Op naam zetten/chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Op naam zetten/chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 20:37

Mabel moet nog op mijn naam gezet worden in haar paspoort.
Heb een paardenpaspoort van het kwpn (en fokkerijgegevens, en een blad met stamboom van het kwpn waar ook alle gegevens op staan)
Ook moet ze nog gechipt worden.

Kan ik het beste chippen en alles tegelijk maar opsturen? Of eerst bij het KWPN maar op naam laten zetten en dan chippen? (krijg je toch een nieuw paspoort?)

En hoeveel tijd gaat dat ongeveer in beslag nemen?
en wat zijn ongeveer de kosten van het op naam zetten?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:45

Ik zou hem eerst laten chippen en dan alles opsturen naar het KWPN. Op het formulier wat je krijgt als hij gechipt is staat een ander adres maar het KWPN doet dit ook en is veel sneller. Ze plakken een sticker met het nummer in je paspoort dus je krijgt geen nieuwe.
Wel even een briefje erbij doen waarin je schrijft wat je wilt.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:21

Je moet lid worden van het KWPN om haar over te laten zetten. Het op naam zetten is dan 'gratis'.

Je hoeft alleen het stamboekpapier op te sturen, daar krijg je een nieuwe van. Voor het paspoort krijg je een sticker die je in moet plakken op de daarvoor bestemde blz.

Ik heb Ot een paar weken geleden op naam laten zetten. Had het maandag opgestuurd(aangetekend!) en donderdag alweer terug
Ik ben wel al lid dat scheelt. Het lidmaatschap is 73,50 per jaar, maar dat kun je daarna natuurlijk altijd weer opzeggen. (je krijgt iig een jaar de 'in de strengen')

Of je eerst laat chippen of niet maakt niet zoveel uit volgens mij, maar dat zou je even kunnen vragen bij het stamboekkantoor. Telefoonnummer weet ik zo snel niet uit mijn hoofd, maar dat staat vast wel op de site Knipoog


edit: wat pienV zegt over dat chippen zit wel wat in denk ik Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 22:31

Maar als je geen lid bent, wat kost het dan?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:33

Dan kan het volgens mij niet Je moet voor zover ik weet lid worden om het paard op naam te zetten, maar dan is het overschrijven dus wel 'gratis' *LOL*
Daarom ben ik ook ooit lid geworden(en gebleven Lachen )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:38

Kan inderdaad niet, je moet lid worden.. Voor hun is 73 euro + eenmalige inschrijfkosten ofzoiets (totaal iets van 80 euro) blijkbaar niets... nou voor mij anders wel Boos! (en in de strengen is nog saai ook)

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:43

Ik vind de IDS niet saai hoor Elise. Dat is ook een van de redenen dat ik nog lid ben Knipoog (en het is gewoon makkelijk, als ik dan weer eens van paard verander hoef ik niet moeilijk te doen Lachen )

Die eenmalige inschrijfkosten was ik vergeten. Het is voor mij ook alweer drie jaar geleden Blond

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:47

gomir"]
Ik vind de IDS niet saai hoor Elise. Dat is ook een van de redenen dat ik nog lid ben Knipoog (en het is gewoon makkelijk, als ik dan weer eens van paard verander hoef ik niet moeilijk te doen Lachen )
[/quote]

Ach, ik rijd western, geef niets om KWPN-ers in het speciaal (al heb ik er wel één Haha! ) en denk niet dat mijn ooit volgende paard er één zal zijn...
Dusss.. voor mij wel degelijk saai

[quote="gomir schreef:
Die eenmalige inschrijfkosten was ik vergeten. Het is voor mij ook alweer drie jaar geleden Blond


Grrr, ben er nog steeds boos om

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:52

Ik ben wel geïnteresseerd in de fokkerij en dit is een hele makkelijke manier om een beetje op de hoogte te blijven Knipoog
Voor jou is het inderdaad niet echt boeiend

Ik ben al gewend aan inschrijfkosten, die betaal je volgens mij bijna overal Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:27

ik zou eerst chippen en alles in 1 keer opsturen zo heb ik hte ook gedaan anders moet je het nog een keer opsturen. je kan ook als je niet lid van het kwpn wil worden het bij het knhs doen. daar moet je dan ook lid van worden volgens mij maar als je wedstrijden wilt gan rijden is dat denk ik wel zo makkelijk

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:05

Kandit echt niet zonder lid te worden? Bij NRPS blijkt dit na doorvragen wel mogelijk te zijn; dan registreren ze alleen dat je paard gechipt is...
kost eenmalig 15 euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Belker, boemel, idion, RoRo44, Wopkebrok en 87 bezoekers