Ervaring met spierverreking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Ervaring met spierverreking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 21:00

Vorige week is bij mijn paard een spier-verrekking geconstateerd.
Links achter bij haar knie.
Die blessure was toen al 3 weken.
Ze had namelijk eerst een dik been (klapper op het land) Maar heb toen nooit gemerkt dat het hoger zat. Ik dacht namelijk dat het bij haar onderbeen zat.
Toen haar been weer mooi dun was (na het dagelijkse spuiten en wandelen) ben ik weer rustig met haar aan het werk gegaan en dat ging goed, ze was niet meer onregelmatig.
Totdat ik na twee weken iets meer ging vragen, van achteruit. Ze werd toen toch weer iets onregelmatig.
Toen heb ik dus de DA erbij gehaald. En die constateerd dus dat het vanuit haar knie kwam.

Ze heeft toen een spuit gekregen tegen zwellingen en het bevorderen van herstel spieren/banden/pezen.

Ik heb een mooi schema gekregen, vanaf deze week mogen we weer een beetje rechtuit draven en stappen. Gewoon losse teugel, niets vragen enzo.
Duidelijk is dat ze wat onwennig is met het lopen.
Maar goed, wat ik nu wil weten, heeft iemand ervaring hiermee? Met spierverrekkingen?

Ik helemaal niet en weet ook niet waar ik op moet letten.
De blessure is niet bevorderd, omdat ik na haar dikke been ben gaan longeren, wat dus juist heel slecht was. Scheve mond
Tja, ik wist dat ook niet.... Weet iemand in hoeverre een spier-blessure blijft, hersteld en of zij er last van blijft houden?

Alvast bedankt.

fruitdruifje

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:08

wij hebben er 3 gehad ivm met een slechte bodem in de molen.omdraaien en bokken en hoog in de blubber zitten aan de rand van de molen....dat alles door het slechte weer.inderdaad niet longeren,als je dat wel doet op de hand waar het verrekte spier niet bealst woord,alleen op eigen benen laten lopen en niet aandrijven en door de hele bak longeren,geen volte van maar 12 meter.3 keer stappen op harde grond en er na 10 minuten afspuiten.de coolinggel van mira helpt ook er goed.de paarden van ons waren er na gemiddelt 5 tot 7 dagen beter.niet forceren en niet gelijk te hard rijden,liever beginnen met om de dag rijden.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:49

Met rust hersteld het wel een verreking komt weer goed duurt alleen wel ff, de een zegt dat het een zwakker punt blijft de ander niet, begin niet de snel en ontwijk zware bakken en weilanden, na het rijden is het goed om even uittestappen op een harde rechte ondergrond. succes

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:36

Mijn verzorgpony is een keer in de split gegaan met zijn achterbenen, je begrijpt dat die spieren dus flink verrekt waren. Hij is toen een paar dagen ongeveer 3 keer per dag uit zijn stal geweest en dan werd er 10 tot 15 minuutjes met hem gestapt. Daarna werden zijn benen lekker afgespoten. Binnen ongeveer 5 dagen was het toen weer helemaal goed met hem. Lachen Succes ermee!

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:26

WAt bij ons paard geholpen heeft is een massage. Even helpen de spieren weer op gang te krijgen Lachen.