Pension Schoonhoven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Pension Schoonhoven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:02

Hallo,

aangezien vriendje en ik nu serieus bezig zijn met een huis in Schoonhoven, zal ik ook een plekkie moeten vinden voor Chubby daar. Ik heb al één mogelijkheid, maar wil graag meerdere opties gaan bekijken. Ik vraag me dus af of jullie leuke, gezellige pensionstallen (particulier, manege, etc) weten in Schoonhoven of directe omgeving (auto is aanwezig, maar wil liever niet meer dan 15 minuten rijden en liefst níet aan de andere kant van de Lek).

Uiteraard heb ik zo mijn wensen:
* ruime, frisse stallen
* volpension (opstrooien, voeren)
* weidegang moet mogelijk zijn
* binnen- en buitenbak
* uitrijdmogelijkheden

Alvast bedankt voor je reactie!!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:22

Hoi,

heb dit topic ook neergezet bij [EA]... Ik laat het graag over aan de moderators om te beslissen waar hij op z'n plekkie staat Knipoog

Excuses voor de dubbelpost!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:58


♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 14:06

Thanks!!

Zal Zilverstad deze week ff bellen, maar ze hebben zo te zien geen weiland? Da's toch wel een vereiste en geen wens... maar dat hoor ik dan wel van de "stalmanager" Lachen


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:08

Chubby schreef:
Thanks!!

Zal Zilverstad deze week ff bellen, maar ze hebben zo te zien geen weiland? Da's toch wel een vereiste en geen wens... maar dat hoor ik dan wel van de "stalmanager" Lachen

Nope, geen weidegang. Alleen een heel klein vierkant paddockje waar je paard onder toezicht in mag. Er is een stukje verderop wel los wei te huur, maar dat is 10 mins stappen over de weg, en je moet je paard er uiteraard zelf in en uit halen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:08

dacht dat ze dat wel hadden maar weet niet zeker!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!


Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:09

hmm van wie is dat land achter de buitenbak dan?

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:18

ik ben pas bij een stal in Schoonhoven wezen kijken. Er waren slechts 2 stallen en geen bak dus dat is ook niets voor jou denk ik. De buren hadden wel een bak misschien dat je daar kunt kijken .Mijn vriend woont er dus ik zal het eens navragen. Het was zeg maar aan die boerenweg als je net de vlist uitrijd en vlak voordat je schoonhoven inrijd.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 16:30

Hey Gouda,

ik zou het lief vinden als je het ff navraagt... Overigens, ik heb weleens gehoord van de Vlist, maar kom zelf niet uit Schoonhoven vandaan en heb dus echt geen idee waar je bedoelt Knipoog

Groetjes!!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:15

Hoi,
Ik sta bij de zilverstadruiters. Je vindt idd veel info op de website die hierboven aangegeven staat. Weiland is er op loopafstand: 15 tot 20 min stappen. Dat is bij een boerderij met toezicht; die mevrouw kijkt echt een paar keer per dag of alle paarden nog 'normaal' in het land staan. Mensen kunnen niet zo bij de paarden komen, zonder dat ze over het erf moeten. We zitten op het moment vol, maar tegen de zomer komt er vast een plekje vrij. Je moet bij ons wel zelf uitmesten, maar ken iemand die een meisje (echt handig paardenmeisje) het laat doen tegen betaling en dat gaat goed. In Bergambacht heb je nog een stal met binnenbak (wel manegelessen) en 1 stuk weiland alle paarden bij elkaar...
Verder heb je nog een stalling in Oudewater en Stolwijk waar je volgens mij allebei wel land direct achter bij hebt. Beide met binnenbak. In Oudewater heb je aparte stukjes land en worden de paarden gemest en buiten gezet. Dat is ongeveer 10-15 min. met de auto. Voordeel is dat je daar geen lessen hebt en dus altijd in de binnenbak kunt rijden. Als je meer info wilt, pb gerust.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:09

Chubby schreef:
Hey Gouda,

ik zou het lief vinden als je het ff navraagt... Overigens, ik heb weleens gehoord van de Vlist, maar kom zelf niet uit Schoonhoven vandaan en heb dus echt geen idee waar je bedoelt Knipoog

Groetjes!!


oeps sorry. Ben ook niet zo heel bekend in Schoonhoven ga er misschien dit jaar ook wel wonen (als mijn vriend daar een huisje aangeboden krijgt) misschien weten andere bokkers uit schoonhoven e.o. het wel. Aan die weg als je net uit de vlist komt en je schoonhoven binnen rijd Verward . Daar is een pensionstal. even kijken hoor het heet de Opweg aan die weg is een pension.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:27

Ik heb op een manege daar weleens wedstrijd gereden en een week me paard gestalt toen ik daar bij me nicht ging logeren en me paard meenam. De manege heet de Zilverstadruiters volgens mij ze hebben een grote buitenbak en binnenbak een longeerbak wordt geloof ik voor je gemest en gevoerd gewoon regelmatig zijn er wedstrijden en andere evenementen maar helaas geen weidegang.

gr

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:01

wordt dus NIET uitgemest. Wel 3x per dag gevoerd. Je mag zelf bepalen wat je paard te eten krijgt. Er is ook een aparte paddock bij en weidegang op loopafstand....

Aan de Opweg? Met een bak? Kan het me niet voorstellen, daar rijd ik regelmatig met mijn paard langs en heb er nog geen bak gezien. Je hebt wel uit Vlist en dan rechtsaf en daarna aan de linkerkant een pensionstal met binnenbak en weidegang. Bedoel je die soms?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:26

nee echt op de opweg. Ik was daar wezen kijken voor een stal bij een prive iemand (een dierenarts stond op marktplaats en hing briefje bij plusmarkt in schoonhoven) daarnaast was een stal met een bak. die stal waar ik was wezen kijken is als je vanuit de vlist komt rechtsaf en vlak voordat je schoonhoven echt binnenrijd (staat een blauw bord geloof dat die straat beneluxlaan heet zit een peugotdealer enzo) echt bij die inrit als het ware

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:29

In Schoonhoven zelf heb je nog maar weinig plaatsen met een binnenbak en volpension. Uitrijmogelijkheden zijn allemaal langs de weg.

Je zou iets verder kunnen gaan staan, in Cabauw bij Zorgdrager. Geen binnenbak, wel buitenbak en ik geloof ook weiland. Goede bakken (Zorgdrager verkoopt zelf spul voor in buitenbakken), goede paardenkenners en volgens mij volpension.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:30

Overigens, Stal Mazzeltov (Ammerstol) heeft wel weiland en een binnenbak. Persoonlijk zou ik er niet heen willen door een bepaald gevoel bij de beheerders, maar dat is iets uit het verleden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:16

Kleintje schreef:
Overigens, Stal Mazzeltov (Ammerstol) heeft wel weiland en een binnenbak. Persoonlijk zou ik er niet heen willen door een bepaald gevoel bij de beheerders, maar dat is iets uit het verleden.

Is dat die manege langs de provinciale weg in de buurt van Bergambacht?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:20

Inderdaad, dat is die stal.

Misschien neemt de springstal Stam nog mensen aan. Die hadden ook weleens pensionklanten. Dat zit op de Tientweg. Daar zitten ook wat privéstallen.
Anders bij de Opweg. Daar had je altijd Tante Sjaan. Weet niet of dat er nog is hoor, ik kom daar helemaal niet meer. Verder heb je er een hoop boeren met goede bakken en stallen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:22

Die hebben een gloedje nieuwe binnenbak gebouwd van de winter ziet er wel mooi uit alleen beetje drukke weg waar het aan staat en als ik vanaf de weg al iemand zie lopen dan is het allemaal klein grut lijkt wel.

ik ga waarschijnlijk dit jaar verhuizen naar Schoonhoven of directe omgeving dus vandaar dat ik dit topic ook volg.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:29

Ja, ze hebben een nieuwe binnenbak. En ja, het is een manege met veel klein grut. Maar ook oudere en serieuzere mensen.
Ze hebben iig. een binnenbak en weiland, iets wat weinig andere manege's hebben.

Persoonlijk raad ik Zorgdrager aan. Of kijk eens aan de overkant van de lek. Ja, de pont is jammer, dat kost tijd en geld, maar de manege in Groot-Ammers is nog niet zo heel erg slecht (je moet je alleen kunnen aanpassen aan gelovige mensen), anders heb je een geweldige pensionstal in Langerak (waar batje heeft gestaan en waar mijn paard vandaan komt). Laatste is een dressuurstal. Geen binnenbak, geen longeerring, wel een geweldige buitenbak, veel weiland en een perfecte begeleiding.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:21

Manege de Zilverstadtruiters is wel mooi hoor, grote buitenbak, goede binnenbak!
Bij Zorgdrager staat er toch een boom middenin de bak??? Irritant.
Langs de Lekdijk bij Schoonhoven (bij Willige Langerak) heb je volgens mij genoeg bakken en stallen bij de boerderijtjes, mischien kun je het ergens vragen.
En schievink zit ook bij Cabauw, verhuren hun ook boxen?
Je kunt ook eens rondrijden door de Bonrepas of zoiets, mischien dat daar ook huizen met een goede bak staan, je kunt het altijd vragen, nee heb je, ja kun je krijgen....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:02

Schievink verhuurde vroeger geen boxen, maar je kan het altijd proberen, die hebben een geweldig fijne bak.

Bij Zorgdrager stond een boom, volgens mij is die inmiddels weg.

Als je vanaf Bergambacht Schoonhoven in komt rijden, dan heb je voor de eerste rotonde aan de rechterkant ook stallen en een bak. Op het hek staat Hoeve Hoefke. Daar verhuren ze ook boxen en daar heb je ook weiland. Kan je ook heel fijn staan.

Kees de Keyzer heb ik nog niet genoemd. Weet niet of hij nog verhuurd. Maar hij heeft stallen, een longeerring en weiland. Verder geen luxe, maar het was er altijd gezellig. Het is op ongeveer 10 minuten loopafstand van De Zilverstadruiters.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:59

ik weet nog een stal vlakbij schoonhoven. het heet van drunen de kaasboerderij zeg maar. leuke utrijmogelijkheden en het zit tussen stolwijk en Gouda in. verder heb je aan de bijersche weg in Stolwijk nog Barend van Dijk en daarnaast zit een nieuwe stal met binnenbak. heb alleen gehoord dat de sfeer daar niet opperbest is.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

safierlover

Berichten: 146
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:49

hoi,

ik weet nog wel een stal daar staat mijn paardje ook.
het is in het bijersche.
het is bij een partucliere.
er is een buitenbak en je kan heel mooi door de polder rijden.
er is ook weiland en een stal ik hen je toegevoegd op msn.
anders moet je maar is een keertje komen kijken

Safier, Coaching Carlos, Jip, Joep en Quiny (L)

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:52

ik heb 8 jaar in schoonhoven gewoond en gereden in de vlist, dat is echt max tien minuutjes met de auto! het is een boerderij, omgetoverd tot manege, met binnen- en buitenbak en grote weide. het is inderdaad door de vlist (die grenst aan Schoonhoven en is niets meer dan een lange kronkelige weg). wanneer je op die vlist rijdt en er komt een splitsing, dan moet je linksaf...en dan is het een paar meter verder...hoop dat er nog een plek is, dat weet ik niet. het is voor mij al 6 jaar geleden.

Lang leve je vrijheid van meningsuiting Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Googlebot, Natashaa en 107 bezoekers