Enterprise Cody, 38 weken drachtig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Enterprise Cody, 38 weken drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 21:49

Haha! , en díkkkk dat ze is!!!! Ze is rond eind april uitgerekend, dus ze heeft nog 10 weken ongeveer te gaan.
Afbeelding

Cody is mijn 13 jarige Quartermerrie, reining gefokt, dus normaal gesproken van het slanke wendbare type, Cool . De vader van dit veulen is Really Rugged Kid en dit veulen is de volle broer/ zus van A Rugged Enterprise (www.ruggedenterprise.nl) van 'Vera" hier op Bokt, OK dan! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:54

Ik ben zoch zo benieuwd wat daar uitkomt Bloos
Als het net zo'n scheet als Digger (a rugged Enterprise) wordt dan teken ik ervoor.
Maar ze is inderdaad superdik Bloos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:54

Wat een mooie merrie heb je! En een lekker buikje al! Ben benieuwd wat voor mooie veulen je krijgt!

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:55

Daar zit wel een veulentje in *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:00

Lekker buikje hoor Lachen, van achter is het vaak nog beter te zien.

Kan ze nog door de staldeur Haha!
Missy kon er op het laatst alleen nog echt rechtuit door anders kwam ze klem te zitten. Deur is 1,20 breed.
Afbeelding

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:00

MarijeR schreef:
Daar zit wel een veulentje in *LOL*


-tje??? Ik twijfelde er ook al niet aan of ze drachtig zou zijn of niet, hihihihii.......
Ze is echt mega! Maar goed, ik kan haar toch niet minder hooi geven om slank te blijven, ze krijgt een klein handje brok en wat wortels en verder gezonde buitenlucht.
Ik ben ook behoorlijk benieuwd, misschien nu eens een merrie- veulen???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:01

Toen ik aan de achterkant stond, wobbelde de buik alle kanten op, erg leuk om te zien!!! Ik zal morgen eens foto's van achteren nemen en haar wat beter poetsen, Lachen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:04

Sugarmiss, is dat ooit nog goed gekomen? Bloos!
Mijn merries hebben ook wel een dikke buik maar die zijn zo vet over de rest van hun lijf dat het niet zo opvalt Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:16

MarijeR schreef:
Sugarmiss, is dat ooit nog goed gekomen? Bloos!


ja hoor daar kwam een heel mooie dreumes uit. 10 minuten oud hier, nageboorte is er nog geeneens af.
Afbeelding

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:47

Ach gut, dikke buikjes, en pracht veulentjes! Ik krijg er ook al helemaal zin in. Mijn merrie is ook al zo aan het showen! Zal ook even fotos daarvan maken. Mooie merrie FlyingHigh! Op de tweede foto ziet ze er Drachtiger uit dan de eerste! Jij ook veel succes met de bevalling Tong uitsteken

SugarMiss, is dat een Palominokleurig veulen? Wat een enorme stelten!!

Ben je een Bokker of een Jokker....


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:49

Wat ziet ze er prachtig bol uit Karen, nu maar wachten wat voor moois er geboren gaat worden. Spannend!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:21

ohh wat een leuke foto's! Lachen
ze ziet er goed zwanger uit zeg!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:58

mooie merrie FH ze mist alleen wat.........je weet wel die vlekken Haha!

ik heb nog wel een aardige van dat vlekkenmonster van mij, uitgetelt in mei. en de buik valt niet eens zo zeer op.

Afbeelding

nee dan heeft mijn barly meer buik, en die is pas half juni uitgetelt Bloos!

Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 04:05

FlyingHigh schreef:
Cody is mijn 13 jarige Quartermerrie, reining gefokt, dus normaal gesproken van het slanke wendbare type, .


Haha, dat zou je ook nu niet meer zeggen, ze is enorm! en dat ze nog 10 weken te gaan heeft!!! Hou ons op de hoogte!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 12:56

jeddah"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Cody is mijn 13 jarige Quartermerrie, reining gefokt, dus normaal gesproken van het slanke wendbare type, .


Haha, dat zou je ook nu niet meer zeggen, ze is enorm! en dat ze nog 10 weken te gaan heeft!!! Hou ons op de hoogte!
[/quote]

Ze toont log en lomp, gedraagd zich meestal wel zo, maar gisteren hadden de dames (ze loopt samen in de paddock met mijn kleine pony) even dikke pret, mijn kleine pony werd gebruikt als jacht- object en werd compleet de paddock doorgejaagt door Cody, inclusief korte wendingen (vroegere rollbacks, Haha! ) en glijpartijen (met glij- ijzers hadden ze op slidings geleken) om nog net op tijd te kunnen remmen. Na de racepartij tijdens de coolingdown ging de staart als een antenne recht overeind (huh?? Toch tuigerbloed???) en ze vertoonde een prachtige zwevende piaffe á la Bonfire (zie je wel, geen ras- zuivere tuiger, Cool ). Ze kan dus nog wel bewegen, ik zou niet weten wat het veulen op die momenten van zijn moeder denkt, ( Boos! ??). Grappig zijn ze, die zwangere dames.
Ik ga eens op zoek naar een cameraatje, ik heb de vorige keer haar 'snachts in de gaten gehouden met het geluid via de babyfoon, maar dat was geen succes, ik werd gek van dat gekreun en gesteun wanneer Cody zich ten ruste legt, ze kreunt ALTIJD namelijk...............zeer ranzig om dat de halve nacht in je slaapkamer aan te moeten horen, Bloos! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:01

FlyingHigh schreef:
Cody zich ten ruste legt, ze kreunt ALTIJD namelijk...............

Hahahaha, dat heeft Digger dus van zijn moeder Haha! Die kreunt ook bij alles wat hij doet Bloos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:14

vera"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Cody zich ten ruste legt, ze kreunt ALTIJD namelijk...............

Hahahaha, dat heeft Digger dus van zijn moeder Haha! Die kreunt ook bij alles wat hij doet Bloos!
[/quote]

Klopt, dat deed ie van veulen af aan al.............die genen, heel apart!! Puur tevreden gekreun, maar ronduit irritant in je slaapkamer terwijl je wacht tot ze bevallen gaat, ik rende wel 4 keer per nacht mijn nest uit, mijn man werd echt knettergek!!! En toen bleef het veulentje ook nog eens rustig 3 weken (!!!) langer zitten, gaaaaaaaaaaaaaaaaapppp, Cool .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:51

Ods schreef:
SugarMiss, is dat een Palominokleurig veulen? Wat een enorme stelten!!

Nee het is een Red-dun, maar dan een zalmkleurige. Ik schrok ook toen ik die lichte pootjes zag, maar gelukkig is het bijgetrokken (ben duidelijk geen palo-mens Haha! )

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:09

Sugarmiss schreef:
Nee het is een Red-dun, maar dan een zalmkleurige. Ik schrok ook toen ik die lichte pootjes zag, maar gelukkig is het bijgetrokken (ben duidelijk geen palo-mens Haha! )


Ooo Mooi! Ik ben ook 'gekker' op Dun (in al zijn vormen) dan Palomino, het leek net of hij/zij witte manen had.

Heeft hij/zij dezelfde Dunkleur als Missy? Of lichter?

HAHHAA Ik moest wel lachen om jou verhaal FlyingHigh! Alle drie mijn Quarters hebben de 'gave' hun staart op de rug te gooien bij zulke bewegingen. Eerst vond ik het maar niets maar begin het ondertussen te waarderen Knipoog Nummer 4 zal het ook wel (gaan) doen Haha!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:01

Onvoorstelbaar wat die zwangere dames nog voor mekaar krijgen met die dikke buiken! "Snel en wendbaar" is nou niet bepaald het eerste wat bij me opkomt als ik naar de foto van Cody kijk Bloos! ...

En Sugarmiss: het is maar goed dat dit een foto is uit het verleden en dat je weet dat dat goed is gekomen. Goeiemorruggu, wat een buik!!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:08

Ods: ze was veel lichter dan Missy. Op haar lijf echt zalmkleur en de buik waren gewoon een soort rose. In mijn profiel staat een foto van haar toen ze 4 maanden was. Ze is nu al 5 en haar manen zijn zilvergrijskleurig met rood.

Mac: ondanks dat Missy 5 veulens op een rij gekregen heeft is die buik er nu weer redelijk 'afgereden' Lachen

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:20

Sugarmiss schreef:
Ods: ze was veel lichter dan Missy. Op haar lijf echt zalmkleur en de buik waren gewoon een soort rose. In mijn profiel staat een foto van haar toen ze 4 maanden was. Ze is nu al 5 en haar manen zijn zilvergrijskleurig met rood.

Mac: ondanks dat Missy 5 veulens op een rij gekregen heeft is die buik er nu weer redelijk 'afgereden' Lachen


Ik heb even in je profiel gekeken SugarMiss en zag dat ze aardig donker is geworden in vergelijking met haar geboorte kleur. Overgens herkende ik het veulen van de foto uit oude topics maar deze nieuwe versie had ik nog niet gezien Haha!

Ik was gewoon benieuwd naar de lichte geboorte kleur en haar volwassenkleur. Die Duns zijn net toverballen! Buckskins trouwens ook Schijnheilig

Ben je een Bokker of een Jokker....


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:22

Sugarmiss schreef:
Mac: ondanks dat Missy 5 veulens op een rij gekregen heeft is die buik er nu weer redelijk 'afgereden' Lachen

En da's eigenlijk nog ongelooflijker Knipoog ! Ik moet zeggen dat je aan mijn merrie ook niet kunt zien dat ze vorig jaar een veulen heeft gehad, en die staat inmiddels alweer bijna een jaar stil! Ze weten het goed te verbergen, de dames Knipoog .

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:41

Hier nog wat foto's als veulen en tot 2 jarige.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:07

Leuk die fotos SugarMiss!! Ik zag zelfs wat Brindle op haar buik! GAAF!!! Had de hengst dat ook? Bij Missy zie het het namelijk niet. Ze is toch wat lichter geworden dan Missy he?

Wij maken dit jaar ook kans op 25% Red Dun en als ik zo naar jou paarden kijk....helemaal GEEN verkeerde kleur Knipoog Haha!

Om ontopic te blijven, ook FlyingHigh maakt kans op Red Dun, welliswaar minder procenten maar zij heeft kans op meer kleurtjes omdat haar merrie Agouti heeft

Ben je een Bokker of een Jokker....



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers