heb denk ik mijn nieuwe paardje gevonden..........

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

heb denk ik mijn nieuwe paardje gevonden..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 10:48

was al enkele maanden op zoek naar een tweede paardje. mijn jonge connemara durft niet alleen naar buiten (hij gaat wel, maar vindt het zo eng dat het gevaarlijk is), en ik wil hem niet kwijt omdat hij me verder helemaal op het lijf geschreven is. dan is er maar één oplossing: een tweede erbij Haha! ! voor hem ook gezelliger, een vriendje erbij.

mijn zoektocht verliep niet echt vlot, want was door een vroegere miskoop, én verhalen hier op bokt wel erg kritisch geworden, én ik heb een slechte rug, waardoor een heleboel paarden voor mij al afvallen (zal je net zien, zijn dan net altijd de leukste natuurlijk Frusty !)

ik wilde eigenlijk wel graag een criollo, maar dat zou nog tot de vroege zomer duren voor er weer beschikbaar waren.

dus ondertussen maar dagelijks álle verkoopssites afgeschuimd, af en toe eens met mensen gemaild, naar verschillende paarden gaan kijken, één keer vreselijk in de maling genomen met een paard die hélemáál niet was waarvoor ze hem trachten te verkopen (hij staat nu trouwens nog aan een sterk verlaagde prijs op marktplaats), en begon uiteindelijk een paarden-fobie te ontwikkelen........ Bloos! . op de duur krijg je echt het gevoel van: pppfff, wat zal ik daar weer heen gaan rijden, weer uuuren in de wagen voor niks, een beetje moedeloos dus. wel overtuigd dat er een boel geschikte paardjes voor me rondlopen, maar geen vertrouwen meer in wat de baasjes erover vertellen.

vorige week dus de zoveelste advertentie over een ouder ruintje (14) die in een soort centrum stond waar ze ook gehandicapte kindertjes leren rijden. het verhaal erbij, én de site sprak me al meteen aan, na een telefoon met het bazinnetje nog meer........zij wilde hem verkopen omdat hij wat zadeldwang had, en bij het opzadelen kleine kindertjes wat intimideerde door er wat naar te happen. en zij wilde dat de kinderen daar gewoon álles zelf met een pony konden doen. maar verder was hij alles wat ik zocht in een paard. ras of papieren interesseren me niet zoveel, baasje (ergotherapeute) wist duidelijk veel meer over kinderen dan over paarden Haha! , maar ze leek supereerlijk. ze had wél verteld dat hij 'een fijn type' was, de foto was enkel zijn hoofdje, en dan nog zéér onduidelijk......

kom ik daar aan, wát staat er daar?? een arabiertje!!!!!!! niet 100% raszuiver, maar er toch héél dicht tegenaan....vliegenschimmel (ik hou niet van schimmel, mijn connemara isssss......schímmel *LOL* )! ik hou ook niet van arabiertjes (korrektie: niet voor mezelf, ik vind ze prachtig, ook van karakter, maar meestal wat te sensibel én te vooruit voor mij Bloos ).

haha, je raadt het, dit paardje wordt het dus ! hij was hélemaal wat ze gezegd had, braaf, licht te rijden, heerlijk galopje, ONVERSTOORBAAR (een arabier? Verward ), buiten héél braaf en rustig.

én hij mag op proef komen!
en hij is spotgoedkoop Haha!

huppekee, zit ik weer met een schimmel, haha! heb een video van hem gezien van afgelopen zomer, waar hij superbraaf met mini-ukjes op z'n rug netjes alles deed wat hij moest doen, en in z'n zomervelletje toont hij wel mooi. zijn 'vliegenspikkeltjes' zijn zo uitgesproken dat het wel een beetje appaloosa lijkt Haha! .

kortom, ik ben zelf héél benieuwd wat het hier wordt in zijn proefperiode. zal voor hem niet zo makkelijk zijn, want hij hing duidelijk erg aan z'n baasje. duimen dus!! OK dan!


Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:43

wat goed zeg!! OK dan! heel veel succes ermee!
ennehhh wij willen fotoosss!!!!!!! Haha!

Cheese! Haha! Cheese! Haha! Cheese! Haha! Cheese! Haha!

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:53

wat goed Haha! super leuk!!heel veel plezier met hem. Lachen

how sweet can it be to be loved by you

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:07

Gaaf hoor! Hoop dat hij bevalt. Toch wel grappig dat het juist klikt met een paardje waar je niet naar zocht.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:16

Fijn dat je eindelijk iets hebt gevonden.
Hoop dat het helemaal goed gaat komen als hij eenmaal bij jou is.
Veel plezier met hem!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:38

gouda schreef:
Gaaf hoor! Hoop dat hij bevalt. Toch wel grappig dat het juist klikt met een paardje waar je niet naar zocht.


ha, ja gouda, dat vind ik dus ook! had ik op voorhand iets over arabiertje gehoord, dan was ik vast niet dat hele eind gaan kijken. was namelijk hier dichterbij al een keer bij een half-arabiertje geweest, en die was ook wel héél verkeersmak, maar ook heeeeeeeeel vooruit! dus die bevestigde me alleen maar in dat idee Haha! !

heb het eigenlijk ook niet voor paarden die 'zuur' doen. ik wil graag een leuk kontakt, dat je met z'n tweeën iets aan elkaar hebt, en lekker sámen naar buiten kan. maar dat 'happen' dat hij doet met opzadelen was duidelijk een patroon dat er over de jaren ingesleten is, maar waar geen greintje gemeneheid in zit. ik moest er haast om lachen, zijn gezichtje stond lang niet gemeen genoeg om erin te trappen, maar het was goed geprobeerd van hem Haha! ! bij kinderen lukte dat truukje wel natuurlijk, maar eens er op konden ze er weer alles mee. en dan met het meest relaxe gezichtje!

en ja, foto's wil ik oooook ! alleen moet ik dan wachten tot ik hem ophaal, maar op het ogenblik in z'n wintervachtje ziét hij er niet uit Bloos! ! ze hebben daar zo'n gelig zand in de rijbak, en daar rollen ze ook af en toe in, resultaat: een géle schimmel. was aangenaam verrast als ik daarna de videobeelden zag, in zijn zomertenue vond ik hem echt mooi.

is het uitgerekend nú práchtig weer; ik ben helemaal niét gefrustreerd dat ik er nu al niet mee op wandeling kan hoor, neu-eu Schijnheilig ......

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:43

Super toch Lachen

Ik hoop dat de proeftijd goed gaat!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:53

Gefeliciteerd !!

Wel jammer dat je van je geloof ven afgestapt en niet "gewacht" hebt op een brave connemara Schijnheilig Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:57

Ellende schreef:
Super toch Lachen

Ik hoop dat de proeftijd goed gaat!


ik óók Haha! !! hij heeft daar één (klein) steekje laten vallen waar ik hier in de praktijk nog even zal moeten afwachten wat dat wordt: we gingen de weg op, zij te paard, en ik te voet er achteraan, en daarna omgekeerd. nu had ik wel een beetje moeite om hem bij haar vandaan te rijden, zij was voor hem echt zijn 'maatje'. hij deed absoluut niet echt moeilijk, gewoon een keer stilstaan en aangeven dat hij liever niet zonder haar verder ging. één keer over dat punt ging hij weer gewoon door, heel braaf en zonder spanning.
daarentegen had hij er helemáál geen moeite mee als zij erop zat om bij mij vandaan te rijden. ik kon voor hem (voorlopig nog Knipoog ) duidelijk de pot op Haha! !


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:12

curly2day schreef:
Gefeliciteerd !!

Wel jammer dat je van je geloof ven afgestapt en niet "gewacht" hebt op een brave connemara Schijnheilig Haha!


ja en nee, curly2day Knipoog ! één: het ideale ras bestaat niet, wel het ideale paardje Haha! !
en twee: hoezeer een connemara me ook bevalt, ben in mijn (tamelijk intense) zoektocht in nederland en belgië op geen enkele connemara gebotst met betrouwbare ervaring. allemaal wel veelbelovende jonge dingen, maar daar heb ik niets aan nu. moet niet met twee onervaren knollies gaan zitten die elkaar de boom injagen Bloos! !
maar ja, dat blijft het nadeel van vóór een paardje kiezen: je sluit alle andere uit.....moeilijk he Haha! !

ennnnn, dat 'wachten': heb alweer een half jaar gewacht: IK WIL NU NAAR BUITEN *LOL* !

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:17

ingeo"]
[quote="curly2day schreef:
Gefeliciteerd !!

Wel jammer dat je van je geloof ven afgestapt en niet "gewacht" hebt op een brave connemara Schijnheilig Haha!


ja en nee, curly2day Knipoog ! één: het ideale ras bestaat niet, wel het ideale paardje Haha! !
en twee: hoezeer een connemara me ook bevalt, ben in mijn (tamelijk intense) zoektocht in nederland en belgië op geen enkele connemara gebotst met betrouwbare ervaring. allemaal wel veelbelovende jonge dingen, maar daar heb ik niets aan nu. moet niet met twee onervaren knollies gaan zitten die elkaar de boom injagen Bloos! !
maar ja, dat blijft het nadeel van vóór een paardje kiezen: je sluit alle andere uit.....moeilijk he Haha! !

ennnnn, dat 'wachten': heb alweer een half jaar gewacht: IK WIL NU NAAR BUITEN *LOL* !
[/quote]

Dan moet je inderdaad je "wensen" aanpassen !!


Veel plezier met je nieuwe aanwinst *LOL*

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:19

wat leuk dat je eindelijk een paardje hebt gevonden zeg !!
ben beniewd hoe het met de proefperiode gaat..

Karaat_the_newforest op Instagram

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:33

Ik hoop dat het goed afloopt de proefperiode, want zo te horen krijgt hij er een lief baasje voor terug.

Veel plezier

gr

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:38

Makhali schreef:
Ik hoop dat het goed afloopt de proefperiode, want zo te horen krijgt hij er een lief baasje voor terug.

Veel plezier

gr


oh ja hoor, we zijn best lief Haha! ......moet hij wél z'n best voor doen natuurlijk Extreme duivel .....hahaha Knipoog !

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:55

Dat is waar maar dat is altijd niet waar Haha!

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:08

dat klinkt goed Ingeo. Het lijkt me een heel fijn paardje. veel succes!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 14:49

juval schreef:
dat klinkt goed Ingeo. Het lijkt me een heel fijn paardje. veel succes!


wil je erop mee naar de veluwe juval? (haha, en ik heb hem nog niet Haha! )

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:31

ingeo"]
[quote="juval schreef:
dat klinkt goed Ingeo. Het lijkt me een heel fijn paardje. veel succes!


wil je erop mee naar de veluwe juval? (haha, en ik heb hem nog niet Haha! )
[/quote]

haha, bedankt voor je aanbod Lachen maar ga je paardje eerst zelf maar lekker uitproberen. Hoe heet-ie eigenlijk?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 16:50

juval"]
[quote="ingeo"][quote="juval schreef:
dat klinkt goed Ingeo. Het lijkt me een heel fijn paardje. veel succes!


wil je erop mee naar de veluwe juval? (haha, en ik heb hem nog niet Haha! )
[/quote]

haha, bedankt voor je aanbod Lachen maar ga je paardje eerst zelf maar lekker uitproberen. Hoe heet-ie eigenlijk?
[/quote]

ja, daar vraag je me wat Verward , weet ik zelf nog niet Frusty !
hij heet daar 'roan', omdat hij zogezegd rouankleurig was....nou, op zich vond ik die naam wel wat, maar hij IS niet rouaan, hij is vliegenschimmel, haha!
'vlieg' is niet echt een optie Haha! !
wordt nog even denken dus......

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:32

Komt me bekent voor eigenlijk wou ik niet echt een fjord en al helemaal niet een merrie en wat is het een fjorden merrie Tong uitsteken

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:55

nutiagek schreef:
Komt me bekent voor eigenlijk wou ik niet echt een fjord en al helemaal niet een merrie en wat is het een fjorden merrie Tong uitsteken


zijn we stom, of zijn we stom??! Tong uitsteken Haha!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:27

Heel stom al denk ik dat jij en ik geen spijt ervasn krijgen Tong uitsteken

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:28

Allereerst, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat de proefperiode goed gaat, en dat je er een leuk paardenmaatje bij zult hebben!
En het verhaal, dat je uiteindelijk aan belant bij datgene, wat je eigenlijk liever niet wilde... *ahum* komt me heel bekend voor..

(ik wilde liever geen merrie en liever ook geen vos... Haha! )

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 19:44

Sall schreef:
Allereerst, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat de proefperiode goed gaat, en dat je er een leuk paardenmaatje bij zult hebben!
En het verhaal, dat je uiteindelijk aan belant bij datgene, wat je eigenlijk liever niet wilde... *ahum* komt me heel bekend voor..

(ik wilde liever geen merrie en liever ook geen vos... Haha! )


en je hebt.........laat me raden...............een vosmerrie?????
en bevalt die switch je zo wat? Haha!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:06

gefeliciteerd *LOL* OK dan!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers