maanogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

maanogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:35

is het waar dat maanogen bij tinkers vaker voor komen dan bij andere soorten paarden? bij ons op stal staan 2 tinkers en 3 van de 4 ogen ( Knipoog ) zijn maanogen Verward de andere paardjes die ik ken hebben geen van allen maanogen, en ik ken veel paarden hoor Haha! maar als ik foto';s zie van tinkers valt het me ook vaak op dat ze maanogen hebben, terwijl ik het bij andere rassen bijna nooit zie. ligt dit aan mij of is het waar dat maanogen bij tinkers vaker voorkomen?
ik zie trouwens liever paarden zonder maanogen, maanogen staren je soms zo eng aan Bloos Tong uitsteken


IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:59

het komt gewoon vaker voor bij bonte paarden en aangezien tinkers bont zijn Knipoog
let maar eens op, paarden met een maanoog hebben over het algemeen wit rond hun oog (of dicht bij het oog) Lachen

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:01

het heb te maken met witte aftekeningen die over de ogen lopen, het komt gewoon veel bij tinks en andere bonte paarden veel voor omdat ze vaak hun bles over of dichtbij hun ogen hebben lopen. Maar we hadden ook een vos met een brede bles, die had ook aan één kant een maanoog Knipoog

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:14

Hoi
Precies wat de andere hierboven zeggen, en inderdaad de ene vind ze mooi de andere vindt het eng, lelijk enz.
ik vind ze prachtig.
op de foto zie je en 3 kwart maanoog van mijn tinker Damian.
dit is de kant waar hij het meeste zwart heeft, zijn andere kant is meer wit en daar is zijn oog ook helemaal blauw.
groetjes
Annick
Afbeelding

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:12

onze tinker heeftt 1 maanoog en 1gewoon oog dat is heel zeldzaam dat vind ik wel mooi Lachen

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:17

Afbeelding

Afbeelding

Maar dit is dan mijn merrie met zoals je ziet 2 lichtblauwe ogen! Maar toch echt geen bles over de ogen heen!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:13

Heb dan geen tinker, maar een van onze shetlanders had ook een maanoog, terwijl het hele hoofd voskleurig was. Je zag dat oog bijna niet, er hing een hele grote voorpluk voor. Vind het altijd wel een apart gezicht.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:47

Peter Pan is een kwpn vos ruin en die heeft 1 maanoog en 1 gewoon. Prachtig om te zien. Hij had wel een brede bles. Foto staat in mijn profiel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:54

Kane heeft 1 maanoog en 1 gewoon oog en ja dat is ook een tinker!
Komt wel vaker voor bij tinkers ( zelf ken ik geen tinker die 2 normale ogen heeft Lachen )

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:21

Shadow heeft ook 1 maanoog en 1 gewoon oog.
Zijn wimper boven het gewone oog is voor de helft wit,staat wel apart.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:27

Er is ook een verschil tussen maanogen en blauwe ogen
Mijn paard gringo heeft echte blauwe ogen maar het is ook een cremello, mijn shetje Mickey is een bonte met 1 bruin en 1 maanoog (is heel apart) en Uniek heeft gewoon 2 bruine ogen.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:14

De tinker van een vriendin van mij(staat te koop voor wie intresse heeft)
heeft 2 bruine ogen...
En een verzorg hafje van mij, nog veulen krijg waarschijnlijk maanogen hebben we gezien dus ik weet het niet echt, maar denk wel dat het bij bonte paardjes meer voorkomt ja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0 en 95 bezoekers