Ik wil een rijpaard :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ik wil een rijpaard :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:49

Ontiegelijk vervelend, zo zonder rijpaard te zitten.

[naam verwijderd] is weg sinds vorige week en nu besef ik vandaag dat ik deze zomer helemaal geen leuk beestje heb om mee te gaan buiten rijden, om snel nog even een rondje mee te hobbelen in de avond, om mee te nemen naar leuke Bokt-ritten Boos!

Ik heb wel een 2,5 jarige ruin, maar die is nog veel te jeugdig om mee te beginnen; die gaat nog een heel seizoen het land in. De A pony ben ik echt te groot voor. [naam verwijderd] staat bij Cody, maar die vind ik eigenijk toch ook te klein voor mezelf, en [naam verwijderd] groeit als kool, maar die moet nog 1 jaar oud worden.
Hier in de buurt staat wel een paard waar ik op mag rijden, maar dat is af en toe zo'n kamikaze-piloot; ik zie mezelf daar nog geen avontuurlijk ritje op ontspannen wijze over mysterieuze zandpaden mee rijden

De neiging is groot het hele groene zwikkie hier te verkopen en ervoor terug te kopen 1 kant en klaar M2/Z dressuurpaard op leeftijd.
Het is toch te gek voor woorden dat mijn weilandje deze zomer kort moet worden gehouden door werkelijk een grasmaaier >;)
Ik baal. Ik wil een RIJ-paard.....

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:11

Dat zou toch wat zijn... in de zomer met je grasmaaier door je weiland crossen Scheve mond ! maar misschien kan je hem dan wel mee nemen naar mysterieuze zandpaden, je hoeft niet bang te zijn dat hij er vandoor gaat Haha!

Maar inderdaad wel balen, zou niet weten wat je hier aan kan doen. En om nou gelijk die ene te verkopen. Ik zou er goed over na denken. Maar geloof dat je dat wel zou doen!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:15

geen stalletje over voor een huur/lease/tijdellijk paard?

als ik het mag zeggen: je klinkt best verwend ;P

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:30

Wat een 'luxe'probleem heb jij zeg! De meeste doen een moord voor 1 paard, jij hebt er zelfs meerdere!
Komt idd 'verwend' over Knipoog , maar ik begrijp je frustratie goed..Valt er niet iets te regelen met een 'leenpaard' of iets dergelijks? Of een 'vakantie paard' . Iets in de trant van,dat jij een paard tijdelijk opvangt voor mensen die met vakantie willen,maar die niets kunnen regelen voor het paard..
Sterkte en succes iig! Ach gut

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:40

Jammer voor je Dees, dat ik net zelf de smaak weer te pakken krijg Tong uitsteken, anders had ik nog een leuk leerpaard voor je geweten *LOL*

Ik snap je helemaal. Een paard heb je om op te rijden, niet om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:53

Dees,

De pony eruit, Sam verkopen en weer een fijn sportpaard voor jezelf kopen Haha!:D

Of is dat echt geen optie?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 01:00

Hup aan de slag!

Zet een advertentie of zet de tam-tam aan Haha!

Je gaat het goede weer tegemoet,en een mens moet in beweging blijven.
Is beter voor lijf en geest Knipoog

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 01:21

Troost je, ik ben van 2 rijpaarden terug naar 1 wandelpaard Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 01:28

Pipo schreef:
De pony eruit, Sam verkopen en weer een fijn sportpaard voor jezelf kopen Haha!:D

Of is dat echt geen optie?


Echt wél! Dat is een heel strak plan!
Had laatst al een koper voor Sam, en de pony mag ook wel pleite eerdaags.

Ik wil zo graag weer gaan rijden! En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om weer helemaal bij 'nul' te beginnen, met zadelmak-maken enzo. Ik wil het bos weer in, volgende week al Bloos


ja, ik weet het, het is idd wel een soort luxe probleem

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:19

Ik zou zeggen;
wat let je?
Alles eruit en er gewoon een fijn dier voor terug kopen. Je weet toch niet of het wat gaat worden met die Sam, met het veulen moet je het ook maar afwachten en aan een pony heb je helemaal weinig (hoewel wel leuk gezelschap, een paard alleen is ook niets).

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:35

Lijkt mij een moeilijke keuze maar als het rijden blijft kriebelen...Goed tehuis zoeken voor het kleine grut en anders een bijrijdpaard in de buurt zoeken die wel buiten braaf is.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:46

Er zijn al zovele die het zeggen: de pony en Sam eruit en een ander fijn paard ervoor terug.
Want ik vind het wel zo gezellig als jij ook mee gaat tijdens de Boktritten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:31

Ik begrijp het niet. Had jij niet Samuel gekocht of was dat een ander paard? Wat je zou kunnen doen is ergens een paardje op de kop tikken dat je een beetje door kunt rijden en weer met winst kunt verkopen of zo. Je moet toch aan de gang blijven.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:54

zoals meerder al zegge..als jij eht aankan..die pony verkopen !!
frustrerend is het he..het niet kunnen rijden..ik heb het ook gehad...bijna een jaar lang niks te rijden...maar nu heb ik gelukkig een eigen paard gekocht !! succes in ieder geval !!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:46

Ik snap je frustratie wel hoor. Haha!

Toon was vanaf april vorig jaar kreupel en Kaminka vanaf augustus vorig jaar tot januari ongeveer. Prachtig weer de hele zomer, twee paarden op stal, maar niks te rijden dus. Gaat na een tijdje wel vervelen hoor, als je iedereen leuk richting park, wedstrijd of bos ziet gaan...

Ik heb sinds november een paard in bruikleen. Echt een goed doorgereden Z-paard waar ik heel blij mee ben. Ik kan je een dergelijk goed gereden dier van harte aanbevelen!!

Het gekke is, dat je nu niet aan het "africhten" bent, maar aan jezelf kunt werken. Voor mij een geheel nieuwe, maar zeer waardevolle ervaring!!

Dus..... verkopen die jeugdige hap, of een paard in bruikleen zien te krijgen.... Wel is het zo dat een nog niet zadelmakke 3 jarige moeilijk te verkopen is denk ik?

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:59

ooohhh, ik begrijp je hélemaal! hier kriebelt het al lang, en door omstandigheden van een jong paardje waar ik lang nog niet alles mee kon blééf het ook kriebelen! maar mijn 'probleem' is denk ik net opgelost. heb er net ééntje bijgekocht.....laat nu het voorjaar maar beginnen!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 12:06

Yep, Sam eruit, pony weg.
[naam verwijderd] gaat ook weg zodra Cody ermee klaar is.
[naam verwijderd] blijft wel trouwens!

Ik ga op zoek naar een braaf rijpaard, helemaal voor mezelf, om fijn mee te kunnen rijden. Er is idd niets dat me let. Ik heb stal, ik heb zadel, ik heb trailer, ik heb wat geld.....

[naam verwijderd] van de hand doen zie ik niet als een probleem; als de lage prijs toch niet betaald gaat worden, blijft die nog maar een seizoen, en gaat die in het najaar zadelmak weg. Maar ik vraag er weinig voor; en het is wel een hele goede. Dus dat gaat lukken.

Als iemand nog een gezond braaf rijpaard voor me weet, vanaf 1.65m., pb me!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:25

Hoe oud is Samuel, kun je niet met hem beginnen? Dan heb je toch al iets te doen tenminste.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 12:38

[naam verwijderd] wordt in juni 3 jaar oud. Maar nu beginnen is echt zonde van het paard; hij is gewoon nog te jeugdig. Lastig uit te leggen, maar die gaat echt nog een groeitstuip krijgen, dat is aan alles te zien. Meet nu 1.60m., maar die gaat wel richting 1.63/1.64m.

Toch, ik ben er niet verliefd op. Ik vind hem wel leuk, maar ik weet nu al dat ik hem uiteindelijk toch verkoop. Nou, dan kan ie ook maar beter meteen weg immers. Nog een jaar houden brengt kosten met zich mee, dat geld kan ik nu ook wel in prijs zakken.
Maar nu beginnen is echt zonde.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:41

DAt is jammer. WAnt je zou al bezig kunnen zijn. Als je elke dag maar een kwartiertje met hem werkte, zou hij de verkoopprijs al gemakkelijker op gaan brengen. Ik denk niet dat hij daar van zal lijden hoor. en je hoeft hem niet nog een jaar door te houden,maar alles wat je hem geleerd hebt, ook al zou dat niet veel zijn omdat hij nog maar zo jeugdig is, is toch al meegenomen. Hij wordt er al gemakkelijker van he.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:44

Dees schreef:
Yep, Sam eruit, pony weg.
Paula gaat ook weg zodra Cody ermee klaar is.
Weelde blijft wel trouwens!

Ik ga op zoek naar een braaf rijpaard, helemaal voor mezelf, om fijn mee te kunnen rijden. Er is idd niets dat me let. Ik heb stal, ik heb zadel, ik heb trailer, ik heb wat geld.....

Samuel van de hand doen zie ik niet als een probleem; als de lage prijs toch niet betaald gaat worden, blijft die nog maar een seizoen, en gaat die in het najaar zadelmak weg. Maar ik vraag er weinig voor; en het is wel een hele goede. Dus dat gaat lukken.

Als iemand nog een gezond braaf rijpaard voor me weet, vanaf 1.65m., pb me!


die leuke merrie van okkie1? natasha denk ik. maar die is misschien net iets kleiner.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:35

Ik hoop dat je iets leuks kan vinden waar je blij mee bent en wat dan ook echt iets voor jou is.

gr

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:39

Nou , Dees wat een plannen Knipoog
Welke leeftijdsklasse zoek je een paard??
Nog meer wensen zoals merrie ruin enz....?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:54

Dees"]
Paula staat bij Cody, maar die vind ik eigenijk toch ook te klein voor mezelf
[/quote]
[quote="Dees schreef:
nu besef ik vandaag dat ik deze zomer helemaal geen leuk beestje heb om mee te gaan buiten rijden, om snel nog even een rondje mee te hobbelen in de avond, om mee te nemen naar leuke Bokt-ritten

Oplossing voor dit probleem: bij boktritten haal je Paula op. Jij liever dan ik voorlopig op grotere ritten en Paula groeit ook een cm of 5 bij zulke gelegenheden, hoezo te klein Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 14:55

Leeftijd tussen de 4 en 14,
wil eigenlijk alleen maar een ruin.
Belangrijk is de maat; niet kleiner dan 1.65m.

Moet mak zijn in de omgang; wil absoluut niet beginnen aan een heetgebakerd kreng, heb ik totaal geen zin in. Uiteraard voorzien van papieren, entingsbewijs, en verklaring van gezondheid (DA).
Ik wil er meteen op kunnen rijden, zoek dus geen onbeleerd paard.

Maar kleur maakt me verder niets uit Haha!