Wat is dit voor diploma???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 20:52

Een hele goeie vriendin van mij(vroeger buurmeisje)heb een diploma gehaalt deze:

FNRS

Wat si dit voor een diploma?? Verward

Sorry maar hier heb ik nog nooit van gehoord Scheve mond\

ennuh.......

Wat is F5 voor niveau?

Toch voor de pony's Verward


sorry ik heb daar nog niet zoveel verstand van Haha!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:18

De FNRS-proeven zijn de manegeproeven. Je hebt ze vanaf F1, volgens mij t/m F6 maar helemaal zeker weet ik dat niet. F1 is in ieder geval nog zonder galop.

Als je een bepaald aantal punten haalt, krijg je een promotiepunt. Bij twee promotiepunten mag je over naar een hogere F-proef (en dan heb je volgens mij ook een diploma).

Op Zilfia's Hoeve worden deze proeven ook gereden. Niet alleen door ponyruiters hoor, er zijn ook paardenruiters met niet zo veel wedstrijdervaring die F-proeven rijden (F5 en F6 wordt ook door paardenruiters gestart).

Iemand hier op Bokt die hier veel van weet is Heike, bij haar op de manege worden die proeven veel gereden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:18

Op de site van de Nieuwe ark staat het duidelijk uitgelegd.(heb ik geschreven *grinnik*)
zie http://www.denieuweark.nl/ en dan fnrs wedstrijden.

De diploma's die je kan halen zijn een soort alternatief voor het ruiterbewijs. Zodra je de F6 hebt gehaald(rijden met diploma) kun je dat vergelijken met een ruiterbewijs. Over een tijdje wordt het ook ingevoerd en kun je dus zo je ruiterbewijs halen.(zelfde rechten)

De F5 kun je vergelijken met een B proef.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:19

Ik wilde net Heike deze link sturen, maar ze had 'm dus zelf al gevonden... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 21:26

HARTSTIKKE BEDANKT!!!!! Lovers

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:55

Hee, is het diplomarijden nog niet erkend dan? Ik wist niet beter als dat je al je ruiterbewijs kon krijgen via deze methode.
Ik weet wel van mensen binnen de NVVR dat het nuttiger is om het diploma te halen dan het ruiterbewijs te halen. De basis van het diploma is toch wel wat breder.
Maar mag je in het diploma rijden ook met de meest bizarre optomoingen aankomen, of is dit ook voorgeschreven?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jennifer_S en 109 bezoekers