rijden gaat erg goed; alleen maar complimenten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

rijden gaat erg goed; alleen maar complimenten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 10:59

Ik rij op het moment veel in het bos, omdat de bak steeds erg nat was en omdat ik het bos natuurlijk erg leuk vind. Haha! Afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst in 3 weken weer in de bak gebleven en merkte ik dat Donja toch wel wat stijf was. Vooral op de linkerhand wilde ze weer niet goed inbuigen. Ik heb haar goed losgewerkt en daarna weer in de wei gezet met het idee om later deze week wat fanatieker te gaan trainen. Dat was zaterdag.

Ik had aan Marion (de vriendin van de eigenaar van Donja) gevraagd om even te blijven kijken en hier en daar een aanwijzing te roepen. Zij kon rijden zodra ze kon lopen. Ze heeft haar eigen paard van niks naar de M2 gereden en mocht ook Z starten maar is toen met de wedstrijden gestopt. Ze heeft erg veel lesgegeven en is erg streng en kritisch, maar eigenlijk kreeg ik niet veel commentaar, alleen maar complimenten! Lachen Ze vond dat het heel erg goed ging met ons tweetjes. Donja liep lekker ontspannen en bracht haar achterhand er al aardig onder. OK dan!

Ze gooit haar hoofd niet meer omhoog in de wendingen en voltes en ik kan haar nu in alle gangen rond rijden. Dat heeft lang geduurd, oa door mijn rugblessure, maar de laatste tijd gaan we hard vooruit!

Als ik foto's zie van afgelopen zomer toen ik haar net begon te rijden en nu naar haar kijk, heeft ze veel meer spieren! Nog steeds is ze wel te dik, maar van 2 of 3x per week rijden en de rest van de tijd in de wei wordt ze natuulijk ook niet echt mager. Bloos Ik merk dat we echt een beetje maatjes aan het worden zijn. Ik ben de enige die op haar rijdt en we raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Natuurlijk gat het niet altijd zo lekker, maar ik was erg blij zaterdag!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:04

Hartstikke mooi dat het zo goed gaat Imre! Je klinkt heel happy in je verhaal Leuk dat jullie een team beginnen te vormen OK dan!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:07

goed zeg !! ik word altijd blij van zulke verhalen Haha! als mensen zich gelukkig voelen met hun paard.hoe goed het gaat enzo Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:12

leuk hoor, en zo blijf je plezier houden

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:16

Fijn zeg dat het zo goed gaat!
Zo zie je maar weer dat in de bak rijden ook leuk kan zijn Haha!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 10:04

Ik ben ook best wel trots op ons! Donja is een erg afstandelijk paard en nu heeft ze soms zelfs een knuffelbui als ik haar aan het poetsen ben! Lachen Ze heeft een hele tijd (2 jaar) alleen maar buitenritjes gemaakt met een beginnner en moest dus weer opnieuw getraind worden. In het begin was het een en al protest en stijfheid en ze komt nu zo lekker los! Het blijft een monster hoor, met echte merriestreken, maar op het moment ben ik erg blij met haar!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:15

Wind schreef:
Het blijft een monster hoor, met echte merriestreken, maar op het moment ben ik erg blij met haar!

Ach ja, vrouwen blijven vrouwen Haha!