naar de paardentandarts geweest :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

naar de paardentandarts geweest :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:20

2 weken begon akyro onder t rijden kuren te krijgen
als ik lange teugel had was er niets aan de hand, zo gauw ik maar ook een beetje druk op de teugel had.. gooide hij zn hoofd in de lucht en de oren in de nek.

toen paar dagen later maar f de paardentandarts gebeld.
waar we pas vandaag(1.5week later) terrecht konden..

daar aangekomen en hem neer gezet, die man in zn mond gekeken, bleek dus dat hij wolfstanden had.
toen met zo'n tangetje van alles deruit getrokken.. en bloeden enzo. en akyro vond t maar nix...
en eentje die kraakte echt kei hard.. echt eng Bloos!
der waren ook nog 2andere tanden die wat in de weg zaten Verward die er ook uit gehaald. die heeft ie mij gegeven Lachen
en toen derna met een kei grote vijl in zn mond, en maar vijlen..
toen nog met zon groot zuigding..

bahhh ik vond t volgens mij nog erger dan akyro.. ik zag hem daar zo zielig staan, ik had echt medelijden en dan ook nog zonder verdoving of wat dan ook Verdrietig

over t algemeen had hij zich wel goed gedragen.. Pling

ik mag morgen alweer gaan rijden, en maandag ook naar de club, *LOL*

maar ik zal toch maar morgen f rustig aan doen, zal nog wel een beetje gevoelig zijn Verdrietig

mn arme paardje...

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:35

lijkt me ook "zielig" om te zien! mja..gelukkig is het nu we over en kun je weer noraal gaan rijden OK dan!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:38

Moeten de wonden niet genezen voor dat er weer een bit in zijn mond komt?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:41

Ah je moet maar zo denken dat je het voor z'n eigen bestwil doet. Straks doet het bit geen pijn meer en dat vind je paard denk ik ook best wel fijn! En jij kan weer lekker rijden natuurlijk ! Haha!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:47

odje schreef:
Moeten de wonden niet genezen voor dat er weer een bit in zijn mond komt?



dacht ik ook al. k dacht van zal wel een week rust zijn, maar ik kon morgen weer rustig aan beginnen, natuurlijk wel f laten wennen, maar volgens hem kon ik weer beginnen Lachen

en jaah hij zal er wel verstand van hebbe he Knipoog dus ik zal hem maar geloven hihi

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:28

Ach bij die van mij zijn vandaag twee kiezen eruit gehaald die zaten al los. Niewe kiezen waren nl al in aantocht.
En Wodan staat nu met een garage in zijn bovengebit. Kortom zijn voortanden zijn er ook uit gesloopt. Ze heeft het allemaal netjes gedaan en wodan was er vrij rustig onder.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:38

Weet je wel zeker dat je zo snel al weer kan gaan rijden? Rimaicka mocht een weeek geen bit in nadat bij haar een wolftand was getrokken omdat er dan toch een wondje in de mond zit wat eerst moet genezen. We waren met de koets naar die stal gereden maar ze ging terug in de trailer; zelfs 5 minuten stappen aan lange teugel mocht niet van die paardetandarts. Ik zou hem lekker een week het bit uit de mond houden; je hebt toch geen haast?

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:44

Mijn paardje moet er helaas voor naar de kliniek. Balen! Maar ja, ik heb er 2 tandartsen bij gehad en die vonden allebei dat dat verstandig was, dus ik ga deze week maar even een afspraak maken Boos!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:48

Sterkte!