peeskappen bij een fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

peeskappen bij een fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 12:58

hey hey

Lady heeft geen sokken meer. (grr, hebben we afgeschoren voor de mok die steeds erger werd Boos! )

Ik wil eigenlijk gewone peeskapper voor haar kopen. Maar welke maat moet ik dan nemen? En kunnen deze ook gewoon gebruikt worden als ze haar sokken weer terug heeft? Dat zal denk ik ook nog wel even een lange tijd duren. Maar goed.

Ze heeft namelijk vrij zwakke voorbenen. En volgens mijn instructrice kon ik dan het beste peeskappen kopen.


Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:01

Gewoon een maatje full denk ik Als de sokken terug komen kun je ze natuurlijk minder strak aantrekken.
(Als je die met klittenband neemt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:07

Maar peesbeschermers die tegen zwakke voorbenen werken?
Die snap ik niet helemaal

Verder denk ik idd maat full, maar dat weet ik niet zeker, rij namelijk zelden op friezen Lachen

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:12

Hoi, ik heb ook een friesje en ik rij haar ook met gewone peesbeschermers, maatje full.

Maar als je paardje zwakke voorbenen heeft zou ik denk ik iets anders proberen, voor steun kom je natuurlijk terecht bij bandages, maar sinds kort heb ik de 3-in-1 beschermers van action en die zijn geweldig!!!!

Hierbij moet je er alleen op letten dat je niet door het water gaat, dan worden ze zwaar en kunnen ze afzakken (heb ik nog niet meegemaakt, maar dat schijnt zo te zijn Knipoog )

Veel succes ermee! Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:14

Peesbeschermers helpen niet tegen zwakke voorbenen.
Peesbeschermers of peeskappen zorgen er voor dat de pezen geen klap krijgen wanneer het paard maait, of met de achterbenen de voorbenen aantikt.

Voor steun kun je veel beter bandageren!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:19

Peesbeschermers maat Full van BR passen bij Fedde niet (het lijkt of ze passen, maar hij krijgt er witte haren van).
Ik heb nu peesbeschermers van Protec (Horselover/Hypodrama) maat L en die passen perfect!

Don't dream your life, live your dreams!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:21

Fairie schreef:
Peesbeschermers helpen niet tegen zwakke voorbenen.
Peesbeschermers of peeskappen zorgen er voor dat de pezen geen klap krijgen wanneer het paard maait, of met de achterbenen de voorbenen aantikt.

Voor steun kun je veel beter bandageren!


Ben ik het helemaal mee eens.

En als je tóch peesbeschermers neemt, neem dan maat full.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 13:36

bedankt voor jullie reacties.

ik bandageer Lady eigenlijk altijd als ik ga rijden. Maar omdat die bak zo nat is, wil ik eigenlijk zonder bandages rijden en dus met peeskappen. We hebben alleen een buitenbak.

vandaar dus deze vraag. Ik ga de 3 in 1 beschermers eens proberen. Maar dan kan ik dus alleen buiten rijden omdat ze anders nat worden.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:28

Protec past denk ik wel, laatst was er ook een vraag hierover. Protec heeft slechts enkel elastiek en daardoor rekt dat erg uit. BR heeft dubbel elastiek en dat rekt dus minder. Je kunt er dus minder dikke benen in stoppen Knipoog

Als de bak erg nat is kan het ook nog zo zijn dat het klittenband niet goed blijft zitten omdat er zand tussen komt. Zorg dus wel voor schoon klittenband als je ze omdoet. En spoel ze na gebruik af.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:19

germie schreef:
Protec past denk ik wel, laatst was er ook een vraag hierover. Protec heeft slechts enkel elastiek en daardoor rekt dat erg uit. BR heeft dubbel elastiek en dat rekt dus minder. Je kunt er dus minder dikke benen in stoppen Knipoog



Precies!
Maar dan wel de Protec maat L.

Don't dream your life, live your dreams!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alicegohome, YandexBot en 36 bezoekers