2012 vergaat de wereld :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:14

ponyzotje schreef:
we zouden iets of iemand nodig hebben die deze verstrengelde kluwen die de wereld is objectief en van buitenaf kan bekijken. dat heb ik al eens aangehaald in FA ivm de fokkerij, een detail. maar juist door alles rond het detail over het hoofd te zien mis je de oplossing. maw ben je gefocusst op gebeurtenissen, maar verlies je het totaalbeeld uit het oog, sta je nergens.
religie? Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:35

nope Lachen
het idee is misschien daaruit gegroeid maar het is gruwelijk verpest.
religie is er voor mensen die nood hebben aan leiderschap. Ik vond die woorden van Kant prachtig toen hij zei dat elk individu zelfstndig moet leren nadenken en werken. ondanks dat hij veel aanhang had/heeft is er nog niks veranderd. immers, hij heeft aanhang! (maw hij is zelf leider)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:51

DeesDeBest schreef:
Ja want dan waren alle computers zooooooo van slag dat ze mensetende monsters werden.

Meneer Nos heeft geen voorspelling gedaan over het vergaan van de wererld of mensheid. Zijn laatste voorspelling ging over het vallen van de 2 broers. En dat was in 2001, dus hij kon die andere voorspelling nooit hebben gedaan.


en die twee broers, dat zouden dus de twin towers zijn..........

Maar zelfs al gaat de wereld (en ik geloof best dat het een keer fout gaat hier op aarde), wil jij dan weten wanneer dat is?? Leef bij de dag, je merkt het wel!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:54

Lepeltje schreef:
Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als de wereld 'vergaat', gezellig met z'n allen, zelfs in de hel zou het niet erger kunnen zijn dan hier op aarde.


hahaha jij bent ook een zonnig typje he?

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:10

Maar nostradamus deed wel de voorspelling dat we in de ban van het islamitisch geloof zouden zijn en de overheersing daarvan.

Hij voorspelde de nazi tijd
En andere grote gebeurtenissen

zelfs tot de landing op de maan.

Het is taaie stof om te lezen, maar er zijn ook boeken die in een beetje normale taal staat omschreven.

Als je zoekt op Nostradamus vind je allerlei artikelen van hem en boeken.
En veel wat hij voorspelde is uitgekomen. En er staan dus ook nog voorspellingen die nog moeten komen.

Niemand heeft een verklaring voor dit fenomeen. En het is dus geen verzonnen boek, maar aan de hand van zijn gemaakte epistels geschreven. Eerst vergeten maar toen mensen door de eeuwen heen opmerkte dat zijn waarzeggingen uitkwamen nauwgezet herschreven en onderzocht wat hij precies bedoelde met zijn bewoording.

En als je dit leest dan klopt het steeds weer
2 broers, bolwerk van vuur, in de ban van het islam.
wel heel toevallig of niet
Alhoewel er momenteeel wel een discussie is over het feit of de twee broers ook Bin Laden en Sadam Hoessein kunnen zijn (Islammieten zijn broers in het geloof)

Dus tja, er is meer tussen hemel en aarde.
En Nostradamus voorspelt ook het einde van de wereld, wanneer weet ik niet meer precies zou ik weer even moeten opzoeken.

En ach die man leefde zo,n 500 jaar geleden?
Mag die er 100 jaar naast zitten met zijn voorspellingen (alhoewel 11 sept aardig nauwkeurig uitkwam en de nazi tijd ook) opmerkelijk blijft het.

Tevens zijn er vele zaken nog niet eens uitgelegt omdat men nog niet precies weet wat die bedoelt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:17

ellenlouise schreef:
en die twee broers, dat zouden dus de twin towers zijn..........
Maar zelfs al gaat de wereld (en ik geloof best dat het een keer fout gaat hier op aarde), wil jij dan weten wanneer dat is?? Leef bij de dag, je merkt het wel!


Het 'vergaan', hoe bedoel je dat. De polen die omkeren, een metoor die neerstrot. zelfs dan vergaat de WERELD niet, maar (onze) beschaving eerder. De aarde zal zijn tijd wel halen, het is eerder wij die een groter risico lopen om dat niet te doen.
Simpel geval, kijk naar de dino's het is bewezen en ontdekt dat zij uitgestorven zijn door een metoor inslag in de buurt van mexico. Vele gingen dood door die impact en alles wat er bij komt kijken. De rest door de stofwolk die de zon blokkeerde. Stel dat het laatste bij ons gebeurt. We zijn denk met teveel om helemaal hier door uit te sterven. We hebben technologie om tenminste 10 jaar van te voren een komeet of iets dergelijks te ontdekken (de mogelijkheid om er dan wat aan te doen laat ik even buiten wegen), maar we weten wat dat het er aan komt. Dus we kunnen ons daar voor 'beschermen'. Na de dino's kwamen wij, en blijkbaar zou door graham heel die theorie van evolutie van uit Afrika, brons,ijzer, enz niet bestaan, want dan zou er tussentijds al zo'n 2 x 5000 voorbij zijn gegaan. Het past gewoon niet in de evolutie theorie waarvoor meer bewijs is dan graham tot nu toe heeft voor zijn theorie. Stel dat het wel waar is, zou het dan al lang niet geweest moeten zijn. De Egyptische beschaving is al zo'n 3000 jaar voor christus begonnen, we zitten nu 2004. De chinese beschaving is nog veel ouder. Wanneer gebeurt 't dan? Is het al bezig? Misschien, maar dan gaat het zo geleidelijk dat we er ons wel aan aan kunnen passen.
Bedoel ik hier mee dat wij ontkwetsbaar zijn? Nee. Bedoel ik hiermee dat we de natuur naar onze hand kunnen zetten? Nee, integendeel. We passen ons aan, want ook dat is wat de natuur doet en voor zorgt: aanpassings vermogen.

Leven bij de dag, liever niet. Ik stel dingen uit om later te gaan doen. Als ik wist dat de mensheid nog maar een kleine 10 jaar had, dan zou ik die dingen nú gaan doen. Probleem is dat sommige mensen in paniek raken, gaan plunderen (waarom??) en niet zullen beseffen wat voor een gift ze hebben.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:36

impressed.
jammer dat er zoveel tegenstrijdige theorieën zijn die stuk voor stuk wel bewezen zijn.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:05

het leuke is, ik geloof best da van alles in dit topic er heel wat dingen waar zijn, maar ik moet toch zeggen dat ik er echt niet slechter van ga slapen ofzo... misschien omdat het allemaal zo onwerkelijk lijkt, dat je hersentjes het geoon niet kunnen bevatten ofzo Knipoog
en ik heb al jaren een "we zien wel" houding, dus ik denk dat ik die houding maar blijf behouden Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:12

Yessy schreef:
het leuke is, ik geloof best da van alles in dit topic er heel wat dingen waar zijn, maar ik moet toch zeggen dat ik er echt niet slechter van ga slapen ofzo... misschien omdat het allemaal zo onwerkelijk lijkt, dat je hersentjes het geoon niet kunnen bevatten ofzo Knipoog
en ik heb al jaren een "we zien wel" houding, dus ik denk dat ik die houding maar blijf behouden Haha!


Dat heb ik dus ook, bij dat topic van pepeijn heb ik er nog heel lang over nagedacht, maar nu heb ik dus echt zoiets van.. who cares. Haha! Maarja, ik heb al uitgelegd waarom. Knipoog

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:16

ellenlouise"]
[quote="Lepeltje schreef:
Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als de wereld 'vergaat', gezellig met z'n allen, zelfs in de hel zou het niet erger kunnen zijn dan hier op aarde.


hahaha jij bent ook een zonnig typje he?
[/quote]

Haha!
Maar het is toch ook zo? Hier op aarde heb je mensen die het geweldig vinden mekaar af te maken, je kunt je ook al afvragen of het wel zo veilig is om zomaar op straat te lopen, er zijn machtig veel terroristische acties, en ik vraag me af wanneer er mensen komen die kannibalistisch worden omdat de aarde veel te vol is en er alweer één of andere gekke dierenziekte uit is gebroken omdat ze allemaal op een hoopje zitten. Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:53

als je het zo ziet ja... miscchien is het beter allemaal tegelijk te vergaan door wat dan ook, dan langzaam iedereen te zien sterven door enge virussen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:56

ponyzotje schreef:
nope Lachen het idee is misschien daaruit gegroeid maar het is gruwelijk verpest. religie is er voor mensen die nood hebben aan leiderschap.
religie heeft niets met leiderschap te maken en hetzelfde valt te zeggen voor wetenschap. einstein zei het al, boeddhisme is het verlengstuk van de wetenschap. het is datgene wat wetenschap een ziel geeft.

religie en wetenschap, 2 zijden van dezelfde munt. beiden hebben als doel het vinden van de waarheid. de ene doet het op basis van geloof en gevoel en de andere op basis van bewijs en feiten.

en zo sprak SP, uw spiritueel wetenschappelijk raadsman.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:03

DeesDeBest"]
De polen die omkeren, een metoor die neerstrot. zelfs dan vergaat de WERELD niet, maar (onze) beschaving eerder. De aarde zal zijn tijd wel halen, het is eerder wij die een groter risico lopen om dat niet te doen.
[/quote] dat ligt maar net aan de grootte van de meteoor en de kracht van de inslag. degene die zijn ingeslagen tot nu toe, zijn de babytjes.

[quote="DeesDeBest"]
De Egyptische beschaving is al zo'n 3000 jaar voor christus begonnen, we zitten nu 2004. De chinese beschaving is nog veel ouder.
[/quote]dit is onjuist. ook al werd china bewoond in 6000VC, kan er niet gesproken worden van een beschaving, terwijl dat bij de egyptenaren wel degelijk het geval was, met hun uitgebreide hierarchische structuur.

[quote="DeesDeBest schreef:
Wanneer gebeurt 't dan?
elk moment.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 14-02-04 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:05

ellenlouise schreef:
Meneer Nos heeft geen voorspelling gedaan over het vergaan van de wererld of mensheid. Zijn laatste voorspelling ging over het vallen van de 2 broers. En dat was in 2001, dus hij kon die andere voorspelling nooit hebben gedaan...


Citaat:
en die twee broers, dat zouden dus de twin towers zijn..........
dat was dus een hoax, een nepper. zoiets heeft nostradamus nooit geschreven. zelfs niet toen hij met zijn wilde sprookjes bezig was, want dat zijn het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:11

Nostradamus? Had Hans Teeuwen het daar ooit niet over?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:15

nostradamus is iemand van lang geleden die allemaal vage voorspellingen heeft gedaan, die op tientallen manieren opgevat konden worden. en allemaal kwamen ze uit tot nu toe... toen ergens jaren geleden zijn graf werd geopend lag daar een briefje met de datum van die dag en de mededeling dat het graf die dag geopend zou worden Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:25

onzin niets is uitgekomen en dat van dat graf is ook onzin. mensen willen nou eenmaal dit soort dingen graag geloven. kijk maar naar yomanda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:27

SuperPepeijn schreef:
onzin niets is uitgekomen en dat van dat graf is ook onzin. mensen willen nou eenmaal dit soort dingen graag geloven. kijk maar naar yomanda.



Het is jammer dat ik dat stukje van Hans Teeuwen niet meer zo weet, want die sprak wel grappig over die gast Haha!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:29

SuperPepeijn schreef:
onzin niets is uitgekomen en dat van dat graf is ook onzin. mensen willen nou eenmaal dit soort dingen graag geloven. kijk maar naar yomanda.

hmm dat stond in een boek over die man? l*llen ze hele boeken uit hun nek dan?

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:50

En ik vind Yomanda ook heel iets anders dan Nostradamus.

Vind Yomanda niets anders dan geldtrekkerij. Buiten beschouwing gelaten of ze mensen nu wel of niet helpt.

Ik geloof niet in Yomanda. Maar bij Nostradamus sta ik toch weleven stil. En lees het met gefronsde wenkbrauwen. Neem het in overweging en denk er over na.

En tja, Yomanda???????? vind het lachwekkend, sorry. Maar als mensen er zich happy bij voelen, moeten ze dat zelf weten ieder zijn eigen ideeëen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:06

DeesDeBest"]
[quote="ellenlouise schreef:
en die twee broers, dat zouden dus de twin towers zijn..........
Maar zelfs al gaat de wereld (en ik geloof best dat het een keer fout gaat hier op aarde), wil jij dan weten wanneer dat is?? Leef bij de dag, je merkt het wel!


Het 'vergaan', hoe bedoel je dat. De polen die omkeren, een metoor die neerstrot. zelfs dan vergaat de WERELD niet, maar (onze) beschaving eerder.
[/quote]

Nou Dees, ik heb niet het idee dat de aardbol zal verdwijnen ofzo. Maar meer dat het op een dag fout loopt omdat wij hier roofbouw plegen. Ik kan me voorstellen dat de 'natuur' op een dag in opstand komt en dat er dan allerlei rampen gebeuren. Zoals de polen die smelten, epidemieën e.d.. En ik ben absoluut niet gelovig maar vraag me soms wel af hoe lang dit nog goed blijft gaan.

Ik denk zelfs niet dat de hele mensheid wordt weggevaagd maar wel een groot deel ervan. Een soort grote schoonmaak van de aarde zeg maar Clown

Misschien komen we voor die tijd tot inkeer?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:07

SuperPepeijn"]
[quote="ellenlouise schreef:
Meneer Nos heeft geen voorspelling gedaan over het vergaan van de wererld of mensheid. Zijn laatste voorspelling ging over het vallen van de 2 broers. En dat was in 2001, dus hij kon die andere voorspelling nooit hebben gedaan...


Citaat:
en die twee broers, dat zouden dus de twin towers zijn..........
dat was dus een hoax, een nepper. zoiets heeft nostradamus nooit geschreven. zelfs niet toen hij met zijn wilde sprookjes bezig was, want dat zijn het.
[/quote]

oliebol, en ik ben er weer ingetrapt! Haha! Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:09

Lepeltje"]
[quote="ellenlouise"][quote="Lepeltje schreef:
Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als de wereld 'vergaat', gezellig met z'n allen, zelfs in de hel zou het niet erger kunnen zijn dan hier op aarde.


hahaha jij bent ook een zonnig typje he?
[/quote]

Haha!
Maar het is toch ook zo? Hier op aarde heb je mensen die het geweldig vinden mekaar af te maken, je kunt je ook al afvragen of het wel zo veilig is om zomaar op straat te lopen, er zijn machtig veel terroristische acties, en ik vraag me af wanneer er mensen komen die kannibalistisch worden omdat de aarde veel te vol is en er alweer één of andere gekke dierenziekte uit is gebroken omdat ze allemaal op een hoopje zitten. Schijnheilig
[/quote]

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens hoor. Maar ik zou het leven toch nog niet de 'hel op aarde' willen noemen.

Het is ook verschrikkelijk hoe we met de natuur omspringen, dat moet haast wel een keer fout lopen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:16

organisator schreef:
En ik vind Yomanda ook heel iets anders dan Nostradamus.
waarom, wat is het verschil?

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 16:24

yomanda banketstaaf maar wat bij elkaar! Scheve mond