Bijrijdster @ Work ;-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Bijrijdster @ Work ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 23:38

En Ellie natuurlijk ook Haha!

Geloof dat we nu toch wel zo'n beetje een match hebben, Ellie loopt lekker door.
Heeft het erg naar haar zin als hard werkende, nuttig zijnde pony Haha!

Was alleen te laat voor het begin gebeuren dus hier is ze al wat moeier.
Sommige dingen vondt ze nog wat moeilijk dus afentoe was er een klein protest maar ging hardstikke goed voor peerd dat 7 weken onder hetzadel is, meisje dat er voor de 2de keer op zat en dan gelijk al les van de strenge Kim ~~}> Ze heeft er trouwens geen blauwe plekken aan overgehouden, goed gemikt Kim OK dan!

Afbeelding
Hey hallo!! Wat leuk dat jullie even meekijken.
Is ik niet superbraaf? Schijnheilig
Afbeelding
Pompiedompiedom....zou dit nou ook nog nut hebben Verward
Afbeelding
Denk het wel want ze kijken allemaal erg blij naar mij, dus ik doe even mee Haha!
Zie je mijn lekkere schuimbekkie? Dat komt helemaal vanzelf als ze zo'n hard koud ding in mijn mond stoppen....dat krijg je maar op 1 mnaier warm he Lovers
Afbeelding
1 2 3 4 zet je beste beentje voor Haha!
Afbeelding
De postitief veranderde Ellie:
Oortjes naar voren en gaan met die banaan OK dan!
Afbeelding
En zo zag ik er na 20 minuten uit....toen is mijn neiuwe rijdmeisje maar lekker lang met mij gaan stappen....volgens haar is dat goed voor me, maar denk dat een emmer wortels beter is hoor Haha!

Commentaar mag, mits opbouwend, ondersteundend en uiterst delicaat gebracht Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:45

Ze heeft er een rood hoofd van Haha!
Ziet er leuk uit, ga zo door OK dan!

Net als ik moet ze alleen wel naar achter zitten en der benen niet zover naar achter doen Schijnheilig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:53

Wat een mooie haflinger zeg! heeft echt een leuk koppie, Maar ik vind dat je bijrijdster een slechte zit heeft. (hakken uitdrukken, achteroverzitten, met lichtrijden niet te ver uit t zadel komen, het zijn natuurlijk moment opnames Knipoog ) Maarja das een kwestie van oefenen denk ik, en als ze les krijgt is dat natuurlijk super. veel succes!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:08

leuk paardje idd ben t eens met dees en jambo

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 12:51

Ze krijgt idd les, maar moet er wel bij zeggen dat als ik op Ellie zou zitten ik er nog erger op zal zitten Haha!
Op Par rijdt ze stukken beter, maar die is dan ondertussen al makkelijker dan Ellie te berijden, die dus pas 7 weken onder het zadel is.

Dus over het algemeen heeft mijn bijrijdster geen slechte zit, de combinatie moet nog even groeien zeggen we dan Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:41

Persoonlijk zou ik iemand met zo'n houding niet een onervaren pony willen hebben. Ze stoort de pony in haar bewegingen en dat kan niet goed zijn voor zo'n jong beest die alles nog moet leren.

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:27

Tessebes schreef:
Persoonlijk zou ik iemand met zo'n houding niet een onervaren pony willen hebben. Ze stoort de pony in haar bewegingen en dat kan niet goed zijn voor zo'n jong beest die alles nog moet leren.


Daarom heeft ze dus les Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 18:33

Tessebes schreef:
Persoonlijk zou ik iemand met zo'n houding niet een onervaren pony willen hebben. Ze stoort de pony in haar bewegingen en dat kan niet goed zijn voor zo'n jong beest die alles nog moet leren.


Tsja je hebt haar verder niet zien rijden en ik wel, dus hoe kan je nou zeggen hoe ze verder rijdt?
Daarbij komend dat Ellie de makkelijkste niet is en ze idd zoals Ineke zegt les heeft.
Meerdere mensen hebben op Ellie gezeten, en die mensen rijden allemaal op eigen paard of andermans paard goed, op Ellie wordt het iets minder.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:35

mooie foto's en een leuke haf
maar als commentaar: hakken uitdrukken, rechter zitten en ook niet te ver omhoog gaan bij lichtrijden

Vogeltje
Berichten: 60
Geregistreerd: 16-03-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:38

Nou, ik vind dat ze het netjes doet op El hoor!! Ik heb haar vandaag ook weer bezig gezien en ze gaat rustig en met beleid met El om en geloof me El is niet echt de makkelijkste!!!
Ik denk dat je het met haar ook goed getroffen hebt. Sil wat heb je toch een mazzel
Greetz Lin weer

Nature is more beautiful than art; and in a living creature freedom of movement makes nature more beautiful!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 23:40

Vogeltje schreef:
Nou, ik vind dat ze het netjes doet op El hoor!! Ik heb haar vandaag ook weer bezig gezien en ze gaat rustig en met beleid met El om en geloof me El is niet echt de makkelijkste!!!
Ik denk dat je het met haar ook goed getroffen hebt. Sil wat heb je toch een mazzel
Greetz Lin weer


Tanx Lin, het is altijd minder prettig dat je alle info er bij geeft en dan wordt er op basis van enkele foto's zo *toch wel* flauw gereageert.

Ga je ook parretje nog even kijken?
Die was zooooo braaf Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:31

Ik vind dat ze ook erg leuk met Ellie omgaat. Ze is heel rustig en geduldig met haar. Ik heb haar ook niet echt zien rijden (want ik was zelf een beetje langzaam met opzadelen Knipoog ), maar ik vind haar op de foto's ook echt niet slecht hoor.
Ik heb natuurlijk zelf op haar gezeten - dat kan je je vast nog wel herinneren Haha! - en dat ging lang niet zo goed.

Mijn conclusie: leuke meid voor Ellie. Je ziet ook dat Ellie het naar haar zin heeft. OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:50

Sily schreef:
het is altijd minder prettig dat je alle info er bij geeft en dan wordt er op basis van enkele foto's zo *toch wel* flauw gereageert.


Nou, het is absoluut niet flauw bedoeld! Het is gewoon mijn mening en die geef ik.
Leuk dat je iemand gevonden hebt voor je haf, maar aan haar houding zit nog een hoop werk. Bijvoorbeeld de ene foto dat ze in galop zit. Ze zit helemaal niet op haar kont, maar ze trekt wel aan de teugels. Verder komt ze in draf erg ver uit het zadel. Het lijkt alsof ze nog geen onafhankelijke zit heeft ontwikkeld.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 12:32

Tessebes ik zeg flauw omdat je haar op 1 paard wat echt geen makkelijke is *zoals hierboven al 10 keer gezegt* ziet rijden.

Dat haar houding op deze foto's minder is ben ik met je eens, en als je dat gezegt zou hebben zou ik ja ok, je hebt gelijk gezegt hebben.

Op Par rijdt ze erg netjes, maar blijkbaar moet ik daar eerst foto's van neerzetten.
En daarom zeg ik flauw.....ik probeer het hele verhaal rondom met peerdje te geven, en heb meerdere mensen voorover zien kukelen op haar, maar ik heb ook geen zin een totaal negatief beeld te geven van Ellie, want die doet het steeds beter.

En als ik dan lees dat mijn andere bijrijdster veel beter zit en rijdt denk ik ja...die heeft dan wel degeen die al redelijk ingereden heeft onder der kont *sorry anita Knipoog * en verslag van haar keer op Ellie staat bij verslag van de dag.

Maar ok genoeg discussie denk ik zo, tips en advies is altijd welkom.
Meisje krijgt 1 keer per week les op Ellie en Ellie 2 keer per week.
Dus over een paar weekjes plaats ik er nog een paar en dan zullen we het verschil denk al wel zien

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:39

Sily schreef:
Dus over een paar weekjes plaats ik er nog een paar en dan zullen we het verschil denk al wel zien


Ik wacht gespannen af. Knipoog

[edit] Ik heb ook jaren Haf gereden, dus ik ken de streken. Haha! [/edit]

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:16

Leuke haf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:02

Ik vind dat ze het netjes doet hoor, want het is allemaal maar een momentopname en zo te horen is het een behoorlijk eigenwijs beessie.. Maar mijn tips Knipoog: Niet te ver uit het zadel komen met lichtrijden, de hakken meer uitdrukken, soms iets meer naar achtere zitten, met de galop wat meer op de kont zitten en wat minder aan de teugels trekken. Het lijkt misschien allemaal heel veel, maar ik zeg niet dat het allemaal slecht is ofzo, maar het moet nog ietsje beter Knipoog. Veel succes met les!

Qupido
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:41

Nou ik ben dus degene op de foto's die El rijdt.... Lachen en idd ik weet dat íjn zit niet alles is..... Scheve mond maar laat ik jullie dan wel uitleggen hoe het komt dat mijn zit minder is geworden... Ik heb 6 jaar lang alleenmaar dravers gereden. En nee daar rij je idd geen dressuur mee... Met deze beesies was t meestal monteetrainingen, en tja bij montee moet je in een andere houding zitten dan dat de meeste gewent zijn..... *LOL* en dat is niet egt bevoorlijk voor je "dressuurachtige"houding....
Ik ben al weer een heel stuk verbeterd met m'n houding en ben er ook nog druk mee bezig om 'm nog meer te verbeteren. (tijdens m'n lesssen op Ellie en m'n rijlessen op school......) Dus............

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:50

Nu wil ik toch ook even reageren:
Ok, de ruiter zit een beetje naar voren en komt ver uit het zadel, maar ik begrijp ook dat het een jonge pony is (ja toch he??)
Als ik met een jong paard of pony rijdt probeer ik altijd zo licht mogelijk neer te komen in het zadel om de rug niet teveel te belasten en daardoor ga ik ook vanzelf wat naar voren zitten.
Het storen in de bewegingen doe je volgens mij eerder door te ver naar achter te zitten dan door te ver naar voor te gaan.
Daar komt nog bij dat je op deze foto's al helemaal niet kan zien hoe het lichtrijden gaat enzo, dus om nu hierop te gaan oordelen of ze stoort of niet?
Zou ik niet zo durven zeggen.
Dat er verbetering kan zijn geeft ze zelf al aan, maar goeD..
Alles kan beter he Knipoog
Nog veel succes in elke geval met deze eigenwijze haf Haha!

"Would you know my name, if I saw you in heaven"

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:03

aghh wat mooi zeg

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:10

Ik vind qupido handig zat..... op dit moment is rijstijl ondergeschikt aan lef en doorzettingsvermogen Haha! Ellie heeft de neiging om stil te gaan staan en te gaan bokken...... daar moet je nu even doorheen kunnen rijden. Ik persoonlijk zou er dan liever iemand op hebben zitten die wat minder netjes zit maar het paard wel aan het lopen heeft dan iemand die heel netjes zit en een paard dat alleen maar staakt..........

Dat nette zitten komt vanzelf wel Haha! Knipoog


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 18:51

Qupido schreef:
Nou ik ben dus degene op de foto's die El rijdt.... Lachen en idd ik weet dat íjn zit niet alles is..... Scheve mond maar laat ik jullie dan wel uitleggen hoe het komt dat mijn zit minder is geworden... Ik heb 6 jaar lang alleenmaar dravers gereden. En nee daar rij je idd geen dressuur mee... Met deze beesies was t meestal monteetrainingen, en tja bij montee moet je in een andere houding zitten dan dat de meeste gewent zijn..... *LOL* en dat is niet egt bevoorlijk voor je "dressuurachtige"houding....
Ik ben al weer een heel stuk verbeterd met m'n houding en ben er ook nog druk mee bezig om 'm nog meer te verbeteren. (tijdens m'n lesssen op Ellie en m'n rijlessen op school......) Dus............


Hey wat leuk je puter doet het weer?
Ik hoor wel wanneer je weer komt, heb sms gestuurt naar het oude nummer kwam ik achter Blond

Ellie staat in ieder geval alweer te popelen van ongeduld Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers