voer????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

voer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 19:37


hoi
wat geven jully je paard te eten?
en hoe laat doen jully dat '?
wan bij mij ostal rijen ze de hellen dag met die ponny"s
en geven hem maar en kilo basisbrok per dag
en dat krijgt hij al om 4 uur s'midags ik geef mijn paard nu anderhalf basisbrok en een halfen haver maar hij werkt ook wel anderhalfuur per dag en soms iets langer!!!!
en dat krijgt hij nu van mij s'morgens en om 8.00 en savonds om 6.30
ik vind daT normaal en hij krijgt dan ook 2 plakken hooi
IS DIT NORMAAL????????????

gr
alexanxdra

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:39

mijn pony krijgt iets minder dan een kg sport/babsisbrok (ligt eraan weoke we net hebben)
's avonds krijgt ze nog een handje muesli en naturlijk s'avonds en smorgens een plak hooi.
om dat van mijn shet te vertellen is de moeit eniet waard want die staat op dieet Haha!
ze rijden niet overdreven zwaar in de winter.
en of het normaal is. ligt er net aan hoe en hoevaak jij je pony rijd.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:22

Mijn pony krijgt 's ochtend 2,5 plak hooi en iets meer dan 0,25 kilo biks.
's avonds krijgt ze nog een keer 2,5 plak hooi en iets meer dan 0,25 kilo biks.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:02

mijn shetlander krijgt, maar 2 handjes biks per dag, en met nog 3 shetjes 2 grote plakken hooi. (maar ook de hele dag gras )
's ochtends krijgt hij rond 8/9 uur 1 handje en 's avonds hooi en rond 6 uur 1 handje.

in de zomer krjigt hij geen biks en meestal geen hooi, behalve als t gras op is.

mijn verzorgpony (een gewone pony) krijgt 'sochtends 1 kilo biks en 's avonds 1 kili biks en 's avonds 2 plakken hooi.
hij kan ook de hele dag gras eten. Er wordt niet elke dag gereden, wel elke dag in ieder geval een wandeling. In de wei rent hij ook veel.

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:08

hoi ja mijn paard loopt anderhalf uur perdag

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:46

Dan krijgt mijn paard zo te horen vrij veel (en toch zie je haar ribben Verward )
ze krijgt: 's morgens hooi, 1,5 schep brok en 1 schep maïsvlokken, om 11 uur krijgt ze hooi (telkens een hele berg) en wortelen, om 2uur krijgt ze weer hooi en wortelen en een schep maïsvlokken, om 5 uur krijgt ze hooi en om 7uur avondmaal 1,5 schep brok, 1schep maïsvlokken, hooi en wortelen OK dan! Ze staat nu wel binnen of in de rijbak, als ze in de rijbak staat krijgt ze haar hooi van 2uur en dat van 5 uur in de bak. Binnen een week of 2 gaat ze terug door de dag de wei op en krijgt ze daar het hooi. Ze is vrij mager omdat ze 2x op korte tijd (nu bijna 2 maand geleden) koliek heeft gehad en ze nu al haar energie, vet,... in haar veulen steekt. Haar buik is wel dik van het veulen maar je ziet een beetje haar ribben Verward (niet overdreven hoor)

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:44

oo maar als ze drachtig is dan kan het wel dat ze zo veel krijgt wand dan heeft ze het ook heel erg hard nodig die van mij krijgt soms ok wel meer en krijgt 3 plakken hooi smorgen's met een grooten bult kuil! en saavond's het zelfden

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:28

de mijne krijgt.s'morgens 3/4 kilo basisbrok plus kuil.s'middags 3/4 kilo brok+kuil,namiddag 3/4 brok +kuil en sávonds 3/4 meusli +een berg wortelen en een schepje vitamines.