mobiele telefoontarieven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

mobiele telefoontarieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 10:05

Ik was op zoek naar een site met een vergelijking van verschillende telefoonmaatschappijen, maar die kan ik dus niet vinden. IK had KPN, maar heb nu een nieuwe telefoon waar T - mobile op zit. Nu vraag ik me dus af wat meer kost. En van T - mobile kan ik dit nergens vinden (ook dus niet in het bijbehorende boekje)
weet iemand van jullie wat de kosten zijn en wat de kosten zijn als je piek- en daltarief kiest?
zowel voor kpn als voor t-mobile graag.

En heeft t-mobile beetje goed bereik?

anders doe ik mijn andere simkaart er gewoon in (dat kan toch? Verward )

alvast bedankt voor de hulp!!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:20

Even vooropgesteld: Je kan in een telefoon van T-mobile GEEN andere sim-kaaart plaatsen...

T-mobile is een stuk minder dan KPN of Vodafone. Ik heb (met Vodafone) altijd een stuk beter bereik dan een vriendin van mij (met T-mobile). Vooral als je buiten de bebouwde kom komt is het minder, was voor mij een reden om , ondanks dat T-mobile een beetje goedkoper is, voor Vodafone te kiezen. Ik wil namelijk wel naar stal kunnen bellen als ik er naast lig en m'n paard loopt weg...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 10:32

oh waarom kan dat niet?
misschien had ik het niet duidelijk gezegd, maar ik heb dus geen abbonnement maar pre paid kan het dan wel?

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:36

Als je hem sim-unlockt dat kan je op de markt in utrecht ofzo doen dan kan je er alle kaarten in stoppen.. Ik heb persoonlijk ook kpn en heb er nog nooit problemen mee gehad ik heb vrijwel altijd bereik in tegenstelling tot mijn broer die heeft vaak problemen met berijk. Ook heb je bij t-mobile sms bundels die zijn erg onhandig als ik het zelf zeg. Bij kpn gaat het gewoon van je beltegoed af... Ik zou gewoon je telefoon laten sim-unlocken en dan kpn er in doen. Dat lijkt mij een erg goed idee.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 10:39

he ook een houtenaar!
maar wat doe ik dan met die simkaart enzo van t-mobile?
en kan ik dan wel alles met die telefoon wat in de gebruiksaanwijzing staat of had dat dan op die t-mobile simcard gezeten? ik snap d'r nix van he?

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:05

Je kan alles met je telefoon alleen heb je de kans dat je alle telefoon nummers er op nieuw in moet zetten en dat je berichten verloren zijn voor de rest is alles het zelfde wat je met je t-mobile kaart kan doen tje that's up to you je kan m verkopen maar je kan m ook in een andere telefoon doen--> als die sim lick vrij is tenminste

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 11:23

nou er kan dus geen andere simcard in.
hoeveel kost het om hem te sim-unlocken?

da's echt mijn laatste vraag,m hoor!! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:37

Ik heb nu al 2 jaar een abonnement van T-Mobile en het bevalt me heel erg goed. Overal bereik.
Ik heb met mijn Sony Ericsson T200 geen bereik, en met mijn Nokia 6310i wel. Het ligt dus ook puur aan de telefoon die je hebt.

Ik betaal per minuut 10 cent per minuut, en betaal 120 euro per maand.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:02

Heb nu iets meer als een half jaar een abonnement van KPN.
Ik betaal 20 euro per maand en dan heb ik 100 bel en sms minuten in de maand.
Wat de piek en dal tarieven zijn weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:22

Oh van piek en dal tarieven heb ik geen last gelukkig...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:26

De prepaidtarieven van zowel KPN als T-mobile zijn te vinden op hun site.
Bij T-mobile kun je instellen wat je wilt, vast tarief, piek/dal of after school.
Het vaste tarief van T-mobile is iets lager maar de sms'jes zijn weer iets duurder geloof ik, maar alle info is dus te vinden op de sites (ik hben zelf ook net overgestapt)

Hoe het zit met unlocken weet ik helaas niet!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:55

Ik heb gisteren toevallig een nokia 6600 gekocht met een abbonement. Hiervoor had ik HI prepaid. Ook KPN dus! Maar ik vind het echt supergoedkoop! Ik betaal 30 Euro + een verzekering van 5 Euro. En het bereik is veel beter! Ik had eerst nooit bereik op stal en in huis maar nu wel!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:55

ohw een abonnement van T-mobile bedoel ik...ben weer eens lekker onduidelijk

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:56

Ooooh nog iets vergeten! ik heb 225 belminuten

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:34

unlocken is volgens mij 10 euro ofzoiets

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:19

toevallig weet ik je vraag aangezien ik een echte kpnner (met me werk dan) ben Haha! de taierven staan te vergelijken op www.kpn.com

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:49

Wij zijn ook overgegaan naar T-mobile. En ik ben dik tevreden! We hebben goed ontvangst (soms wel iets minder dan kpn) de tarieven zijn veel lager dan bij KPN en ze hebben een super service. Als ik de KPN belde kon ik eerst altijd een tijd wachten en vervolgens krijg je dan iemand die je niet kan helpen of je heel verwaand afsnauwt. Nee ik heb het wel gehad bij de KPN. Bij T-mobile heb ik een contactpersoon die ik altijd rechtstreeks kan bereiken via telefoon of mail. Ze weet precies wie ik ben. En als ik een servicenummer bel met een vraag wordt er naar 1x opgenomen en wordt ik perfect te woord gestaan OK dan!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:58

Ik heb ook t-mobile, en nooit (afkloppen!) problemen, maar ik woon dan ook in de randstad, misschien heeft het daarmee te maken... Tarieven vind je wel op www.t-mobile.nl en unlocken kan op de zwarte markt of je moet ff bij google unlocken intypen ofzo.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 15:27

bedankt allemaal!

ik heb kpn gebeld en zij kunnen hem gratis unlocken omdat ik hem langer dan een jaar heb ofzo weet ik het. Verward

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:45

oke, nu ik ook nog.

Ik heb eerst een abbo gehad van Dutchtone, nu Orange. Woon in het bos en had werkelijk op geen enkele plek in het huis bereik.
Nu heb ik al 2 jaar een t-mobile abbo met een 6510. Unlocked.... dus alle simkaarten passen erin.
Heb wel ooit een prepaykaart gehad van Ben met 3310, die was wel simlocked. Toen laten unlocken op pc beurs.

Mijn abbo wat ik nu heb, 150 belminuten voor 22,50. Ben van plan om mijn abbo niet te verlengen. Ben niet echt tevreden, kan mijn belminuten nergens opvragen. Ja oke, de belstatus wel, maar die loopt vier dagen achter en vind ik onduidelijk. Ik wil gewoon weten hoeveel geld ik nog heb om te bellen. Klaar, niet hoeveel minuten ik deze maand nog heb en nieuw tegoed Verward
Ik wil waarschijnlijk een simonly abbo van t-mobile nemen. Je krijgt dan geen nieuwe tel. maar krijgt 50% korting.
Dus voor 150 minuten betaal je niet 22,50, maar 11 euro. Heel voordelig!
Je blijft abbo blijft ook net zo lang geldig, totdat je het verlengd met een jaar en dan is het na een jaar voorbij. Zoiets.

Aan de andere kant las ik ergens dat orange ook simonly abbo heeft.... dat lijkt me nog veel beter. Orange is namelijk erg goed vooruit gegaan. En een voordeel van orange vind ik dat je alles uit je belbundel betaald, dus smsjes, beltikken, mmsmsj ofzo.... bij t-mobile kun je alleen bellen uit je bundel. Alle smsjes of andere zaken komen EXTRA op je maandelijkse kosten. Vind ik zeer vervelend.
Naja, goed ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Mijn vriend heeft een bijbaantje bij t-mobile, dus als jullie vragen hebben Haha!
Hij belt de mensen op waarvan hun abbo bijna is verlopen (stimuleert mensen dus om het abbo te verlengen) misschien hebben jullie hem wel eens aan de tel. gehad Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:27

Wat een dure abonnementen allemaal....ik heb Telfort 360 minuten voor 30 euro id maand!!! Supergoed bereik, nooit problemen mee gehad.