Grote ophef over jong lesbisch stelletje op school

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Grote ophef over jong lesbisch stelletje op school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 18:25

Van de week is er een lesbisch stelletje op school ontstaan. 2 meisjes die eerst samen waren voor de grap bleken elkaar toch leuker te vinden dan ze van elkaar dachten en hebben nu iets.

Een dag of 2 terug hebben zij staan zoenen op de binnenplaats in hun groep. Het ging als een lopend vuurtje door de school, aan het eind van de pauze wist iedereen het en werd er uitgebreid over gepraat. De reacties zijn uiteenlopend, de een heeft een sterke afkeur over homo's en lesbiennes de ander vind het moedig dat ze dit op school durven te uiten en respecteerd het wel...

Maar er is een hele rel onstaan. Een wat ouderwetse leraar is naar ze toegegaan en heeft ze een preek gegeven, wat hij gezegd heeft?
Dat hij in 23 jaar lesgeven nog nooit zoiets vulgairs had gezien! en dat hij het niet goed vond dat ze het nog eens op school deden.

Ik vind het belachelijk dat een leraar op die manier gereageerd heeft, dat is gewoon puur discriminatie. Ik snap best dat de school liever niet heeft dat er op school gezoend word, maar hoe vaak staan een jongen en meisje niet uitgebreid te plekken in de gang en dat leraren langslopen en er alleen maar met een schuin oog naar kijken zonder er ook maar iets van te zeggen.

Onze school heeft een aantal leerkrachten die zelf ook homo of lesbisch zijn. Deze leraren hebben met woede gereageerd op deze leraar, zij vinden het absoluut uit den boze dat een leraar op die manier gereageerd heeft. Ik bedoel het zal voor die meisjes al moeilijk genoeg zijn dat het door velen niet geaccepteerd word, dat ze nagewezen en gekeken worden.

Het stond vandaag zelfs op de voorpagina van het brabantsdagblad Scheve mond het verhaal dat daar staat klopt niet helemaal, maar goed.... vind het typisch dat door een zo'n actie de hele school in rep en roer is.. Iedereen heeft het er echt OVERAL over....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:27

Wat is dat voor een rotleraar zeg Scheve mond
Ach ..
Een vriendin van mij is zelf lesbisch en ik kij haar daar niet lelijk voor aan ofzo .. >;)

*Oh Adrian, come out and play.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:30

Volgens mij zijn zoenende mannen toch al meer geaccepteerd dan zoenende vrouwen.

Persoonlijk zou ik die leraar willen zeggen dat het hem geen ene flikker (mind the word-joke Knipoog ) aangaat wat zijn leerlingen in hun eigen tijd doen tenzij uitdrukkelijk in de school-statuten vermeldt staat dat zoenen in het openbaar verboden is op school.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:32

Ik zag het vanochtend in de krant staan...
Ik vind het echt belachelijk! Hoe vaak gebeurt het niet dat er een stelletje in het openbaar staat te zoenen? En nooit wordt er wat van gezegd, tot dat het ineens 2 meisjes zijn... Belachelijk!
Laat toch gewoon iedereen in hun waarde!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:36

Stel aanstellers met zijn allen...

Bij mij op school zitten er ook een aantal die bi of homo/lesbish zijn en ik heb daar totaal geen problemen mee.

En die leraar, die zouden ze mij part zo in het kanaal mogen dumpen.
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan mensen die elkaar niet in zijn of haar waarden laten.

Als die meiden zich er prettig onder voelen en er helemaal voor gaan, laat ze dan lekker. Als je maar gelukkig bent.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:36

het artikel uit het brabants dagblad

Ophef over zoenende meisjes op schoolplein
door Emmanuel Naaijkens

Vrijdag 13 februari 2004 - Zoenende meisjes op het schoolplein leidden gisteren op het Theresialyceum in Tilburg tot commotie. De rector is geschrokken van de soms zeer intolerante reacties.

Op het Theresialyceum in Tilburg is gisteren ophef ontstaan over twee meisjes die elkaar op het schoolplein uitgebreid stonden te zoenen. De twee scholieren zijn door een coördinator aangesproken op hun gedrag.
Het incident heeft onder leerlingen uiteenlopende reacties losgemaakt. Er zijn leerlingen die de school discriminatie verwijten, maar er zijn er ook die hun afkeuring hebben uitgesproken over de homoseksuele geaardheid van hun medeleerlingen.
Waarnemend rector J. Boeijen spreekt nadrukkelijk tegen dat de school discrimineert. "Ik heb het incident niet zelf gezien, maar mij is verteld dat de twee meisjes, een uit de tweede en een uit de vierde klas, temidden van andere leerlingen intiem met elkaar stonden te zoenen. Daarvan hebben we gezegd dat dat niet past op de school. Dat zouden we ook niet toestaan als het gaat om een jongen en een meisje, of om twee jongens. Het heeft er niets mee te maken dat het om twee personen van hetzelfde geslacht gaat".

Pijlers
Volgens Boeijen is respect voor de ander een van de pijlers in het beleid van de school. "Ik denk dat we op school zelfs meer homoseksuele docenten hebben dan homoseksuele leerlingen. Het is hier volstrekt geen kwestie." De rector zegt dat het hier gaat om het overschrijden van een grens. "Dat leerlingen elkaar een aai geven, hand in hand lopen of zo een kusje geven is geen enkel punt. Het wordt anders als dat gedrag als provocerend wordt ervaren."
Met de twee leerlingen is -een gesprek geweest, maar er is volgens de rector niet gedreigd met maatregelen. Boeijen is er wel van geschrokken dat het incident kennelijk onder leerlingen intolerante reacties los heeft gemaakt. "Dat had ik niet verwacht, en wij gaan dat zeker bespreekbaar maken. Want net zoals je van die twee meisjes respect mag verwachten, moeten ook leerlingen respect opbrengen voor de seksuele geaardheid van anderen."

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:37

daantjuh schreef:
Ik zag het vanochtend in de krant staan...
Ik vind het echt belachelijk! Hoe vaak gebeurt het niet dat er een stelletje in het openbaar staat te zoenen? En nooit wordt er wat van gezegd, tot dat het ineens 2 meisjes zijn... Belachelijk!
Laat toch gewoon iedereen in hun waarde!


Idd volledig mee eens!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:38

Waar bemoeit die leraar zich mee Verward Is zeker zo'n ouderwets type, die vinden dat mannen met vrouwen horen en andersom? *leest de post nog eens door. Inderdaad* Echt dom, daar heeft hij toch helemaal niks mee te maken? Als het een jongen en een meisje waren geweest was het zeker wel ok geweest?

Ik vind het goed dat ze er voor uitkomen, heb ik respect voor OK dan!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:39

Wat een heisa over dat gedoe!
Wat boeit het toch..
Het zijn net als anderen gewoon mensen hoor!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:39

hmmz ik dacht toch dat we al verder waren met z`n alle. Wat een idioot ven een leraar om zo te reageren. Wat zeg ik, om uberhaupt te reageren, het zijn absoluut zijn zaken niet.

puntje puntje puntje

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:41

Ik vind het maar raar dat er zo'n ophef over is. Ik vind het namelijk niet anders dan een jongen en een meisje die elkaar zoenen.
Ik snap die reactie van die leraar ook écht niet! Die man heeft echt niet nagedacht voordat hij begon te roepen volgens mij, anders zeg je zoiets niet. Wij hebben ook homoseksuele leraren/essen op school en ik denk dat geen enkele leraar van ons zo had gereageerd (met de nadruk op DENK) Maar ze waren wel uit elkaar gehaald. Zoenen mag bij ons op school niet, omdat er misbruik werd gemaakt van sommige kinderen die geen nee durvden te zeggen waar de klasgenoten bij waren.
ook wel raar dat het zo'n comotie veroorzaakt heeft dat het in de krant komt! Bloos! (komkommer tij komt eraan Gaaaap)

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 18:43

kijk dat ze liever geen gezoen op school hebben kan ik begrijpen... maar ben dan consequent en verbied het bij IEDEREEN!

ow was ik nog vergeten te melden dat beide meisjes uit een alternatief (lees skater, gothic) groepje komen... alleen daarover werden ze al met de nek aangekeken, dat zal de reacties bij jongeren die tegen zijn wel extra erg hebben gemaakt...


was wel mooi wat er vandaag was. die 2 meisjes waren even ergens apart gaan zitten van de rest. op de binnenplaats. dus gelijk werd er door ALLe omringende ramen naar die meisjes gekeken. En die groep skaters/gothics zijn flink voor die meisjes opgekomen.. (dat is bij ons best een grote groep) zij zijn lekker arogant vlak voor de ramen gaan staan en naar binnen gaan kijken!!! PRACHTIG!!!

ok wat ze aan hebben en dergelijken vind ik echt niks, maar ik vind de mentaliteit van die groep echt GEWELDIG! hoe zei zich niet laten kennen en lekker hun eigen voorkeuren uiten en daarbij schijt te hebben aan alle vooroordelen. ECHT PRACHTIG daar heb ik ECHT respect voor!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:45

Dat is idd erg mooi! Ze komen dus echt voor elkaar op! OK dan!
Hebben die meiden nu wel nodig denk ik, als iedereen (zelfs een leraar!) nu zo min over ze denkt.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:13

tja, die ophef zou je altijd wel houden op scholen denk ik!
die leraar...wat een l*l, sorry hoor Scheve mond is NL nou geëmancipeerd of niet? Tong uitsteken
goed dat ze voor elkaar opkomen, staan ze gelukkig niet allen Lachen

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:25

Arme meiden

Tss hoe vaak ze hier niet uitgebreid staan te bekken... Scheve mond
en als er 2 van hetzelfde geslacht zoenen komt het zelfs in de krant Verward

Mensen die een beetje anders zijnhebben gelijk geen privéleven meer Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 19:30

ik denk dat het echt een beetje aan de type school ligt. Een groot deel van onze school zijn kakker, en je merkt makkelijk de grote afkeer van kakkers tegen de grote groep skaters/gothics.

Er is echt een enorme rel ontstaan! zelfs onder de leraren word er uitgebreid over gepraat! ik denk dat dit zowiezo al een stuk minder was geweest als deze 2 meisjes ook bij de kakkers hoorden en niet bij deze "alternatieve" groep. en zowiezo, volgens mij zijn er geen andere homosexuele stelletjes op school, nou ja, misschien zijn die er wel, maar die het ook in het openbaar uiten...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:24

Die meisjes zijn niet minder aardig omdat ze toevallig op elkaar vallen Verward Ik vind dat wel zo'n stom gelul!!!
Ben ik minder omdat ik op jongens val, nee want dat is normaal volgens veel mensen, nou lekker belangrijk, zolang je maar gelukkig bent!!!

Hou van me liefje!!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:26

Echt belachelijk van die leraar zeg! Wat maakt het uit, of je nou homo, lebi of hetero bent? Kom op zeg, dit vind ik echt triest!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:30

Shiloh schreef:
kijk dat ze liever geen gezoen op school hebben kan ik begrijpen... maar ben dan consequent en verbied het bij IEDEREEN!


Dat ben ik helemaal met je eens. In het artikel wordt trouwens net gedaan alsof DAT de hele kwestie is: dat er dus uberhaupt niet uitgebreid gezoend mag worden op het schoolterrein. Het discriminerende gedrag van bepaalde personen komt in dat stuk vrijwel niet aan de orde, dat wordt aan alle kanten ontkend.

Ik weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is en ik hoor het verhaal nu van twee kanten (van jou en uit de krant), maar ik weet wel dat homoseksualiteit nog lang niet overal wordt geaccepteerd. Erg jammer vind ik dat, we leven toch niet meer in de middeleeuwen?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 21:37

Karin"]
[quote="Shiloh schreef:
kijk dat ze liever geen gezoen op school hebben kan ik begrijpen... maar ben dan consequent en verbied het bij IEDEREEN!


Dat ben ik helemaal met je eens. In het artikel wordt trouwens net gedaan alsof DAT de hele kwestie is: dat er dus uberhaupt niet uitgebreid gezoend mag worden op het schoolterrein. Het discriminerende gedrag van bepaalde personen komt in dat stuk vrijwel niet aan de orde, dat wordt aan alle kanten ontkend.

[/quote]

DAt is dus ook precies de reden dat ik het artikel niet vind kloppen. en dat ze zeggen dat iedereen erop aangesproken word is gewoon NIET waar... zoals ik al vaker heb gezegd staan er vaker uitgebreid mensen in de gangen te plekken.. en in de gangen waar iedereen langsloopt vind ik nog erger dan een koude binnenplaats waar alleen die mensen van hun eigen groep staan Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:12

Ik las het ook vanochtend: belachelijk gewoon!!!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:15

Shiloh"]
[quote="Karin"][quote="Shiloh schreef:
kijk dat ze liever geen gezoen op school hebben kan ik begrijpen... maar ben dan consequent en verbied het bij IEDEREEN!


Dat ben ik helemaal met je eens. In het artikel wordt trouwens net gedaan alsof DAT de hele kwestie is: dat er dus uberhaupt niet uitgebreid gezoend mag worden op het schoolterrein. Het discriminerende gedrag van bepaalde personen komt in dat stuk vrijwel niet aan de orde, dat wordt aan alle kanten ontkend.

[/quote]

DAt is dus ook precies de reden dat ik het artikel niet vind kloppen. en dat ze zeggen dat iedereen erop aangesproken word is gewoon NIET waar... zoals ik al vaker heb gezegd staan er vaker uitgebreid mensen in de gangen te plekken.. en in de gangen waar iedereen langsloopt vind ik nog erger dan een koude binnenplaats waar alleen die mensen van hun eigen groep staan Verward
[/quote]
dat vind ik ook ja, maar de school wil niet een naam krijgen als waar gediscrimineerd wordt..

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:17

Slaat echt helemaal nergens op
Maar wel super dat die groep opkomt voor hun...
Bij ons op school is het wel toegestaan om te zoenen Verward En bij ons op school zie je ook wel eens 2 jongens met elkaar zoenen... En dan komt er niet gelijk de pers bij Cheese! of de krant etc...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:20

En ik vond de ophef over janet d'r tiet overdreven. "t kan blijkbaar nog erger en zinlozer.

- Offline -


dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:52

Nou ik vind het onzin dat dit de krant moet halen maar ik begrijp wel dat ze het liever niet hebben. Als je uitgebreid gaat staan zoenen op het schoolplein (en al helemaal 2 meiden) dan vraag je erom hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, aeckker03, Caoilfhinn, CharlieVM, Dennenboom, IASCrawler, MarJon, Marleen_L, Prairy, RoronaZorro, TheNovelist, xBeauuu en 39 bezoekers