Ik heb een tekkeltje aangeboden gekregen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Ik heb een tekkeltje aangeboden gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 11:21

Ik heb het beestje zelf nog niet gezien, maar mijn stalgenoot die het beestje opvangt, neemt het vanavond mee.
Het gaat om een 3 jarig gesteriliseerd teefje. Haar voormalige eigenaresse zit bij een hele foute vent. Ze kan niet van hem af omdat ze financieel afhankelijk is en een kindje heeft van hem. Hij haatte haar honden en ging er grof mee om. Eentje is al om zeep. Is van de trap gevallen, had gebroken rug en zo, en de verdenking gaat dus naar hem uit. Hij is heel driftig en reageert zich af op de hond. Nu zat dat tekkeltje 12 uur per dag in de bench, non stop (dus nee, niet uitlaten tussentijds) en er werd veel tegen de bench aan getrapt. Onlangs lag er nog een sigarettenpeuk in. Rara. Natuurlijk moet zij van die vent af, want haar gaat hij ook nog wel een keer slaan. Maar dat tekkeltje moest omwille van zichzelf weg daar. Is er nog iemand anders die zo'n lief hondje kan opnemen in huis? Het beestje heeft tot dusver weinig geluk gehad, maar het is een lief en gemakkelijk hondje.

De hond is de betere mens



Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:26

Jemig wat een naar verhaal! Boos!

Ik hoop dat jullie snel een leuk plekje voor haar vinden en natuurlijk dat haar vorige eigenaresse uit de situatie kan wegkomen...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:30

ach ach arm klein teckeltje wat heb ik een medelijden met dat beest. Helaas kan ik er geen hond meer bij hebben!!

Ik hoop dat er hier iemand is die haar op kan vangen, Teckels zijn zeer leuke beesten ze houden van aandacht maar ook erg van slapen. Desiree kan je stalgenoot geen contact opnemen met de Teckelclub voor herplaatsing/??

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 11:31

Barb schreef:
ach ach arm klein teckeltje wat heb ik een medelijden met dat beest. Helaas kan ik er geen hond meer bij hebben!!

Ik hoop dat er hier iemand is die haar op kan vangen, Teckels zijn zeer leuke beesten ze houden van aandacht maar ook erg van slapen. Desiree kan je stalgenoot geen contact opnemen met de Teckelclub voor herplaatsing/??

goed idee. WAar zitten die ergens op internet?

Heb het al gevonden: http://www.teckelclub.nl/ntcinhoud.htm
Laatst bijgewerkt door Desiree op 16-02-04 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:32

W

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:35

Wat een klote mensen hebt je toch!

Wij hebben zelf een teckelreu en willen misschien een teckel erbij voor gezelschap. Wij zijn per dag ca. 8 uur van huis ivm werk.

Alleen is Lemmy wel een beetje dominant....
Wat voor soort teckel is het? Luisterd ze, is ze zindelijk? Kan ze ook in huis zonder bench?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:38

jammer genoeg zijn de Labs te lomp voor een tekkeltje
Ben bang dat ze er bovenop springen uit enthousiasme, en daar kan het ruggetje niet tegen

Goedgekeurd onderschrift :)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:39

Ooohwww,
als ik dit lees denk ik gelijk: Breng maar...

*gaat tegen beter weten in thuis overleggen Tong uitsteken *

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:47

Billy schreef:
jammer genoeg zijn de Labs te lomp voor een tekkeltje
Ben bang dat ze er bovenop springen uit enthousiasme, en daar kan het ruggetje niet tegen



jij hebt natuurlijk 3 Labs, ik heb er 1-tje en die is ook zo lomp en wild. Ze zijn heel vaak aan het stoeien maar hij springt meer over mijn teckel heen dan dat hij er op springt Clown

Desiree ik hoop dat de Teckelclub iets voor je kan betekenen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:51

Waarom neem jij hem niet Barb? Haha!
Jij hebt ook ruimte zat, en mijn moeder zegt altijd: "Waar er twee eten kunnen er ook drie eten" Schijnheilig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:53

Barb"]
[quote="Billy schreef:
jammer genoeg zijn de Labs te lomp voor een tekkeltje
Ben bang dat ze er bovenop springen uit enthousiasme, en daar kan het ruggetje niet tegen



jij hebt natuurlijk 3 Labs, ik heb er 1-tje en die is ook zo lomp en wild. Ze zijn heel vaak aan het stoeien maar hij springt meer over mijn teckel heen dan dat hij er op springt Clown

Desiree ik hoop dat de Teckelclub iets voor je kan betekenen
[/quote]
gelukkig heb ik maar 2 Labs, maar wel hele drukke. Tong uitsteken
Ze zijn gewend om mt elkaar te spelenen dat gaat best hard, dus ik denk dat de tek het dan af gaat leggen. Scheve mond

Goedgekeurd onderschrift :)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:03

Sjuimpje"]
mijn moeder zegt altijd: "Waar er twee eten kunnen er ook drie eten" Schijnheilig
[/quote]
Daar zit ik zelf ook mee. Ik zit zelf te overwegen de hond op te nemen in huis, maar we willen er zowiezo nog een hond bij die iets groter is, en waaks is. Die halen we dan t.z.t. uit het asiel. Stefan wil geen 3 honden.

[quote="Jellie schreef:
Alleen is Lemmy wel een beetje dominant....
Wat voor soort teckel is het? Luisterd ze, is ze zindelijk? Kan ze ook in huis zonder bench?

Ze moet nog loskomen. Ze zit nu in een huis met 3 andere honden, 4 katten en konijnen. Ze loopt overal naartoe, snuffelt maar is rustig. Zoekt ook niet echt de andere honden op, hooguit om even te snuffelen. Ze verblijft nu niet meer in een bench. Zindelijk is ze ook. Ze heeft wel leren ophouden he, 12 uur achtereen in een bench!

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:06

Is het een grote tekkel? welke beharing? en welke kleur?

Goedgekeurd onderschrift :)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:06

Zo wat een vervelend verhaal joh. Wat een gekke vent zeg, zoiets doe je toch niet? Succes met het zoeken naar een geschikt huisje. Ik zal mijn oren open houden en mocht ik iemand weten dan hoor je het van me

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:06

tss.. walgelijk noem ik dit.. Helaas kunnen wij geen hond hebben. We hebben 2 katten, en zijn teveel weg voor een hond, dus is het ook niet eerlijk..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:12

Jellie schreef:
Alleen is Lemmy wel een beetje dominant....
Wat voor soort teckel is het? Luisterd ze, is ze zindelijk? Kan ze ook in huis zonder bench?

Ze moet nog loskomen. Ze zit nu in een huis met 3 andere honden, 4 katten en konijnen. Ze loopt overal naartoe, snuffelt maar is rustig. Zoekt ook niet echt de andere honden op, hooguit om even te snuffelen. Ze verblijft nu niet meer in een bench. Zindelijk is ze ook. Ze heeft wel leren ophouden he, 12 uur achtereen in een bench!
[/quote]

Ik ga het vanaaf met mijn mannetje bespreken! Wie weet dat het bij ons iets kan worden...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:12

Billy schreef:
Is het een grote tekkel? welke beharing? en welke kleur?

Langharig, roodbruin. Normale grootte, maar veel te dik. Dat krijg je he, als je zo'n beestje nooit beweging krijgt. Ze moet omwille van haar gezondheid ernstig op dieet en afvallen. Op haar opvang adres krijgt ze echter heel veel beweging samen met de andere honden; een bastaardje uit griekenland, een zwarte cockerspaniel uit het asiel en een yorkje, ook uit het asiel. Ze hebben dus al 3 honden, anders zouden ze misschien deze 4e ook wel houden, de 4 katten nog niet meegeteld en het konijn en de cavia....

De hond is de betere mens

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:21

Sjuimpje: ik heb wel de ruimte maar ik leef hier niet alleen en vriendlief wil niet meer dan 2 honden. Hij wordt soms al gek van deze 2 als ze in een ren- en vliegbui zijn Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:23

Wat een rot toestand! Ik heb zelf een ruwhaar tekkel teefje van 6 maanden, en het is echt zo leuk. Kan me niet voorstellen dat je gewoon niet goed bent voor je beesten....
Hoop dat je snel een goed tehuis vindt. Ach gut

...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:41

Desiree schreef:
Langharig, roodbruin. Normale grootte, maar veel te dik.

Maar je hebt verschillende formaten Teckels,
van dwerg, naar middenmaat naar groot.


Afbeelding

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:45

Ik heb een gewoon (groot Verward ) gevalletje. Maar die van mij is kortharig en chocoladebruin (een heel zeldzame kleur op dit moment bij Teckels, ik heb die van mij uit Belgie moeten halen)

Afbeelding

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:47

De fokker van mijn pupje had op dat momet ook een nestje met tijgerprint pups. Schijnt ook heel apart te zijn. Die van mij heeft zo'n blonde snor, echt geweldig!

...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:50

Sjuimpje"]
[quote="Desiree"]Langharig, roodbruin. Normale grootte, maar veel te dik.
[/quote]
Maar je hebt verschillende formaten Teckels,
van dwerg, naar middenmaat naar groot.


Afbeelding
[/quote]
voor zover ik weet (heb de hond nog niet gezien maar heb wel naar de grootte gevraagd), niet de grootste, maar ook geen kaninchen.

[quote="esther82 schreef:
De fokker van mijn pupje had op dat momet ook een nestje met tijgerprint pups. Schijnt ook heel apart te zijn. Die van mij heeft zo'n blonde snor, echt geweldig!

Die heb ik op marktplaats gezien, heel mooi. Zilvergrijs met bruin er tussendoor.

De hond is de betere mens

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:15

arm hondje!! en dat andere hondje dat van de trap is gevallen en zn rug brak Scheve mond zouden ze bij die man ook eens moeten doen
en dan dat beestje maar opsluiten in de bench, en er dan nog tegenaan trappen ook, in zn enigste velige plekje ook niet veilig Verdrietig

wat zijn er toch verschrikkelijke klootzakken op deze wereld Boos!

ik hoop dat iemand dit hondje in huis op kan nemen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:15

Ohhh gossie, ik ben echt in staat om dat diertje in huis te nemen.

Wij hebben alleen geen grote tuin, zou dat een probleem zijn? We kunnen er natuurlijk wel veel mee wandelen.

Mijn hart breekt echt van zo'n verhaal, het arme beestje...

Het leven is een gebakje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, _chou, Amazonbot, Barb, carineken, Ginny135, HighFly_, Lau07, lina1998, MoSt81, YandexBot en 177 bezoekers