Tallie kreeg de schrik van haar leven!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Tallie kreeg de schrik van haar leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 13:22

Belde net m'n bijrijdster op: " ik was je paard kwijt in de duinen.." " oh Ziek eh vertel" ...
Ze waren dus net koud 5 minuten in de duinen, stond er een groep herten (van die grote, met enorme geweien) in de bosjes. Tal schrok zich helemaal het laplazerus (" ze kan steigeren" ). Ze was er maar even afgegaan, Tal voelt zich een stuk zekerder als je er naast loopt om eng voor te gaan (als ze iets al eng vindt hoor). Waren ze bijna langs het groepje, heeft er kennelijk 1tje bewogen Boos! en zoeffff daar ging Tal de duinen in, mn bijrijdster onderwijl omvergelopen en op dr pink staand Bloos! .

Oeps dacht ze wat nu Verward Zij er achteraan, Tal roepend en tataaaaaaa daar kwam ze weer teruglopen Lovers Beest gekalmeerd, mij gebeld voor advies (" je mag wel naar stal hoor" ). Op stal ik toch maar even bellen of ik niet moest komen helpen (pink werd dik en blauw), nee alles was goed gegaan, op de terugweg kwamen ze dus weer die herten tegen, het waren er wel 10 dacht ze, en ze kwamen ook nog even langs draven, Tal gelijk aan de schijterij maar bleef verder heel dicht bij d'r lopen.

Ze hoorde ook nog een paard aan komen galopperen, dacht ze, maar dat was dus Tal dr hart die zowat uit dr bortskastje knalde, aguttie Huilen . toen ze eenmaal door het hek van de duinen waren naar stal toe, was alles weer goed. Ze is er zelfs weer opgeklommen (in het kader van de educatie, Tal moet niet denken dat ze er zomaar van af is OK dan! ), beet Tal nog per ongeluk in dr vinger, die dus ook nog helemaal open ligt. En dan nog vragen van zullen we volgende week maar met zn 2-en gaan, ik denk die wil nooit meer, maar nee hoor Tal was zo lief en ze vond het alleen maar zielig voor d'r (ze dacht niet dat dr pink gebroken was...)

M'n bijrijdster is dan wel geen mede bokker, maar wilde d'r toch even een hart onder de riem steken Vriendjes zijn? , ze pakt alles gewoon precies aan zoals ik wil, kan me geen betere peettante voor Tal voorstellen OK dan!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:24

gellukig dat alles toch nog is goed gegaan.
wel lief dat je paard weer terug kwam lopen naar haar.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:49

Fijn dat je z'n fantastiche bijrijder hebt!!
Hopen dat ze niet meer zo veel last van der pink heeft volgende week
Petje af hoor!!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:21

Wat goed van haar zeg. En dat ze gewoon zo cool en nuchter is gebleven. Geweldig!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:34

Agussie, da's wel schrikken hoor!!

Dat Tallie dan toch nog terug is gekomen, vind ik echt super! Voor hetzelfde geld rent ze in 1 klap terug naar huis.

Geef je Tallietante maar een dikke knuffel van me!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 17:24

kreeg nog bericht van mn bijrijdster, is toch maar even naar de ehbo gegaan, moesten ook foto's maken maar gelukkig niks gebroken, alleen zwaar gekneusd...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:27

Beterschap voor je bijrijdster!
Je boft maar met zo'n iemand!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:32

Wat een geluk met zo'n bijrijdster!
En gelukkig is alles goed afgelopen!
Veel beterschap voor haar OK dan!

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:40

Leuk he al die mooie herten.
Chanel schrikt nu niet meer van de herten maar destemeer van de joggers.
Vooral die op het ruiterpad rennen.
Hoop dat je bijrijdster snel opknapt.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:53

Fijne bijrijdster lijkt me Lachen
Wens haar maar beterschap met haar vingers..lijkt me pijnlijk! Scheve mond

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 22:29

moon65 schreef:
Leuk he al die mooie herten.
Chanel schrikt nu niet meer van de herten maar destemeer van de joggers.
Vooral die op het ruiterpad rennen.
.


die had ze de vorige keer, toen kon ze nog blijven zitten bij Tallie dr bliksemsnelle omdraai Haha! Denk niet Dat Tal buitenrijden nog leuk vindt. Voorlopig eerst maar onder begeilding van oude rotten in het vak!
Kreeg ook al bericht dat ze na de rit uitgebreid lag te snurken in de paddock, was echt een enerverend ritje voor dr! (van 10 min Haha! ). of ze heeft alsnog een hartaanval gehad, maar daar gaan we maar niet van uit he Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:16

Pfoe...!! Ik was alláng huilend afgestapt...! Scheve mond

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:38

Ja, een zwaargekneusde pink, dat krijg je als er zo'n tank op gaat staan Haha! Maar wat een snoettie dat ze zo braaf en snel terugkomt (getuigd natuurlijk maar weer van een goede opvoeding, he Plin).

Tallie is een stoere meid en ze zal best wel uitgeput zijn van allemaal die indrukken. Slapen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:43

Goed dat je bijrijdster even bij de EHBO is langsgeweest, want niet iedereen heeft een Tetanusinenting die nog geldig is (maar wat ik begrepen heb was er geen open wond)?

En toch wel schattig dat Tallie zoveel vertrouwen heeft in de ruiter, dat ze zich achter een ruiterrug veiliger voelt Haha!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 15:48

Cassidy schreef:
Goed dat je bijrijdster even bij de EHBO is langsgeweest, want niet iedereen heeft een Tetanusinenting die nog geldig is (maar wat ik begrepen heb was er geen open wond)?

En toch wel schattig dat Tallie zoveel vertrouwen heeft in de ruiter, dat ze zich achter een ruiterrug veiliger voelt Haha!



die wond kwam nog even als toegift, toen Tal per ongeluk in dr vinger beet (dacht dat ze een snoepje kreeg Bloos )

Zo'n rug is wel veilig ja maar dan moet ze die niet omver lopen Haha! Vind het sowieso zo schattig, als je ernaast loopt doet ze alles, maar als je erop zit is zij de verantwoordelijke en dat merk je dan wel goed aan dr

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:15

Ze lag vanmiddag ook nog lekker in het zonnetje te slapen. Bloos
Volgens mij was ze erg moe van haar avontuur en ligt lekker uit te rusten voor het volgende avontuur, wie zal het zeggen Verward

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:22

Gelukkig is alles nog goed gekomen!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:21

Oh jee, wat een verhaal zeg! Hopelijk is je bijrijdster er snel weer bovenop en ook wel fijn dat ze nu niet bang is of zo.

Super lief dat Tallie gewoon terug kwam toen ze haar riep, geweldig!
Zo zie je maar weer, dat brave jonge ding kan inderdaad flink schrikken!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:30

leuk he andere levende wezens tegenkomen op je buitenrit Lachen .. mijn knol is daar ook goed in.. vooral shets, schapen en geiten schijnen angstaanjagend te zijn.. en dat te bedenken dat die knol van mijn 1.70 is...denk dat ik maar shetlander koop voor hem en bij hem in de stal plant . misschien helpt dat

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 08:58

supersambo schreef:
leuk he andere levende wezens tegenkomen op je buitenrit Lachen .. mijn knol is daar ook goed in.. vooral shets, schapen en geiten schijnen angstaanjagend te zijn.. en dat te bedenken dat die knol van mijn 1.70 is...denk dat ik maar shetlander koop voor hem en bij hem in de stal plant . misschien helpt dat



zoals iemand anders al zei: we hebben te stadse paarden Haha! vliegtuigen en grote vrachtwagen en trekkers boeien niet, maar o wee als je een hert tegen komt, stel je toch eens voor! Schijnheilig

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:45

Waarschijnlijk heeft ze het voorjaar al in haar hoofd.
Vanmorgen had ze haar deken af gedaan die lag dus in de blubbbbbbbbbbb.
En ze stond heerlijk in haar onderjurk in de paddock.
Ik heb hem een uurtje laten drogen (de deken ) en geprobeerd om hem schoon te krijgen dat is alleen niet gelukt en toen maar weer om gedaan.