Wie heeft les van (regionaal) bekende mensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Whaho
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-01-04

Wie heeft les van (regionaal) bekende mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 20:56

Hallo,

Gewoon omdat ik er benieuwd naar ben. Zijn er Bokkers onder ons die les hebben van (regionaal) bekende mensen? En wie zijn dat dan? Wat is jullie ervaring met een bekend iemand en een niet-bekend iemand, is kwaliteit beter of alleen de prijs?


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:02

Landelijk bekend mag dat ook? Tyrza van Iperen (bokt bekendste lesgeefmens ondertussen).
Ervaring is dat een lesgeefmens wat zelf nog actief in de wedstrijdsport meerijdt en op een hoog niveau beter uit kan leggen wat er later fout gaat als de basis nu niet goed is. Dat leert je vooruit denken. En tsja daar betaal je wel een prijs voor maar das niet erg als je er beter van wordt.
Mn vriendin (gediplomeerd ORUN) gaf mij ook les in het begin maar die kon dr vinger niet op de probleempuntjes leggen terwijl je daar juist les voor krijgt....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:03

Ik heb les gehad van Ilja Ennen en Hein van de Mortel, die hier in de regio wel bekend zijn, daarbuiten denk ik niet.
Dan heb ik ook nog een paar keer les gehad van Leon Thijssen en 1 keer van George Remmen. Deze zijn ook buiten de regio wel bekend.
En van Emile Hendrix die hielp bouwen met losspringen en wat tips gaf, maar omdat nu les te noemen Haha!
Dit was allemaal met springen.

Met dressuur heb ik nu les van Celly de Bruin, die ook in de regio wel bekend is.
Ik heb ook les gehad van Toon Rooyackers, deze was voor verschillende mensen wel bekend door dat hij commadant was van het 4 en 8 tal van de rijvereniging van aarle rixtel.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:08

Ik heb toen ik nog op de springstal werkte weleens les gehad van george remmen, ook henk noren en jan tops kwamen er weleens, en gaven ons dan tips als we aan het rijden waren, maar dat s niet echt lesgeven

en leopold van asten kwam er ook weleens rijden&lesgeven, die kan trouwens ook erg leuk dressuren!

ik wil als ik eenmaal Z1 ben les van bart bax, om me naar de Z2 te helpen

ook een trainingsweekend/midweek bij Tineke bartels staat op mn verlanglijstje

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:10

rk, ik ken de meeste namen behalve Hein en Celly.
Ik les bij de moeder van Petra van Esch (en die is landelijk bekend Knipoog ) springen bij een regionale springruiter en sgw bij Rob Janssen, die is ook landelijk bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:12

De man van Celly kennen nog wel meer mensen. Haha!

En van Hein zou ik nu zo weer les willen als ik weer zou gaan springen.
Zo duidelijk, en ik vond hem erg goed.
Zowel het dressuur rijden vooraf als het springen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:14

Jaaaa ikke heel soms Haha!
Ik heb weleens les gehad van (provincie utrecht):
Party!! Anne van Vulpen (springen)
Party!! Richard Kapteyn (springen)
Party!! Willeke van Vulpen (springen

Live,LOve,'ndLaugh

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:24

Ik heb een poosje les gehad van Vanda Oosterhuis, een legende op het gebied van tteam en centered riding.
Vond alleen de prijs errug hoog, ben er daarom na een 10tal lessen mee opgehouden.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:29

ik heb nog gelesd bij jan vinckier. maar enkel in de zomer. rijdt toch ook nationaal (springen)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:32

Ik heb les van Tineke Hoekstra, in Friesland bekend en ook wel landelijk van de SGW. Ik heb trouwens dressuur en springen van haar.

Denk wel dat iemand die zelf ook actief is o.a. in wedstrijden weet wat er belangrijk is. Weet niet hoe ik dat beter kan zeggen. Verder vind ik het belangrijk dat iemand echt goed kan uitleggen wat degene bedoeld en dat is bij Tineke het geval. Heb van wel meer "goede" instructrices lesgehad..of ze vonden dat ik maar een fatsoenlijk paard moest kopen i.p.v. dit "hopeloze" geval, of ze konden niet goed uitleggen wat ze wilden of namen de moeite niet omdat ik niet in de Z rijd. En nu is alles opgelost Haha!, pony is gigantisch vooruit gegaan en ik ook. Is wel iets duurder, maar heb het er graag voor over.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:33

Ik les (sinds heel kort, 3 lessen gehad nu!) ook bij Tyrza van Iperen, is heel leerzaam, en dat is ook de bedoeling!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:43

Weet niet of ze overal bekend zijn maar heb les van Hans en Cora Arends OK dan! Moet zeggen dat onze hele club aan mensen die wedstrijden rijden en bij hun les hebben bijna allemaal een zeer geslaagd wedstrijdseizoen hebben gehad afgelopen zomer


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:01

Tot voor kort had ik les van Simon den Ekster (prof Springruiter) Zeeland, door mijn verhuizing naar Belgie is dit niet meer haalbaar.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:12

een paar trainers... maarja hier kent niemand die wrs Haha!
Kevin van Loo, Janus Archie, Franky (naam kwijt),...
niet echt bekend bij jullie Haha!
mijn vriendin heeft les van Frederic Cattebeke.

Enya - Daya :-)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:33

Ik heb les van Judith Ribbels uit Eibergen, springen en dressuur. Hier in de regio is ze erg bekend. Sinds vorig jaar ook landelijk, ze heeft namelijk de Pavo-cup voor 5-jarigen gewonnen. Ook rijdt ze veel goede paarden van Annabeth Reesink-Brouwer en van een aantal bekende fokkers. Waaronder Polien (v. Karandasj), die 2 jaar terug het FSP-springen gewonnen heeft.
Erg goede les geeft ze!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:03

Ik heb op dit moment les van 3 instructeurd.. (sja het loopt allemaal een beetje door elkaar...)
Crossles --> Marieke Mulder (In Eventing *** niveau) Voor crosslessen vind ik haar echt super, zij kan mij altijd weer goed opweg helpen. Van de zomer was ik even helemaal het ritme kwijt met Murphy, maar een paar lessen van Marieke en ik ben er weer helemaal klaar voor hoor!! Haha! Tong uitsteken )
Springles --> Susan Breden... (oh jee ik vergeet altijd haar achternaam..schaam!!) Sinds ik springles heb van Susan (en dat is nog niet zo lang, ik had altijd dressuur/spring/cross van Marieke) gaat het ritme wat ik moet hebben in een springparcours met Murphy met sprongen vooruit. Zij geeft mij precies de aanwijzingen die ik moet hebben.... nu nog in het parcour het goed doen... Bloos
Dressuurles --> Nars.... (hellup! weet alweer geen achternaam... Nars heb ik trouwens nu 2x les van gehad, hij is net nieuw voor onze groepslessen!!! super lesgever voor zover ik dat nu kan bekijken!) (ZZ Licht niveau)
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 15-02-04 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:07

Priveles van Diana van der Spek

Clubles: Gerald Drent (dressuur)
Gitte Coevoets (dressuur)
Michel van der Knaap (springen)

Allen regionaal bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:13

runningkawa schreef:
De man van Celly kennen nog wel meer mensen. Haha!
.



Ja, die heeft mij nog weleens geteroriseerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:14

Samsam schreef:

Clubles: Gerald Drent (dressuur)


.


Nee hoor, Gerald is zelfs in het Gooi bekend en berucht Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:18

Pipo schreef:
Nee hoor, Gerald is zelfs in het Gooi bekend en berucht Haha!



Aha, vandaar dat hij op de Veluwe is "ondergedoken"!! Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:59

Les gehad van
Arjen Vos ( ohw wat en drama was dat, super lesgeven hoor, maar steeds jankend op je paard is ook niet alles)
Rob Besseling ( was zeker leerzaam)
Bram van Es ( was stalruiter van Albert Zoer, maar vond z'n lessen niet bijzonder)
(dit waren springlessen)

Dresuur:
Henny Petter (was echt super, jammer dat ze stopte)
Anne Lehmann (is nu alleen nog maar in Duitsland, is Berufsreiter bij Warendorf, en dit waren echt zulke goeie lessen!)

deze mensen zijn allemaal wel bekend in Z-W Drenthe.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 02:09

Op het moment heb ik les van Linda Wijnker. Ik weet niet of ze heel bekend is eigelijk Verward
Volgens mij wel iets, vooral op het gebied van kúr op muziek.

Voorheen heb ik les gehad van Patrick Schutte (nu Jordan Stables) dankzij deze stal nu ook wel bekend Haha!

Springles heeft mijn zus gehad van Ingrid van der Weide en André Weel, ook geen geheel onbekende namen.

Ze zijn dus wel bekend, maar niet zo bekend dat er bij iedereen een lampje gaat branden Knipoog

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 08:47

Antoinette schreef:
Ze zijn dus wel bekend, maar niet zo bekend dat er bij iedereen een lampje gaat branden Knipoog


Wel hoor, Linda heeft bij ons bij de Zaanse clubles gegeven (lang geleden), en met Andre ben ik nog wel op ponykamp geweest Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 10:47

Diederik Wismeijer; in Utrecht wel een bekend iemand ook omdat hij een erg actief jurylid is.
Hij is zelf regionaal kampioen springen en dressuur geweest (Z2).

My imaginary friend thinks you have serious problems!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:00

Judith Scholte, bevalt super!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, boemel, Camino_S, karinmanon, KikiCelinevs, Mizsz_Kitty, Vanes_6 en 139 bezoekers