info gezocht: Boyke of Boyco, 1990 hengst brinkman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femmies
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Deventer

info gezocht: Boyke of Boyco, 1990 hengst brinkman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:56

De vader van een verzorgpony van mij is Boyke, of Boyco. Ik weet niet hoe je het schrijft. Ik ben op zoek naar informatie over hem. In 1990 was hij in iedergeval een dekhengst bij hengstenhouderij Brinkman in Twello. Ook zou ik graag van jullie willen horen als jullie zelf ook een afstammelig van deze hengst hebben. Lijkt me erg leuk.
Groetjes

Peche

Berichten: 45
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: opeinde/almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:12

sorry heb gezocht maar ik kan niet iets vinden

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:28

Hij is al jaren weg bij brinkman. Heb geen idee waar hij heen is. kan je bij het betreffende stamboek geen info vragen over waar hij heen is gegaan? (was toch een shet of niet?)

femmies
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 20:40

bedankt voor het zoeken iniedergeval. Boyco was geen shetlander, hij stond volgens mij ingeschreven als NRPS. Misschien kan ik via het stamboek inderdaad informatie vinden. Bedankt

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:51

ow kan ook. ik weet dat ze een paar shetjes hadden en een paar nrps hengsten (nu een welsh) maar haal de namen nogal eens door elkaar.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:18

Boyco was ook de vader van het veulen van mijn huurpony zo'n 15 jaar geleden. Het is een voskleurige nrps hengst met aftekeningen (iig bles) Zijn vader is Baccarat. Marina Harmsen (haar achternaam weet ik niet heel zeker) bracht hem toen uit in de sport voor ponyclub Twello e.o.

Hoe heet je verzorgpony en hoe ziet hij/zij eruit (laat het het veulen van mijn vroegere huurpony zijn.... en bij ons op stal zijn ook verschillende andere merries gedekt door Boyco in die tijd, zou erg leuk zijn wanneer ik de pony als veulen gekend heb)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:49

Via google nu uitgevonden dat Marina Harmsen (nu Bruin-Harmsen) nog actief is in het bestuur van LR Twello e.o. Zij kan je vast wel meer vertellen over Boyco (in ieder geval vroeger) Hier vind je haar contactgegevens: http://home.hetnet.nl/~lrtwello/bestuur.html