Stomme vraag.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Stomme vraag.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 18:15

Worden merrie's ook hengstig als ze in contact komen met ruinen Verward
Ik heb sinds een kort een merrie en voorheen alleen maar ruinen gehad.... Dus heb er niet veel verstand van
Ik heb dus een pismerrie.... ze is dus in een week tijd nog niet hengstig geweest Verward
Ze staat wel naast een ruin.....

Wie o wie weet hier meer van?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:16

een merrie word 1 keer in de maand hengstig.. soms merk je het en soms niet.. is verschillend per paard....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:18

Iedere merrie wordt hengstig, of ze nu bij een hengst, ruin, merrie of alleen staat. Jouw merrie dus ook. Ze kan er alleen wat heftiger op reageren als een andere merrie.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:22

er bestaan geen stomme vragen, alleen stomme mensen die geen vragen stellen.........Haha!

hierboven wordt het goed uitgelegd! Tis gewoon een cyclus net zoals bij mensen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:26

Gijenkim neemt me de woorden uit de mond!
Het kan zijn dat ze het gewoon wat meer laat zien nu. t is natuurlijk ook wat te warm nu voor de tijd vanhet jaar, en Novia is ook alweer hengstig geworden.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 18:31

Nou het is dus een pismerrie. Ze is bij de vorige eigenaren vaak hengstig geweest... ik geloof alleen maar. En bij mij moet ze nog hengstig worden Verward Is ze wel een pismerrie Verward
Dat van die cyclus dat weet ik Maar als je een merrie tegen over een hengst zet is ze binnen no time hengstig toch? Geld dit ook voor een ruin?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:35

Nee een merrie is alleen hengstig als ze rond haar vruchtbare periode zit.... ze zal dus niet spontaan vruchtbaar worden.....

maar net zoals bij mensen heb je onder de paarden ook gewoon slettebakken Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 18:35

gijsenkim schreef:
Nee een merrie is alleen hengstig als ze rond haar vruchtbare periode zit.... ze zal dus niet spontaan vruchtbaar worden.....

maar net zoals bij mensen heb je onder de paarden ook gewoon slettebakken Haha!


Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik weet er (bijna) alles van

Verward Ze is bij mij dus niet meer hengstig geweest dus het fenomeen pismerrie kan ik bij haar wel vergeten denk ik. Of ze moet extreem veel last hebben tijdens haar hengstigheid dat ze daarom misschien onhandelbaar is Verward

Ik begrijp het namelijk niet..... Ze is tot 2x toe uitgeroepen door 2 verschillende mensen tot een "onhandelbare merrie" die steeds hengstig is. Ik twijfel niet aan die mensen en geloof ze wel. Hoe kan het in godsnaam dat ze zich bij mij zo lief en netjes gedraagt Verward En geen last heeft van de hengstigheid......

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:02

Het kan best dat ze een ruin ook aanziet voor een hengst (leuke egotrip voor de ruin Tong uitsteken )
Tja, geen idee hoe het kan.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:06

Hoe lang staat ze nu bij jou? Wellicht is dit nog gewenning en komt 'de draak' later omhoog }>.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:18

Het kan ja! Zelfs als ze in contact komen met merries! En één van de paarden zelf met koeien Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:08

Wat wel wil gebeuren is dat ze heftiger eageren opeens.
Mijn paard stond altijd met merries, merkte nooit wat van haar hengstigheid. Totdat er een ruin bijkwam, opeens hadden we een stal vol pis-merries... Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:10

bij mickey merk ik gelukkig niets als ze hengstig is Lachen

maar ik merk het wel op de wei,en naar andere paarden toe.
ook al staat ze met een paar ruinen erbij op de wei,dat vind ze al helemaal geweldig Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:15

Bij mij was er een volle hengst aanwezig, en ik vermoed bij Lonneke ook. Misschien zit dat er voor iets tussen? Ik ben alleen maar blij dat ze zich (nog) niet toond bij jouw!!! Als het zo kon blijven .... dat zou gewoon fantastisch zijn! Het kan de stilte voor de storm zijn, maar al bij al zou ik zeggen : maak gebruik van die stilte, al wat je nu gedaan kan krijgen heb je binnen . Ik weet hoe ze kan zijn ... en da's echt niet makkelijk! Misschien heeft ze gewoon nu eindelijk haar baasje gevonden Lovers Heeft ze al 'r achterbenen?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:20

ja een keer inde maand. en bij mijn pardje is het de ene keer heftiger als de andere keer.... en in de winter weer minder als de zomer...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:28

fsoudan schreef:
Hoe kan het in godsnaam dat ze zich bij mij zo lief en netjes gedraagt Verward En geen last heeft van de hengstigheid......


Jij hebt waarschijnlijk een goeie invloed op haar! Cool
Verder niet over nadenken, gewoon lekker verder gaan met d'r.

Mijn merrie is op latere leeftijd voor het eerst gedekt. Als ik haar morgen op een nieuwe plek zou zetten dan is ze overmorgen hengstig. Daarvoor mèrkte je het niet eens als ze hengstig was. Ze is dan ook altijd aan het lellebellen met ruinen die nog niet doorhebben dat ze hun ballen kwijt zijn Clown

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:38

Volgens mij wordt de term pis merrie hier lichtelijk verkeerd gebruikt...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:57

DeesDeBest schreef:
Volgens mij wordt de term pis merrie hier lichtelijk verkeerd gebruikt...


Als vier (!!!!!) afzonderlijke dierenartsen (kan je namen geven en dossiers!), twee verschillende eigenaars en vele omstaanders de pony totaal "afschrijven" omwille van hormonaal totaal in de knoop en onhandelbaar en/of gevaarlijk denk ik dat ik met enige zekerheid mag zeggen dat ze wel écht een hormonaal probleem had! Het enige wat een factor kan zijn is zoals ik eerder heb aangehaald dat ik hier een hengst heb staan en de tweede eigenares had en zeer recent gecastreerd ruintje (werd geholpen na haar aankomst meen ik te weten) en er waren nog hengsten op stal denk ik. De factor Pismerrie werd hier echt niet fout gebruikt! Zoë heeft gewoon zelf haar baasje gekozen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 11:58

Apple schreef:
Hoe lang staat ze nu bij jou? Wellicht is dit nog gewenning en komt 'de draak' later omhoog }>.



Ik vrees het ja
Maar ze is al erg thuis na anderhalve week Knipoog Staat met 5 ruinen in de bak en is er lekker mee aan het spelen.... gewoon spelen niet anders spelen Haha!

Sonja misschien is het idd door dat ze steeds bij hengsten in de buurt heeft gestaan....
Maar ze staat nu bij een minishet hengstje van 9 maanden... Maar die is nog aan het ontwikkelen... weet nog niet dat hij hengst is Haha!
Maar volgens mij hebben hengsten een bepaalde geur bij zich ongeacht de leeftijd....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:55

sonjabelgium"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Volgens mij wordt de term pis merrie hier lichtelijk verkeerd gebruikt...

Als vier (...) baasje gekozen
[/quote]
Ik had 't ook niet over jou (of paard)..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 13:02

DeesDeBest"]
[quote="sonjabelgium"][quote="DeesDeBest schreef:
Volgens mij wordt de term pis merrie hier lichtelijk verkeerd gebruikt...

Als vier (...) baasje gekozen
[/quote]
Ik had 't ook niet over jou (of paard)..
[/quote]


Hier begrijp ik je niet helemaal.... Verward

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 13:18

Nee Sonja ze heeft nog niet haar achterbenen opgetilt naar mij...Naar de boer niet... Maar wel naar de zoon van de boer. Die dacht even kijken of het waar is allemaal Haha! Hij loopt haar stal in..... ze draait zich om en ~~}> Ik heb ze gewaarschuwd...en betreden is op eigen risico Haha!
Dus zomaar haar stal ingaan doen ze niet meer

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:23

Citaat:
Ik heb dus een pismerrie.... ze is dus in een week tijd nog niet hengstig geweest

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 13:29

DeesDeBest schreef:
Citaat:
Ik heb dus een pismerrie.... ze is dus in een week tijd nog niet hengstig geweest


Haha! Nee vandaar dit topic Haha!
Begrijp het namelijk niet Als zij een pismerrie is had ze toch al hengstig moeten zijn? Of zie ik dit verkeerd????

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:16

Mijn vorige pony was wel een echte merrie, wanneer ik haar bij Murdock (van Vora hier op bokt) zette ging ze altijd spontaan plassen Verward
Echt waar, ik kwam daar iedere week en iedere week leek ze hengstig Knipoog

Of Murdock is gewoon zo'n lekker ding Lovers (hé peet?!)