welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 11:30

onder de man wil hij wel halt houden maar voor de wagen als hij nog fris is meestal niet. maar dan men ik.

we rijden inderdaad in een bak. en dan gaat het halt houden wel we oefenen daar veel op . maar zoals gister met de volte op de 10 m wou hij niet zijn we net zo lang doorgegaan tot dat hij het wel deed en toen ook een paar keer gedaan. als hij dat dan bij de a moet doen dan wijkt hij helemaal uit is gewoon niet te sturen. maar op een gegeven moment deed hij het en hebben we hem flink beloont (is toch ook belangrijk)

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 12:37


pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 13:20


pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 14:24

Afbeelding

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 14:26

Afbeelding

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 14:26

sorry voor de grote foto, ik zal de volgende verkleinen.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 20:26

Ik geloof dat het hier wel klaar is. Ik had gehoopt op een goed advies maar eigenlijk kan ik denk ik beter bij dit bit blijven denk ik. De meesten van jullie zeggen toch ook geen ander bit. Vandaag was hij weer lekker druk met lessen. Vooral met de galop. Maar we blijven vol houden. *LOL*

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:23

Ja want je zei net dat hij voor de kar ook soms zijn buien heeft, en dan heeft hij een scherp bit in zijn mond, dus dan zal het niet helpen met een ander bit lijkt mij Lachen maarja veel succes

Wel super mooi welshje trouwens!

Boldguy
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:50

Als je een paard sterk vind dan ben je verkeerd bezig, trekken aan die teugels isn niet de oplossing en Paard of pony wint toch..
Als hij links vast houd moet je rechts gaan trekken en andersom..hij moet leren loshouden, speel een ander spelletje zorg dat hij niet kan hangen..steeds loslaten/meegeven. daarna weer links en rechts spelen..
het is verkeerd om steeds een strenger bit in te doen ga terug naar een zachter bit en steeds afwisselen met bitten als je een strenger bit neemt moet je steeds strenger nemen en concequent zijn met de commando's en hulpen links is links, dan maar een spoor erin maar links moet hij op jouw commando gaan en belonen zodra hij dat doet..je zult ff terug in de africhting moeten om de basis er weer goed in te krijgen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:42

Ik ken dit maar al te goed.
Heel concequent, mee kijken in wendingen, en, buitenbeen, buitenbeen, buitenbeen, BUITENBEEN! Zo nodig schoppen!

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 19:02

Geloof me we zijn consequent. En zijn hard aan het werk ook met het buitenbeen. We komen er wel maar hij zal toch wel zijn streken houden. Maar dat maakt hem zo leuk.