ruiterbewijs-verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

ruiterbewijs-verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 03:07

Wie weet hoe of dat zit met de verzekering die hoort bij je ruiterbewijs.
Ik had al even op internet gezocht, maar kan eigenlijk niet iets duidelijks vinden qua uitleg.
Wanneer kan je deze verzekering aanspreken?
Hoe zit het als je je paard ook al gewoon hebt verzekerd?
Wie kan me helpen?


magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:07

Ik dacht dat zo'n verzekering onzin was. Iedere nederlandeer heeft een wa verzekering en daar kunnen die kosten ook uit betaald worden.

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:26

De verzekering van je ruiterbewijs is voor sommige beter dan de WA verzekering die iedereen heeft. Iemand van de manege er gebruik van gemaakt en was er erg over te spreken. Haar paard had een meisje dat ook op paard zat getrapt met als gevolg een open been wond ( droeg geen laarzen of chaps) Alles werd door hun geregeld en ze kreeg regelmatig te horen wat ze aan het doen waren en wat er ging gebeuren. Ze keren ook goed uit aan de tegenpartij. Nu wordt het meisje binnenkort weer opgenomen om de wond via plastisch chirurgie mooier te maken. Dat vergoed het ruiterbewijs ook. Wij zijn er goed over te spreken. Toen ik het haalde was je verzekerd voor schade aan derden tot 1,5 ton gulden als ik het goed heb. Maar je kan dat misschien wel bij hun opvragen.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 14:28

Oke valt er dus iets voor op een manege dan wordt het uitgekeerd.
Maar stel dat er nu prive iets gebeurt.
ik rijd langs de weg met mn paard en ze steigert zo een fiets omver.
weet iemand hoe het dan gaat?
Het gekke is als je via internet de site op zoekt van het ruiterbewijs dan schrijven ze er alleen over dat er een verzekering bij zit, maar hoe hij inelkaar zit vertellen ze er niet bij.
Ook als je je ruiterbewijs haalt krijg je er bij mijn weten geen polis bij.
tis net alsof ze niet willen dat je er gebruik van maakt als het nodig is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:33

Dan valt de schade van die fiets er ook onder, het is niet alleen gericht naar andere paarden maar naar derden mits jij geen strafrechtelijke feiten hebt begaan of gepleegd. De polis heb je waarschijnlijk gekregen bij het aanmelding van het ruiterbewijs. Zo'n grijspapier waar je alle gegevens op moet invullen. Bellen en ze sturen zo de polis weer op.

- Offline -


Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:04

Je kunt bij de SRR een foldertje hierover opvragen, tevens heeft het uitgebreid in het SRR blaadje gestaan. Maar er waren idd stukjes wat niet altijd via je eigen WA-verzekering betaald werd. De SRR betaald eigenlijk altijd uit, en zal de schade daarna op jouw verzekering nog proberen te verhalen... Maar voor details bel de SRR even voor het foldertje...

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 15:04

he dankje wel!
ja ik weet het niet meer precies hoe het toen ging toen ik mn ruiterbewijs ging halen.
het is ook al zo'n 22 jaar terug.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Verara en 91 bezoekers