Wanneer deken af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Wanneer deken af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 12:05

Ik heb eigenlijk nooit dekens op gehad bij mijn verzorg paarden, maar nu ikzelf een pony heb heb ik hem wel met deken op buiten en op stal ook.
Nu is mijn vraag wanneer doen jullie de dekens af buiten en binnen op stal.
Het is een 150 grams deken en ze heeft er toen het vroor ook gewoon mee buiten gestaan dus nu met dit weer zit er aardig wat temperatuurs verschil in kan hij al af of kan ik beter nog even wachten.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:21

Wij doen de dekens overdag af als ze eronder gaan zweten, het ligt erg aan de temperatuur, maar in April gaan ze er meestal helemaal af. Ligt dus volkomen aan de temperatuur..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:30

10 tot 15 graden is de beste temperatuur voor paarden. Wanneer het ongeveer zo warm is kan de deken binnen in de stal al af.

S'nachts word het veel kouder dus dan zou ik hem weer af doen.
Je kunt hem er ook op laten liggen, of een minder warme op doen maar dan moet je wel in de gaten houden of hij er onder gaat zweten of niet.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:34

Ik heb ook een 150 grams deken op mijn paard. Als de temperatuur nog iets stijgt, mag hij vanmiddag een paar uurtjes af.
Maar ik zit ook wel een beetje te twijfelen, hij zweet namelijk helemaal niet onder zijn deken.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:36

Hangt er van af of hij hem tot nu toe echt altijd op heeft gehad, en wanneer je hem op hebt gedaan, heeft hij bv al wel wintervacht, of nog helemaal niks.
Ik denk dat je hem, als hij al wat wintervacht heeft, best zonder deken buiten kan zetten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 14:09

Momenteel heb ik een 200-grams deken op mijn paard liggen. Ze verhaart al flink, ze heeft het ook vrij snel warm. Meestal gaat in april de deken er helemaal af, beetje afhankelijk van de temperatuur.