Voor de mensen die op de wei trainen!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Voor de mensen die op de wei trainen!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 21:20

Hoe krijgen jullie na zo'n rotweer de wei terug een beetje deftig??????


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:22

niet Haha! Het is bij ons achter het huis zwart. Ik rijop het moment maar gewoon in het bos, want in het het weiland is het glibberen en soppen. Pas als het wat droger is, ga ik een beetje aan het repareren: stukken terugvouwen en aanstampen. Niet dat het opvalt, maar voor mijn idee ziet het er iets beter uit Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:30

Voor mij zit er niks anders op dan m'n pony even vakantie te geven, dat doe ik elke winter zo'n beetje, want nu kan ik echt niet rijden, dan blijft er weinig van de wei over..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:31

Die krijgen wij ook niet goed. Gelukkig mag ik nu in de wei van de overbuurman trainen. Die heeft zijn koeien nu op stal staan en vind het niet erg dat Solide en ik hem omploegen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:02

Waar mijn paard staat is het een erg grote weide waarop ik train..Helemaal rechts achterin de hoek heb ik van die bordjes weg gezet,omdat dat deel het best begaanbaar is...Omdat er soms ook 2 andere 'rijden' is het dus helemaal kapot.. Nu wijk ik vaak af naar het linkerdeel achterin...Helemaal vooraan,of gebruik heel de weide..Zodat dat stuk wat kan helen.
Gelukkig is toch nog toe goed te doen..Ook bij erge regen etc kan ik goed rijden..

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:07

tja een bak de oplossingg kunne ze daar lekker rondbanjeeren

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:10

k rij als t zo nat is niet !! in de wei maar gewoon in de berm van de weg.
ons land zie er nog goed uit.
en alleen staan de paarden wel op het land dus waar ze t land in gaan is wel bagger

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:13

Gelukkig kan ik (als het echt pokkeweer is) naar de rijvereniging gaan, maar als het even kan, longeer ik op het maisland van buurman nummer 1 en rij op het grasland van buurman nummer 2 (daar weidt ik mijn paarden ook).

Wij hebben de mazzel dat we heel hoog liggen qua grond, dus echt last van een prutwei hebben we nog niet gehad dit jaar.

Toos paardloos

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:18

Mazzel-meid schreef:
Voor mij zit er niks anders op dan m'n pony even vakantie te geven, dat doe ik elke winter zo'n beetje, want nu kan ik echt niet rijden, dan blijft er weinig van de wei over..


Dat heb ik dus ook! Het enige wat wij nu kunnen doen is stappen en kleine stukjes draven in het park Scheve mond

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:33

heb gelukkig een "winterland",en voor de zomer nog 2 stukken land.
maar het winterland krijg ik denk ik nooit meer goed.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:13

Ik word onterfd als ik nu in de wei ga rijden.. Mijn vader is sterk tegen! Tot het weer een beetje droog wordt, komend voorjaar, ben ik afhankelijk van de manege, buitenritten en de droogte van onze kleine bak....!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:29

Alikesflame schreef:
tja een bak de oplossingg kunne ze daar lekker rondbanjeeren


Dat zou ik ook wel willen, maar bij ons (landbouwgrond) mag je niet zomaar overal zand gooien en drainereringsbuizen steken. Gelukkig rij ik even graag buitenritten (op modderige paadjes helaas Knipoog ) en hebben we daar plaats voor.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:16

Ik rijd niet meer op de wei maar heb dat een paar jaar geleden wel gedaan, de wei was dan idd een grote modderpoel. Sindsdien mag ik er van mijn vader niet meer in rijden. Dus doe ik dat voortaan in de bak.
We hebben er lang over moeten doen om die drapwei weer fatsoenlijk te krijgen.
Maar ik rijd nu vooral buiten, is veel fijner.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:58

Ik rij ook in de wei. Het is gelukkig een heel groot weiland. Van de zomer konden we wel op de kleine stukjes rijden (40 bij 40 meter) maar dat is nu een te grote blubber zooi. dus rijd ikgewoon op het grote stuk. Is wel lastig omdat mn pony heel erg voorwaarts is, er is een hoger gelegen stuk waar ik dan wel voltes kan rijden, maar voor de rest is het recht voorruit. (is wel eem weiland van 400 bij 200 meter denk ik)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:08

Ik heb een stuk weiland al vanaf de tweede week van septemper afgescheiden. Dus daar is het gras redelijk hoog. En ik kan daar behoorlijk goed rijden, ook al heb ik een nat land. Ik moet wel zeggen dat ik al bijna 5 maanden niet gegallopeerd heb ik de wei.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 20:07

Zou het niet helpen om de wei te verticuteren?

Hopelijk verstaan Nederlandse lezers dit woord, want ik ken geen ander woord hiervoor. Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:32

Wij rijden ook gewoon in de wei en eigenlijk nog nooit echt problemen gehad, nou moet ik er wel bijzeggen dat we niet elke dag erin rijden en dat het toch eigenlijk vrij snel weer bij trekt.
In de zomer staat er in het gedeelte waar we nu rijden weer gewoon gras.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:40

carinev, dat is toch kleine "sneetjes" in het gras maken, zodat de wortels van het gras meer lucht krijgen en zo beter gaan groeien? Het is sowieso goed om dat te doen, maar het helpt niet om je weiland minder soppig te maken...

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 21:44

't Is niet zo zeer soppig, maar met putjes en bultjes.
Ik zou de wei terug wat effen willen,.....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:54

Dan zou ik proberen te "verticuteren".. klinkt als een goede oplossing ? Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

MarijeR

Berichten: 24925
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:08

carinev schreef:
't Is niet zo zeer soppig, maar met putjes en bultjes.
Ik zou de wei terug wat effen willen,.....

Laten rollen?
Doe ik in het voorjaar ook op de stukken waar ze de hele winter buiten hebben gelopen.

ajieto
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:13

ja ik heb ook zo'n blubberzooi! vervelernd, gelukkig kan ik voor 5 euro een uur in de binnenbak en verder lekker buiten rijden Lachen ook leuk!
Ze houden bij ons kunstmatig het grondwater hoog, das echt niet prettig..
Dus er is ook niks wat helpt. Gelukkig heb ik nog een weitje ergens anders waar zelf nog wat !!gras!! staat, alleen moet ik dan mijn paardjes 's ochtend (5.30uurop) wegbrengen en 's avonds weer ophalen er staan daar geen huizen, het is niet echt vertrouwd he om ze dan met een rottig slotje snachts te laten staan.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:13

Bij mij is bij deburen de wei eerder droog/ontdooid dan de bak, dus ik werk ook op het land. No problem, het land is behoorlijk groot, dus echt heel erg kapottrappen doe ik het niet. t Enige is dat vaak de paarden erop staan natuurlijk (13 stuks), die moet ik dan even opsluiten, en dat kost nog weleens wat tijd.

Ons eigen land ligt een stuk lager en dat is dus echt niet te doen, die van ons staan op een klein hoekje wat ze inmiddels wel zwartgetrapt hebben.

Om het vlak te krijgen: weidesleep? Vraag anders eens een boer in de omgeving oid, die weet vast wel wat je moet doen en wil het misschien zelfs wel voor je uitvoeren!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:51

Niet, wij mogen nu niet in de wei rijden. Ook niet 's zomers als het een poos wat droger weer is.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:58

Nou ik doe dat dus niet meer Tong uitsteken ik reed in de zomer, was een beetje vroeg, door een schaduw heen ( moest nog 1x galop aanspringen en dan zouden we klaar zijn,want het was daarvoor geen mooie overgang) en toen was het daar wat vochtig en BOEM, we gleden onderuit en ik zat een tijd lang met een gebroken sleutelbeen.. ach ja eigenschuld! maar als de wei vochtig is rij ik daar niet! Al is het maar een beetje zoals toen!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fohadie, Trendiction en 74 bezoekers