strao renesse wie komt er nou allemaal?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

strao renesse wie komt er nou allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:05

Wie rijden er zaterdag allemaal mee met de strao?? en waar zijn jullie aan te herkennen?? Ik kom ( als ik niet aan t bevallen ben Haha! Tong uitsteken ) zaterdag even kijken... ben wel benieuwd welke bokkers ik tegen t lijf kan lopen..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:02

niemand meer???

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:11

Morgen al!
En ja, Yavanna en ik komen nog steeds!
We gaan helemaal in Valentijnsstijl, roze, rood, wit, enz., en we rijden op 2 haflingers (Fleur en Hatsjie van Manege Grol) als ik het goed begrepen heb van Yav.

Echt herkénbaar zijn we dus niet, maar helemaal onherkenbaar ook weer niet. Knipoog
Ik heb er in elk geval heel veel zin in, en ik duim voor mooi weer! Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:42

Ik ga naar Burgh. Da's volgende week.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:52

Nimue schreef:
Morgen al!
En ja, Yavanna en ik komen nog steeds!
We gaan helemaal in Valentijnsstijl, roze, rood, wit, enz., en we rijden op 2 haflingers (Fleur en Hatsjie van Manege Grol) als ik het goed begrepen heb van Yav.

Echt herkénbaar zijn we dus niet, maar helemaal onherkenbaar ook weer niet. Knipoog
Ik heb er in elk geval heel veel zin in, en ik duim voor mooi weer! Lachen


hatsjie ken ik.. dus zal je wel herkennen aan je paardje Haha! Ik ben te herkennen aan een ENORME babybuik Tong uitsteken .. als ik vanacht niet ga bevalen dan he.. anders ben ik er niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:31

heb jullie gezien Haha! ,maar jullie liepen achter op de rest dus geen tijd om je aan te spreken.. Vond de strao een beetje erg tegen vallen dit jaar, wat weinig paarden!

Yavanna

Berichten: 2599
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:41

Het was op zich erg gezellig, maar wel rommelig, dus de laatste keer Renesse voor ons. Het hele strand over gescheurd Scheve mond wat ik zelf dus niet geweldig vond. Ik houd wel van galopperen op het strand, maar niet met zo'n eigewijze bok als Hatsjie, dus hebben Nimue en ik maar geruild, toen kregen mij armen lekker rust
Ik heb je ook zien staan, maar idd we lagen achter op de rest, dus draafden we maar even Verward bij. Ach ja, die paarden waren toch al gek, en flink uitgerust, vanaf Haamstede alleen maar in stap. Ze waren blij dat ze de rest weer in konden halen. Die moeten wel snel gereden hebben, want zij zijn zeker 10 minuten later dan ons vertrokken uit H'stede. Gelukkig ging het aan het eind van de dag regenen en was de rest van de dag super. Het enige wat ik echt heeeel vervelend vond was dat er een aantal heel erg bezopen waren, erg onverantwoord

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:22

Yavanna schreef:
Het was op zich erg gezellig, maar wel rommelig, dus de laatste keer Renesse voor ons. Het hele strand over gescheurd Scheve mond wat ik zelf dus niet geweldig vond. Ik houd wel van galopperen op het strand, maar niet met zo'n eigewijze bok als Hatsjie, dus hebben Nimue en ik maar geruild, toen kregen mij armen lekker rust
Ik heb je ook zien staan, maar idd we lagen achter op de rest, dus draafden we maar even Verward bij. Ach ja, die paarden waren toch al gek, en flink uitgerust, vanaf Haamstede alleen maar in stap. Ze waren blij dat ze de rest weer in konden halen. Die moeten wel snel gereden hebben, want zij zijn zeker 10 minuten later dan ons vertrokken uit H'stede. Gelukkig ging het aan het eind van de dag regenen en was de rest van de dag super. Het enige wat ik echt heeeel vervelend vond was dat er een aantal heel erg bezopen waren, erg onverantwoord



hihi ja zag jullie achterom kijken.. wij stonden daar bij de rotonde ong..met die zwartwitte hond ..
Ind renesse is heel rommelig, er is altijd 1 gek die de kudde op hollaat slaan opt strand en bezopen zijn ze bijna allemaal..
Wel leuk dat jullie t naar je zin hebben gehad OK dan!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:26

Mjah, het was idd. erg slecht georganiseerd, vooral ook ná het strand, toen ze vooraan steeds éven gingen draven en dan weer stappen enzo. Dat was voor ons (en wij reden vrij ver vooraan) al lastig, maar het zal achterin de rij wel enorme chaos geweest zijn, vrees ik... Met Fleur ging dat nog wel, maar toen ik na het wisselen op Hatsjie reed, heeft die een paar keer forst uitgehaald, omdat de voorste ruiters inééns en zonder een teken te geven overgingen in stap en dus daarachter alle paarden op elkaar klapten. Vond Hatsjie dus niet leuk, steeds die paarden vanachter zo dicht tegen zich aan...

Dat vond ik dus erg slecht geregeld; vorig jaar in Burgh-Haamstede ging de bereden politie geloof ik voorop, dat ging toch beter.

Het scheuren op het strand vond ik eerlijk gezegd eigenlijk wel cool, maarja, toen reed ik nog op Fleur, en die was nog wel enigszins onder controle te houden. En verder ben ik niet vies van een beetje scheuren, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor mensen die wat minder ervaring hebben en dan misschien ook nog op een vreemd paard rijden toch wel een beetje eng is. Ik vond dat zelf in elk geval niet zo'n probleem. Lachen

Maar alles bij elkaar heb ik een hartstikke leuke dag gehad! Ondanks de ruzies met Hatsjie, vond ik dat toch ook best een leuke pony (jammer alleen dat er af en toe geen rem op zit... helluppie! Knipoog), maar Fleur is toch leuker. Haha!

Maar goed, dit zijn wij dus:

Afbeelding

Yavanna

Berichten: 2599
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 16:38

Ja, we zien er heel mooi uit OK dan! maar helaas hebben we geen prijs gewonnen, we zagen er niet traditioneel uit Rolleyes Maar die worden toch alleen maar gewonnen door de ruiters op de boerenknollen. Flauwekul. We waren helemaal in stijl voor valentijn Schijnheilig Nim, we waren toch het allermooiste he

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:08

Ik heb je niet gezien hoor Debo..... sorry maar jij mij denk ik wel Haha!

Ik had idd Igor bij me en die vond het allemaal schitterend.
Jammer dat het op het strand helemaal fout ging dus ik heb daar helaas geen foto's van Huilen maar goed ik heb een toppie dag gehad maar vond het idd wel een beetje tegenvallen.
Voor ons was het dus idd maar eenmalig.

Wat ik wel top vond dat ik voor Ig op manege Grol een stalletje had waar hij ff kon bijkomen.

Ik zal morgen de foto's plaatsten want het uploaden lukt dus niet... grrrrrrrrrr

Maar ik was het meisje met de rode jas hahahahaha

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:57

Volgend jaar maar toch burgh... Knipoog

- Offline -


Yavanna

Berichten: 2599
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 07:53

Tartuffo, zat jij dan ook bij die groep die vooraan er vandoor ging. Ik wel, en we hebben een kwartier op de duinen op jullie staan wachten. Ik vraag me nog steeds af wie die idioot was die de hele groep voor gingn. Niet normaal meer. Hoewel het wel weer eens lekker was om zo verschrikkelijk hard te galopperen, alleen het zandhappen was niet zo geweldig....

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:19

Wij zagen een stel van die onverlaten er vandoor gaan en dat was dus gewoon niet de bedoeling. Koen was best kwaad dat het gebeurde. Alle paarden werden er heel onrustig van en dat was dus niet leuk.
Wij zijn nog wel ff het water in geweest en daarna weg gereden.
Dus dat ging allemaal een beetje de mist in. Best jammer maar het was dus de bedoeling dat we netjes allemaal achter elkaar richting water gingen, langs de mensenmassa en dan daarna in draf en galop weg.... ik vond dit jammer want nu werd het daardoor wel heel rommelig.

He Debo.... welke lokale krant hebben jullie waar dit in komt te staan??????? Hier in Rotterdam kan ik dat dus niet zien want ik zou wel eens willen weten of er een foto van mij is op het strand...
Desnoods doe ik een oproepje in de krant plaatsen of iemand op het strand van mij een foto heeft gemaakt.....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:20

DeesDeBest schreef:
Volgend jaar maar toch burgh... Knipoog


Ja graag!!!!!!!!!!!!!!!!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:32

Oke ik kan weer uploaden.....

Dit was ik dus samen met Igor......

Afbeelding

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:34

Tartuffo schreef:

He Debo.... welke lokale krant hebben jullie waar dit in komt te staan??????? Hier in Rotterdam kan ik dat dus niet zien want ik zou wel eens willen weten of er een foto van mij is op het strand...
Desnoods doe ik een oproepje in de krant plaatsen of iemand op het strand van mij een foto heeft gemaakt.....


Het stond in de PZC, de provinciale Zeeuwse contrant of iets dergelijks. Het zal ook nog wel in Ons Eiland komen. Misschien dat er een stukje op pzc.nl staat?
Leuke foto tartuffo!

edit: pzc-schouwen editie moet je hebben. helaas is de site een (halve) betaalsite. heb het niet konden vinden, wel gelezen. Maar kwam niet echt overeen met wat hier stond. 't was gezellig en leuk. Internationaal, goed georganiseerd enz. Overdreven dus...

- Offline -

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:17

Uj heb gisteren op de site gekeken maar daar kon ik niets op vinden.
Ook op het lokale tv station site gekeken... maar helaas.

Dank je wel.... was ook helemaal trots op hem....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:03

hai , heb je eigenlijk niet echt gezien tartuffo.. Bloos , maar er liepen meerdere vossen mee dus daarom zal ik er niet goed op gelet hebben..
Ikkreeg je foto via mail, je zag er welkeurig versiert uit!!

Ik heb de pzc niet wel de andere krantjes , heb er geen foto's van in zien staan...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:32

In de Pzc stonden foto's van de (uiteraard) zeeuwse knollen. Op de voorpagina en bij 't stukje zelf.

- Offline -

Yavanna

Berichten: 2599
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 07:47

Tartuffo schreef:
Wij zagen een stel van die onverlaten er vandoor gaan en dat was dus gewoon niet de bedoeling. Koen was best kwaad dat het gebeurde. Alle paarden werden er heel onrustig van en dat was dus niet leuk.
Wij zijn nog wel ff het water in geweest en daarna weg gereden.
Dus dat ging allemaal een beetje de mist in. Best jammer maar het was dus de bedoeling dat we netjes allemaal achter elkaar richting water gingen, langs de mensenmassa en dan daarna in draf en galop weg.... ik vond dit jammer want nu werd het daardoor wel heel rommelig.


Dit vonden wij ook wel jammer, maar ik kon Hatsjie met de beste wil van de wereld niet meer houden Bloos Hij ging gewoon omhoog, en dat tussen die mensen vond ik levensgevaarlijk. Ook vond ik dat ze veeeel te lang wachten tussen al die mensen, daar werden de paarden ook onrustig van.

Ik vond het dus heel slecht georganiseerd, en helemaal op het einde zat een of ander griet op dat paard, wat naast je op foto staat,en die ging er in een glijdende galop vandoor. Ik ken het mormel wel, en nu mag ik haar nog minder
Al met al, wij gaan volgend jaar weer naar Haamstede.....

( maar toch vond ik het wel even lekker om zo hard te gaan, normaal doe ik eigenlijk altijd wel erg rustig op het strand Knipoog )

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:20

Oh die, ja die kon niet rijden...... maar volgend jaar kom ik ook naar Burgh toe hoor alleen heb ik begrepen dat je dan niet op het strand mag galopperen.. en als ik dan toch op het strand ben dan wil ik dat dus ook doen.
Nou ja ik heb nog een jaar om er over na te denken.

Een vriendin van stal gaat met haar Clydesdale zaterdag naar Burgh toe dus als je iets heel groots, zwart/wit gevlekt met blauwe poentjes ziet rond stappen daar dan is het Floss. gni gni.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:30

In burgh wordt alleen gestapt op het strand en dat is niet meer dan logisch. Met zo'n grote groep is dat gewoon supergevaarlijk. De politie is erbij en gemiddeld zo'n 100 paarden. Stelletje onverlaten die dan gaan galopperen op het strand met zo'n grote groep...

mag ik vragen hoe je dat groen rond je martingaal heb gekregen??

- Offline -

Yavanna

Berichten: 2599
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:53

Nou Dees, dan moet ik je teleurstellen, ook op het strand in Haamstede werd vorig jaar gegaloppeerd, dus niet alleen stap. En vorig jaar was er geen bereden politie in tenue, Klaas was er wel op politiepaarden, maar reed niet als zodanig mee. Ze hadden toen andere verplichtingen, en aangezien hij vrij was, is hij prive meegegaan.
En dat groen rond een martingaal is toch niet zo moeilijk, goede tape, draadjes, lint noem maar op.......

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:28

DeesDeBest schreef:
mag ik vragen hoe je dat groen rond je martingaal heb gekregen??



Gewoon conifeer en dan doorzichtig garen en omwikkelen, vastknopen en dan je poentjes er nog omheen maar wel kleinere stukken conifeer gebruiken anders wordt het zo groot.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers