mag je met witte bandages dresuurwedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

mag je met witte bandages dresuurwedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 11:59

mag je met witte bandages een dresuurwedstrijd rijden?
ik heb zo over 3 uur een wedstrijd en ik vroeg me af of dat mag...

wie weet t? Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:02

In de proef mag het paard niks om zijn benen hebben, dus ook geen witte bandages, met inrijden mag het wel, dan is het geen probleem!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 12:04

okey dankje!! Haha!:D

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:05

Als het een onderlinge manegewedstrijd is, mag het soms wel. Vraag het dan even aan degene die de wedstrijd heeft georganiseerd.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 12:06

ja onderling maar ze regelen altijd officieele jury op die manege dus komt anders beetje dom over hea;)

maar bedankt naja ik ga maars naar muh peerdie:D

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:16

Waarom zou je op een wedstrijd ineens met witte bandages gaan rijden, vink zo'n onzin! Maar t mag dus niet!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:19

Nee, idd maar wel met inrijden, soms onderlinge wedstrijden en kur op muziek!!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:06

Ik moet wel zeggen dat ik het altijd mooier vind.. Waarom het niet mag is omdat ze bang zijn dat mensen er spullen tussen gaan doen die de benen prikkelen zodat ze een mooiere knieaktie hebben... ik vind dat gewoon TE dom om dat al te doen maar goed der schijnen dus mensen te zijn die dat wel hebben gedaan en daarom mag het nu niet meer...

Troste mama van Quinn & Mats

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:31

YvonneS schreef:
Waarom zou je op een wedstrijd ineens met witte bandages gaan rijden, vink zo'n onzin! Maar t mag dus niet!


Uitstraling... Ik vind het er altijd wel netjes uit zien.
Ik heb het zelf ook altijd tijdens het losrijden, ik kan ook peesbeschermers omdoen maar vind witte bandages chiquer...

She's my lady Lovers

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:31

Tja het staat best mooi, maar vind het zo'n gedoe voor die paar minuutjes met losrijden dat je het om hebt.
En vaak tussen de proeven in doen ze het niet weer terug om.... Verward
Nuttig is het dus niet

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:20

YvonneS schreef:
Waarom zou je op een wedstrijd ineens met witte bandages gaan rijden, vink zo'n onzin! Maar t mag dus niet!



ik doe het ook altijd, vind het gewoon mooi staan en thuis rijd ik ook altijd met bandages dus waarom dan niet tijdens het losrijden bij een wedstrijd!

ONDERSCHRIFTLOOS

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:24

Tzal wel dom zijn, maar wat is nou eigenlijk het nut van bandages? Gewoon extra ondersteuning? Of om de pezen warm te houden? Ik gebruik ze nooit, dus ik hebe r geen benul van Tong uitsteken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:07

Nou ja als je thuis met bandages rijd, zou ik t ook gewoon op de ws doen. Maar ik vind het gewoon onzin! Waarom moet je paard ineens met inrijden chiker zijn??? Je moet het gewoon in de proef zelf laten zien hoor. En als er nou met dressuurwedstrijden massa's mensen keken, maar die zijn er ook nooit te vinden! Ik rijd zonder bescherming in, vergeet ze toch af te halen, en als ik dat zou doen, zou ik gewoon met me bordeaux rode peesbeschermers doen!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:13

snap er af en toe geen *** meer van. witte bandages schijnen mooi te zijn maar een paard met vier witte benen (wat naar mijn idee nagenoeg het zelfde effect heeft) is niet mooi (volgens de meeste mesen die ik ken)! want die moet je wassen en dat is veel werk. vind het maar een rare opvatting.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:37

Hahaha! Ben ik helemaal met je eens! Ik vind het zo gedoe al die bandages om en af, heb er geen en zal er ook nooit kopen! En als ik net zijn benen wit heb gewassen, waarom zou ik dat dan meteen weer wegstoppen onder die bandages?? Onzin dus!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 15:16

wrom ik het wou doen? >>flames benen waren beetje niet helemaal wit dus ik d8 miss is dat een idD

en zelf vind ik het haar ook wel mooi staan Haha!
naja maakt ook verder niet uit Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:32

Een paard moet in een dressuurproef laten zien dat hij zonder ondersteuning/bescherming of weet ik wat zuiver zelf kan lopen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:58

ik heb er eventjes een vraagje bij, mag je wel met peesbeschermers een wedstrijd rijden?
mijn draver heeft op de renbaan een peesblesure opgelopen, waardoor ze altijde met peesbeschermers moet rijden, is dat toegestaan?

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:03

JaimieD schreef:
ik heb er eventjes een vraagje bij, mag je wel met peesbeschermers een wedstrijd rijden?
mijn draver heeft op de renbaan een peesblesure opgelopen, waardoor ze altijde met peesbeschermers moet rijden, is dat toegestaan?


Volgends mij mag je helemaal niks omhebben

Obelix is gewoon stoer!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:04

nee, niet toegestaan.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:35

YvonneS schreef:
Hahaha! Ben ik helemaal met je eens! Ik vind het zo gedoe al die bandages om en af, heb er geen en zal er ook nooit kopen! En als ik net zijn benen wit heb gewassen, waarom zou ik dat dan meteen weer wegstoppen onder die bandages?? Onzin dus!

Om ze schoon te houden voor je proefje?
Tenminste daar heb ik ze één keer voor gebruikt, trouwens ook de enige keer dat de jury zn benen niet schoon vond (bak lag vol met stront, en nee dan blijven ze niet schoon ).

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:44

zucht gaan we weer Tong uitsteken http://www.knhs.nl/uploads/groot/alg.regldress2003.PDF
Citaat:
Artikel 145 Hulpmiddelen
Het gebruik van mondbeschermers (gladde rubberen bitringen) is in de klassen B t/m L2 toegestaan.
Het is op straffe van uitsluiting niet toegestaan gebruik te maken van:
- een bit of stang niet voorkomend op de lijst van geoorloofde bitten/stangen;
- een martingaal en van alle andere hulpteugels, zoals slofteugels, gogues e.d.***;
- oorkappen, vliegennetjes, oogkleppen, bontje om de neusriem of elke andere voorziening, die het oriëntatievermogen
van het paard beperkt.
- borsttuigen, voortuigen, staartriemen dan wel van elke andere voorziening die ervoor is bedoeld
het zadel op zijn plaats te houden, met uitzondering van de (voor)singel;
- een ''Easy Boot'';
- een (losse) tonglepel voor de klassen Z1-dressuur en hoger;
Voor pony's behorende tot de categorie A, B, en C is het gebruik van een borsttuig en/of van een staartriem
toegestaan.
Het gebruik in de ring van bandages, pijpkousen, peesbeschermers, strijklappen e.d. is niet toegestaan, behalve
bij een prijsuitreiking.
Tijdens het losrijden - ongeacht of dit op het daartoe aangewezen terreingedeelte plaatsvindt of elders -
mogen geen andere bitten, hulpmiddelen en/of voorzieningen worden gebruikt dan die, welke tijdens de
proef zijn toegestaan***.
*** Op het losrijterrein en op andere trainingsplaatsen van het wedstrijdterrein zijn wel toegestaan:- alleen trenshoofdstel met hoge neusriem, africhtingsneusriem, Mexicaanse neusriem of gecombineerde
neusriem,
- glijdende martingaal, alleen echter in combinatie met een trenshoofdstel,
- springschoenen, bandages, peesbeschermers, strijklappen, e.d.,- enkelvoudige bijzetteugels, vastgemaakt aan het bit en het zadel, alleen echter tijdens het longeren op
het oefenterrein en slechts dan wanneer er gebruik wordt gemaakt van een enkele longe. De bijzetteugels
dienen te zijn bevestigd aan het bit en aan het zadel. Het longeren met gebruikmaking van welke
andere hulpteugel of voorziening dan ook is niet toegestaan.
- een rijzweep. (Indien een rijzweep of lange zweep gebruikt wordt door hulp vanaf de grond bij bijvoorbeeld
de piaffe, is dit uitsluitend toegestaan voor deelname vanaf de Middentour.)
- oorkappen/vliegennetjes ter bescherming tegen insecten, echter alleen dan wanneer het oriëntatievermogen
van het paard hierdoor niet beperkt wordt en uitsluitend onder extreme omstandigheden, dit
ter beoordeling van de afgevaardigde en/of de (voorzitter van de) jury.
Zie verder FEI-reglement Dressuur, artikel 428, Harnachement.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:19

Loezjuh schreef:
Tzal wel dom zijn, maar wat is nou eigenlijk het nut van bandages? Gewoon extra ondersteuning? Of om de pezen warm te houden? Ik gebruik ze nooit, dus ik hebe r geen benul van Tong uitsteken


Niet om de pezen warm te houden, die worden juist over verhit Schijnheilig

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:22

LadyLuna"]
[quote="Loezjuh schreef:
Tzal wel dom zijn, maar wat is nou eigenlijk het nut van bandages? Gewoon extra ondersteuning? Of om de pezen warm te houden? Ik gebruik ze nooit, dus ik hebe r geen benul van Tong uitsteken


Niet om de pezen warm te houden, die worden juist over verhit Schijnheilig
[/quote]
[VMR] Faq. (bandages en zadelmarkt) Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:48

Oud topic!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, Luzerna, Neon en 8 bezoekers