hebben jullie een echte band met je paard!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Zijn jou en je paard een goede Combie?!

nee helaas lukt het nog niet echt
1 (0%)
ja absoluut we reageren heel goed op elkaar
77 (56%)
ik twijfel misschien heeft het wat tijd nodig?
13 (9%)
we zijn water en vuur.
4 (2%)
ja maar er moet nog een hoop aan gewerkt worden!
42 (30%)

Totaal aantal stemmen: 137


Anoniem

hebben jullie een echte band met je paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:10

Vandaag was ik aan het rijden op het strand, ik volde dat mn paard echt op me reageerde. beloonde haa als ze heel dapper langs iets "engs"ging en we hebben een heerlijk ritje gehad.

We waren met zn tweeen het was zo super allemaa, het weer zat tegen ze luisterde goed en dr ootjes draaiden zich zo af en toe naar me om, en toen voelde ik iets heel moois;

WE HEBBEN ECHT EEN BAND!

Tuurlijk het heelf een tijdje geduurt voordat ze me echt ging vertrouwen(Arabier) maar ik merk nu elke maand dat die band sterkter wordt, en dat is zo'n super mooi gevoel dat o'n mooi en groot sterk dier zn hele ziel en zaligheid aan jou overlaat!

Hebben jullie dat gevoel ook al mogen ondervinden?
En dan bedoel ik niet alleen een knuffel band, en "o ik ben zo gek van je"maae écht...dat pure...de reactie die je van je paardje krijgt als je hem/haar roept, ze/hij jou alleen ziet staat en voor jou door het vuur gaat!

Ik ben heel blij, het heeft zeker zo'n jaar moeten duren voordat ik voelde dat hét er was!

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
(goed of slecht)


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:21

Ik heb nou wel een goede band met mijn paard, maar dat heeft wel vier jaar geduurd. Nu doet hij echt zijn best voor mij, en als er dan iemand anders op rijdt, loopt ie als een krant!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:23

Ik en mijn paard hebben echt een band met elkaar.In haar ogen ben ik ook echt het moederfiguurtje(vraag maar aan YouKnowWho).Zodra ik in beeld ben dan is een ander niks meer.
OOk met enge dingen langs de weg.Even lief praten en madam loopt netjes mee.Wellis waar bijna in me nek maar goed ze doet het wel.Bij mijn vriend zou ze dat niet zo gauw doen.We vertrouwen elkaar en voelen elkaar goed aan.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:25

Ik heb een echte band met Solide. Dit is eigenlijk vanaf het begin gaan groeien. En nu is het een echte band. Ik vertrouw op haar en zij vertrouwd op mij en dat is heel duidelijk te merken. Als ze iets eng vind en ik zeg dat ze er toch op af moet gaan, gaat ze eigenlijk altijd. Net alsof ze zoiets heeft van, jij bent niet bang, dus ikke ook niet. Tuurlijk loopt ze er dan nog redelijk gespannen heen, maar ik merk aan haar dat ze mij op dat moment erg vertrouwt.

Zo kent ze mijn auto, hoort aan mijn fiets of ik eraan kom enz enz. Het is gewoon heel leuk hoe ze op mij reageerd. Ook als iemand anders op haar zit en ik zeg iets, dan zie je die oren meteen op mij gericht staan. Ook probeert ze dan zo dicht mogelijk bij mij te blijven, echt super.. Had nooit gedacht dat wij samen zo snel een band zouden opbouwen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:28

Het wordt steeds beter
Het is een gelder met een heel eenkennig en nerveus karakter.....
Het is helaas niet mijn eigen paard, en kan er ook niet elke dag mee aan de slag, maar toch......... Als ik in de bak naar haar toeloop, komt ze naar me toe en loopt ze achter me aan naar stal, als er iets engs is laat ze zich steeds beter door mij overhalen er toch langs te lopen. Aan de hand gaat ze ook (vrijwel) overal langs als ik maar voor ga. Als je in de bak staat en ze loopt los, hoe gek ze ook is, ze komt me toch steeds weer even opzoeken.
Als een ander haar longeert houdt ze constant in de gaten wat ik aan het doen ben. Je merkt het vooral in de dagelijkse omgang, muts wordt vreselijk aanhankelijk.
Het zijn misschien geen schokkende dingen, maar als je bedenkt dat een 1,5 jaar geleden bang was voor alles dat op twee benen liep en al trillend in een hoekje stond als je je hand de lucht in deed..... ben ik toch heel blij als ik dit zie Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:33

Ja ik heb een hele goeie band met mijn hengst shet ( OK dan! nu bijna 2 jaar OK dan! ) en ik heb hem vanaf de eerste dag opgevoed en we zijn dikke maatjes.
Altijd waarneer ik met hem knuffel of poets of even een stukje het bos in loop (vind die heerlijk) Haha! dan kun je het gewoon heel goed merken....want hij reageert heel goed op stem en dat is wel fijn. Vingers aflikken

Maar altijd waarneer een ander met hem wil gaan knuffelen vind die het nog wel goed maar als ze hem van mij mogen poetsen dan probeer Mijn hengst hun helemaal uit en dan kun je dat goed merken. Haha! Haha!

EN met de andere paarden van ons heb ik ook wel een goeie band maar lang niet zo goed als mijn lieve hengst. Pling

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:37

ik denk dat ik een goede band heb maar er moet nog wel het een en ander aan gebeuren. zo wil amber niet altijd fijnloos de trailer in en vertrouw ik haar niet helemaal als we weer naar ons race gedeelte gaan waar ze er een keer heel hard van door is gegaan.
van de andere kant is ze bij mij veel liever en rustiger dan bij een vreemde. grietje ook wel.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:54

Ze is nu 2 maanden van mij, hinnikt iedere dag zodra ze me ziet, op de paddock/stal. Kan haar in de bak gewoon loslaten, ze loopt achter me aan. Ook als we savonds in het donker de stal binnen komen, ze volgt me zo. Ze vertrouwd mij volledig, ik mag alles doen, alleen een nadeel dat ze soms zo eenkennig kan reageren als iemand anders dan bv zaagsel uit haar voorpluk wil halen en ze begint te flippen Knipoog
Als ik bedenk hoe zij op mij reageerd, veel aanhankelijker als Tos die 2 jaar van mij was..., en veel meer vertrouwen in wat ik doe, terwijl ze pas 2 maanden van mij is, en daarvoor er eigenlijk niks mee gedaan is...
Lovers Het is gewoon zo'n lieverd Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:56

Ik denk dat het eindelijk begint te komen. Jasmijn is een Engels Volbloed en heeft een erg eigen karakter. Ze is in eerste instantie 'gemeen' tegen iedereen en je moet haar echt kennen om haar te kunnen berijden.
Ik dacht dat we wel een band hadden, maar ik begon sinds een weekje terug te twijfelen (misschien onnodig). Ze lag in de stal en ik kwam erbij. Ze bleef wel een seconde of 20 liggen terwijl ik haar aaide. Toen stond ze op (ze stond dus niet direct op toen ik binnen kwam). Maar dat is toch meestal een teken van dat ze me niet vertrouwd? Of ben ik me nu echt aan het aanstellen?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:07

Ik heb mn pony nu een week en ik begin te merken dat ze aan mij en haar nieuwe stal begint te wennen.

Ze heeft voor het eerst in dr box gelegen, ze begroet me al als ik aankom en ze weet precies dat ze bij mij wel hard mag galoperen als ze dat leuk vind, maar bij mijn zusje moet blijven draven.
Kortom: het wennen begint, nu maar hopen dat er ook een echte band zal ontstaan tussen ons.
Het begin is er in elk geval, want we liggen elkaar goed.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:15

Langzaam aan, na zo'n 2,5 jaar begint de band te groeien, eerst was er vooral veel strijd, op de momenten dat er geen strijd was, was er slecht verdraagzaamheid.
Maar nu merk ik steeds meer dat er een band komt.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:16

Ik vind dat we best een goede band hebben, hij herkent mijn voetstappen, stem enz. en hij vertrouwt mij volledig en ik hem Lachen

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:21

Ik weet niet of ik echt een band met Sting heb...
Bij andere mensen doet hij vaak ook braaf, maar als hij langs iets engs moet doet hij dat volgens mij toch liever met mij erop.
Ik hoop dat ik een sterke band met hem kan krijgen, maar weet niet of dat lukt.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:24

Ik heb een hele goed band met Murphy.
We voelen elkaar precies aan, als ik een cross met hem in ga, weet hij met hele kleine hulpen precies wat ik wil! Geweldig beest.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:45

leuk topic
met isabel had ik vanaf dag 1 een super band
konden met elkaar lezen en schrijven

met nono merk ik sinds een week of 4 dat hij echt blij lijkt als ik aankom
en eigelijk gaat het allemaal steeds relaxter
het rijden gaat steeds beter,
hij ontspand nu helemaal als ik met hem bezig ben en reageert altijd als ik hem roep
dit heeft dus een ruim jaar geduurt hoor
maar moet zeggen, ik vind het hardstikke leuk Haha!
en ach hij weet ook wel waar t eten vandaan komt Tong uitsteken

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:27

Dennis is echt mijn maatje.
Hij gaat voor mij door het vuur, hij doet echt alles voor me en heeft me nog nooit ergens mee laten zitten. Maar ik ook zeker voor hem(heb zelf wel ondoor dachte dingen gedaan om hem uit benarde situaties te redden die voor mij ook wel erg gevaarlijk waren).
Als ik niet lekker in m'n vel zit merkt hij dat meteen en probeerd mij dan echt te helpen en op te peppen. Vaak zit hij ook niet 100% in z'n vel als ik dat ook niet zit.
Anders om ook, als hij zich zelf net niet helemaal is voel ik dat ook direct. Zelfs nog voordat ik het echt kan weten(als ik m'n bed uit kom en nog niet eens op stal ben geweest oid).

Hij wil alles voor me doen, probeerd alles wat ik vraag, neemt mij in bescherming tegen over andere paarden en 'gevaarlijke' situaties(spannende dingen die we tegen komen met rijden enzo). Dennis is echt alles voor mij en wil hem echt niet meer kwijt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:30

het heeft een tijdje geduurd, maar Banjer en ik zijn de perfecte combi... Lachen
van water en vuur naar 2 handen op 1 buik... Lachen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:37

Ik heb Ushi nog maar 3 maanden, dus een echte band die alles doorstaat is er nog niet.
Maar ik merk wel dat we beter op elkaar beginnen te reageren, ze herkent mn stem, ...
Ik hoop dat we elkaar ooit helemaal vertrouwen, maar ik heb tijd en we zullen wel zien wat er komt Lachen

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:45

Met mijn eigen paard heb ik een minder goede band als de hackney van mn vader.. Maarja die staat al 7 jaar bij ons maar dat was meteen "de mijne" Voor mij doet hij echt alles en dat voelt echt super!

Zo ben ik eens een week op vakantie geweest en dat ik dus hun helemaal niet zag en de rest van fam. wel.. dat vond hij denk ik zo gek dat hij er gewoon niet meer van at.. ik kwam thuis zeiden ze tegen me: orlando eet niet meer goed dr is toch iets mis mee.. dus ik naar hem toe een beetje te eten gegeven.. en eten dat ie deed! Haha! hij miste me gewoon.. Bloos!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:59

Vanaf zijn geboorte al Lovers Ik was de eerste die Ofir zag, en ik ben vanaf twee uur 's nachts tot in de ochtend erbij gebleven (goede reden om te spijbelen Schijnheilig ) om ervoor te zorgen dat ie niet tegen draden aanliep o.i.d. vervolgens had zn moeder te weinig melk en werd ie door voornamelijk mij bijgevoerd met kunstmelk. Het effect hiervan is dat we een veulen hadden wat graag met je speelde, altijd naar je toe kwam, hinnikte als ie je zag, en het stomme is dat ie dat zeven jaar later nog steeds doet Tong uitsteken Na zn koerscarriere en meerdere peesblessures is het alleen maar beter geworden. De aandacht die hij kreeg toen hij thuis stond heeft hem een beetje verwend gemaakt (nee hoor niet mijn schuld Schijnheilig ahum)
Als jaarling is ie wel gecastreerd omdat ie een beetje vervelend werd, maar nu is het echt een watje. Als ie ziek is kan ik bij hem zitten, ik kan echt alles met hem doen, en hij vind het geweldig, hoe meer aandacht hoe beter Haha! Hij loopt als een hondje achter me aan, enge dingen verdwijnen als ik naast hem loop, hij is gewoon geweldig Lovers
Zelfs met mijn pony of mijn vorige paard (Ofir's moeder) had ik niet zo'n goede band. Ik vertrouw hem voor 99% (behalve als hij haver krijgt ) ik wil hem echt noooooit kwijt Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:06

Ik denk dat er zeker wel een band is. Ik vertrouw veerle voor de volle 100%. Niet dat ze nooit iets zal doen wat niet mag (hehe zeker dat niet), maar ik weet precies wat ik aan haar heb en wat wel en niet kan. Dat weet ze van mij ook. Ze is jong, dwars maar super lief, er is gewoon iets. Toen ik voor het eerst op haar ging zitten, voelde ik dat het echt wel goed zat. Ze is wel een van de meeste mensen een vriendje, wil van alles en iedereen aandacht, maar niet iedereen hoeft wat van haar te verwachten en ze zal ook altijd even uitproberen hoever ze kan gaan.
Tja, iedereen voelt/ziet een band anders denk ik.
Hinneken doet ze wel naar me En als ik een stalgenootje moet geloven doet ze dat alleen naar mij, maar daar twijfel ik nog maar over Knipoog

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:25

Hoewel Maurits niet mijn eigen paard is, is er wel echt sprake van een band enzo. Hij reageert ontzettend goed op mijn stemming. Als ik een beetje sipjes ben is hij veel en veel rustiger en liever dan wanneer ik gewoon lekker vrolijk ben.
Daarnaast vertrouw ik hem (en hij mij) voor de volle 100%. Is iets eng? Hij voelt even mijn reactie en aan de hand daarvan bepaalt hij of hij erlangs durft.
Verder is hij waanzinnig aanhankelijk en doet hij dingen voor mij die hij voor anderen nooit zal doen! Hij is gewoon ontzettend lief! (en soms heeft ie zn dag even niet, en dat voel ik dan weer aan... we stemmen gewoon op elkaar af, t moet voor allebei natuurlijk wel leuk blijven!)

Der Ellmauer Dancing Queen

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:44

Ik heb voor tweede antwoord gekozen. Dan praat ik over Tancreda en Genderose.

Vooral met tancreda had ik een hele goed band. Zij voelde echt goed aan hoe ik mij voelde, wat ik nodig had enzo...
Zij was mijn lichtpuntje, en ze liet heel erg merken dat ik dat ook was. Een vroobeeld daarvan: ik was op vakantie, zij had een wond... Een week lang amper gegeten van de pijn, was erg mager... Ik kwam terug, ze was gelijk vrolijker, at weer heel goed en de kilos vlogen er weer aan Lovers
ALs ik verdrietig was wist ze dat gelijk. Kwam ze naar me toe, kreeg ik haar neus en mocht ik bij haar uithuilen en bleef ze als het moest uren doodstil staan. Na het uithuilen deed ze de gekste dingen om een lach op mijn gezicht te krijgen, een echt maatje in het leven

Met Gen had ik ook een goede band, maar lang niet zo'n goede als ik met Tancreda had. Maar Genderose was ook mijn maatje, ookal vond ze het niet goed als ik om haar hals ging hangen Tong uitsteken

Mataje voor het leven Lovers

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:45

Het bigint te komen, ookal heb ik hem pas een paar maanden, hij is voorzichtig met iemand vertrouwen, daar moet ik dus nog echt aan werken, hij is bang dat je hem in bepaalde situatie's in de steek laat.
En je hebt zn vertrouwen ook niet zo snel gewonnen. Maar dat begint aardig te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:08

ik vind het heel leuk te lezen dat de paarden baasjes in Nederland(en belgie ) een fijna paarden band hebben, ik had eerlijk gezegt verwacht dat het er slechter aan toe zou zijn..ik weet ook niet waarom, mss omdat ik op heel veel paarden heb gereden en pas bij mn eigen paard die echte band pas voel.
Ik heb ook een tijdje op een tuiger gereden maar een band is er nooit geweest.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers