Ranger ontsnapt op de weg :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Ranger ontsnapt op de weg :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:13

Hoihoi,
Hier mijn verslagje van gister Huilen
Ik was gister met Ranger over de weg gaan wandelen, en ging de hele tijd goed... dus ik loop gewoon met m, en op een gegeven moment begint ie uit het niks te steigeren, en te bokken, en toen hield ik hem niet meer, en rende die zo weg richting snelweg Huilen Het was zo eng gewoon.... Boos! En op een gegeven moment kwam daar god zij dank een busje aan, en die ging midden op de weg staan waardoor ranger er niet meer langskon... Dus hij kwam in vet harde rengalop op mij af, want hij was ondertussen ook helemaal in paniek natuurlijk Ach gut En ik er dus gewoon voorstaan, en heeeeel zachtjes tegen m praten (en ondertussen hopen dat ie mij niet omver rent Rolleyes Bloos!ps: ) Echt zo van ranger kom maar, ho maar.... en hij stopte gelukkig :lol: Echt als dat busje er niet had geweest, had ie zo de snelweg opgerend volgens mij :shock: :cry: .... En ik kon er echt niks aan doen, want als een paard echt weg wil dan gaat ie..... Ik wilde dus ook eigenlijk niet alleen gaan, maar de staleigenaar zei steeds maar van t kan wel, en hij kan t wel, jij niet enz enz... En ik vind gewoon dat je beter met zn 2en kan gaan met een jong paard wat niet verkeersmak is...
En al die mensen komen uit hun huis en gaan vragen: " is ie ontsnapt??" Neej verdomme, ik laat hem ff los, kan ie ff rennen Bloos! sorry hoor is toch een stomme vraag Verward

Maar goed, hij staat weer veilig in zn stalletje, en ik ben voorlopig uitgewandeld Knipoog Schijnheilig Bloos
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 14-02-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:15

Gelukkig is het goed afgelopen!
Wel aardig van die bestuurder van dat busje!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:24

misschien wel een idee jah..
een ouder verkeersmak paard meenemen op de weg..dan leert ie dat et niet eng is..

Karaat_the_newforest op Instagram

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:31

klas kan hoog of laag springen, maar als zij vind dat ze er vandoor moet gaan, zal ze me echt mee moeten slepen.. ik laat niet los...
maar klas steunt gelukkig erg op mij, als ze schrikt kijkt ze naar mijn reactie (die is er meestal niet dus) en dan kalmeert ze wel weer, is ook nog maar 3

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:34

Misschien mag ik dit als voorbeeld geven wanneer ik weer iemand moet overtuigen dat jonge paarden niet in jongemensen handen thuishoren, maar in de groep op het land!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:39

gijsenkim schreef:
Misschien mag ik dit als voorbeeld geven wanneer ik weer iemand moet overtuigen dat jonge paarden niet in jongemensen handen thuishoren, maar in de groep op het land!



Verward:?
euhm.. ik denk heel hard na maar vat m echt niet...
je moet toch met je paardje kunnen wandelen? ik laat klas niet lekker in de wei staan omdat ze nog maar 3 is hoor.. ze moet er toch aan wennen zonder haar maatjes naar buiten te gaan anders kan ik nooooooit een buitenritje maken.
wat ben je bot trouwens

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Jill_

Berichten: 1931
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:42

zo nou mooi dat het goed is afgelopen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:49

He beesie is 17 maanden, hoort nog in de groep....natuurlijk mag je er wel mee wandelen... als je weet wat je doet! En zeker niet met een jong ding dat niet verkeersmak is gaan wandelen langs de weg..ALLEEN........ als je niet eens bij jezelf kan bedenken dat dit vragen om ellende is dan vraag ik me werkelijk af of je uberhaupt wel weet wat je doet. En bot.......... Bot is het pas als je je jonge paard van een auto af kan schrapen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:53

Gelukkig is het goed afgelopen!
En heel fijn van dat busje dat hij stopte OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:22

Haha hercules was gister ook bijna ontsnapt.. we kwamen andere paardjes tegen dus die ging stijgeren enzo.. en ging de knoop van de halstertouw eruit.. dus ik egt zo van k*t.. ik had hem gellukig wel aan het halster vast maar als ik dat niet had gedaan dan had hij de knoop eruit getrokken.. wel eng als je paard zo over de straat rent.. gellukig is het goed gekomen OK dan!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:29

hahahha jaaaa leuk Verward

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:14

Hij staat regelmatig in de paddock tussen leeftijdgenooten, en 's zomers in de wei, ik ga normaal altijd met zn 2 wandelen. en hij is nu 21 maanden. En ja ik kan normaal logisch nadenken hoor. Jij maakt gelukkig nooooooooooooooooooooooooooooooooi fouten

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:22

jahoor heb best fouten gemaakt......... en daar probeer ik jullie voor te behoedden............

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:41

kan je ook wel iets vriendelijker brengen gijsenkim
niet aanvallend bedoeld..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:41

Gelukkig is het goed al gelopen!

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:48

klaske schreef:
klas kan hoog of laag springen, maar als zij vind dat ze er vandoor moet gaan, zal ze me echt mee moeten slepen.. ik laat niet los...


haha, dit standpunt heb ik ook altijd...nooit loslaten!
Maar gister zette [***] het ook op een lopen...en hij kon net nog wel door de deur, en ik zag een muur op me afkomen...Tja dan laat ik toch echt wel los... Haha!

( ook goed afgelopen hoor, hij wist de weg naar de buitenbak...alleen mijn rechterarm is nu 5 cm langer dan m'n linker Knipoog )

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:55

Gelukkig is het goed afgelopen met die kleine dondersteen van je! Idd in het vervolg maar even met een ander paard erbij lopen. Je hebt er weer wat van geleerd Lachen

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world aloneā€¦

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 15:14

Hoi, Heb vandaag maar weer gewandeld, anders durf ik straks niet meer... Mijn vriend is nu mee gegaan, en ik had een longeertouw er extra aan vastgemaakt zodat mocht ie gaan vliegen, Nico hem nog zou hebben met longeertouw. Maar hij heeft geen kick gegeven:)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:15

Barbara17 schreef:
Hoi, Heb vandaag maar weer gewandeld, anders durf ik straks niet meer... Mijn vriend is nu mee gegaan, en ik had een longeertouw er extra aan vastgemaakt zodat mocht ie gaan vliegen, Nico hem nog zou hebben met longeertouw. Maar hij heeft geen kick gegeven:)



verstandig!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:27

He barbara hoest? He jees, nou gaan ik mijn verhaaltje ook ff vertellen dan... Ik neem mijn nog hengst zijnde haflo arabiertje ex al vanaf dat ie 4 maanden is af en toe mee met zn mama voor een stapritje en knoopte ik m aan mn singel vast en ging ook altijd toppie *LOL* Nu hij bijna 21 maanden is neem ik m nog steeds mee naar buiten en rend ie nog steeds redelijk normaal mee Haha! alleen nu hou ik m in de hand vast of knoop ik m aan de voorkant van mn westernzadel vast. in galop maakt ie nog wel eens rare sprongen in t begin maar dan is hij ook wel de rest van de rit kippie mak. Trekkers ziet ie ook allang niet meer staan (zijn mama wel) Haha! hij gaat erg graag mee naar buiten, is weer eens wat anders dan een bak, weiland of 4 muren van zn box.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 21:43

Ja nou ja, normaal is hij ook wel braaf, en dit kwam ook helemaal uit t niks, ben mij echt helemaal kapot geschrokken:(


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:44

Barbara17 schreef:
Ja nou ja, normaal is hij ook wel braaf, en dit kwam ook helemaal uit t niks, ben mij echt helemaal kapot geschrokken:(


welkom in de wondere wereld van de jonge paarden Haha!

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 21:54

Haha, ja zeg dat wel... pfff, heb hem vandaag maar eerst in de paddok gedaan met zn vriendje:P kon ie zich eerst ff uitleven Knipoog Die grapjas Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:55

Gelukkig is t goed afgelopen!
Gelukkig was t bsuje dr anders had je neit aan de gevolgen meoten denken.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:58

Nou lekker dan en reken maar dat je geluk hebt!!echt hoor je paard zien verongelukken voor je neus is echt niet leuk!!
Dus voortaan niet meer alleen gaan als ik jou was ,mijn verzorgfjordje is zo ook dood gegaan(lees profiel voor het verhaal)
En dat is niet leuk!!!
veel succes nog enne ga niet meer alleen aub ik hou me hart vast!!!als ik hoor hoe jou paardje doet!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Paisy, vilheide en 139 bezoekers