen.


Mijn vriendin heeft een pony die ze via een handelaar heeft gekocht, de pony komt van een ponykamp/ manege af op Texel, misschien van Bornrif? Zijn die al lang dicht?? ik zal een foto van de pony maken (een appie, zonder stippen, 1.20m, rank en kittige merrie, bruin van kleur, veel witte haren op het hoofd, alsof ze 30 jaar oud is, maar ze is 9 jaar). Als iemand deze pony meent te kennen....................... OK dan! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:38

elzenhof en kikkert zitten naast elkaar in de koog.
elzenhof heeft haflingers en kikkert heeft afgekeurde dravers.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:54

Toen wij laat in het seizoen naar Elzenhof gingen hadden veel ponies drukplekken...Ik raad je aan dat na te gaan want ze staan allemaal al gezadeld en afzadelen werd niet gewaardeerd.

Waarom is Bornrif dicht? Ik heb daar jaren de ponykampen gedaan, dat was echt leuk daar

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:16

Pauline schreef:
Toen wij laat in het seizoen naar Elzenhof gingen hadden veel ponies drukplekken...Ik raad je aan dat na te gaan want ze staan allemaal al gezadeld en afzadelen werd niet gewaardeerd.

Waarom is Bornrif dicht? Ik heb daar jaren de ponykampen gedaan, dat was echt leuk daar


Zou jij Lady misschien kennen, de appaloosa- pony zonder stippen die van een ponykamp op Texel afkomt??? Ik heb haar hierboven omschreven.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 08:35

Elzenhof en Kikkert had ik al gevonden via Google. Ik had gehoopt dat er nog een andere manège was, want afgaande op de websites lijken ze me allebei niks. Zeker Elzenhof, als ik die foto's zo zie.

Ik meende eigenlijk dat er ergens een IJslandersstal was, dacht dat ooit eens op Bokt te hebben gelezen, maar dat was misschien op een ander waddeneiland?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:23

IJslanderstal was/is dacht ik op Terschelling... weet ik niet zeker. Maar in de Koog zaten een paar jaar geleden 3 maneges naast elkaar.

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:30

naar mijn weten is er geen ijslanderstal.
er is wel iemand hier op texel die een paar ijslanders heeft maar dat is gewoon voor zijn eigenje had daar op het rijtje ook nog zoetelief maar die is er mee gestopt.


Jeppy
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Den Burg - Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:42

In de Cocksdorp (het noordelijkste dorp) heeft de firma van der Linde ook een manege, de paarden daar zijn eerder (veel) te vet als te mager en daar is een hele mooie route door de duinen. Maar zij rijden niet alle dagen dus dan zou je even contact op moeten nemen, ik zoek wel even een nummer.

Elzenhof heeft idd alleen Haflingers en Kikkert is een goede manege met heel gevarieerde paarden, van sloom en groot tot heet en kleiner en alles wat daar tussen zit. Zij rijden allebei dezelfde route door mooi bos en over strand en duinen.

Manege Zoetelief is nu ong. 3 jaar dicht wegens ouderdom v/d paarden en de entourage en Bornrif is er vorig jaar mee gestopt, de eigenaresse heeft zich meer toegelegd op het beheren van de bijbehorende groepsaccomodatie.

De ijslander stal die jij bedoeld is denk ik Stal Edda op Vlieland, zij staan wel eens in de Bit met een advertentietje.

En over die drukkingen, ik weet dat het heel erg is, maar deze paarden lopen zo'n 2 tot 3 maanden per jaar heel veel uur per dag om hun geld te verdienen voor de rest van het jaar. De dekjes worden vaak gewisseld, en juist door het zadel op te houden voorkom je dat er zand tussen komt. Helaas kun je ondanks die maatregelen niet voorkomen dat sommige paarden met wat moeilijkere ruggen drukkingen oplopen in de drukke zomer. Daarentegen hebben ze de rest van het jaar om bij te komen.
Gelukkig komen deze drukkingen niet voort uit een gebrek aan verzorging, want dat gebeurde in het verleden nog wel eens.

De mensen die mij nu hierop gaan aanvallen, nodig ik bij deze uit om van de zomer eens een weekje mee te draaien op een van deze maneges, personeel kunnen ze altijd gebruiken en dan kun je zelf zien hoe goed er voor de paarden gezorgd wordt.

Oh ja FlyingHigh, die pony komt volgens mij niet bij Bornrif weg, maar ik ga wel eens voor je informeren hier op het eiland

Toeval bestaat niet

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:14

ik heb ook een keer op de elzenhof gereden, op natasja2 . Heb er ook nog wel foto's ergens van.
Pony's zagen er goed uit, van die diike dekjes eronder.

Jeppy
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Den Burg - Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:22

Gappig, ik weet nog dat Natasja2 geboren werd, zij was het veulen van Natasja 1. Voorspelbaar toch?

Het internetadres van de manege in de cocksdorp http://www.vanderlindetexel.nl

IIg veel plezier met je weekendje Texel!

Toeval bestaat niet

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:31

er is toch nog een manege op texel? Ik heb namelijk ook gereden daar (al 2 x op nico, das een hele lieve haflinger) maar ik weet de naam niet..sorry maar veel plezier vast!


Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 17:36

Hey, bedankt allemaal voor de tips Lachen Was het al maar zover Knipoog

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:44

Devica schreef:
er is toch nog een manege op texel?

Meer maneges als die hierboven al genoemd zijn zijn er niet.

Verder heb je nog wel een overdekte manege, maar daar kun je geen paarden huren.
In deze manege zijn alle ruiter- en men- en andere paardenverenigingen van texel ondergebracht.

Je hebt hier ook nog fokkers die wat westernles geven, maar of dit door instructeurs wordt gedaan met een papiertje weet ik niet.
Weet ook niet of je daar een paard kan huren.

Eilandje veel plezier op Texel!
Ik denk dat dat wel zou lukken.
Er is namelijk veel te doen op Texel.
Texel is nederland in het klein!
Laatst bijgewerkt door texela op 16-02-04 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:10

je moet naar manege kikkert onwijs.. leuke manege echt waar

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:18

ach zo heeft ieder zijn eigen voorkeur van manege.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Antheman, boemel, Marjelle1992, nikkyily, schumiegirl, VWestra en 94 bezoekers