Pony houden of verkopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
komiek
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 21:55

Hallo allemaal!
Ik heb een probleem, want ik ben 14 jaar, en mijn pony komiek, die is 9 jaar! Ik rij hem nu 3 jaar, en ben Z springen met hem met 16 winstpunten en M1 dress. met 10 winstpunten! Maar nou is er 1 probleem, ik kan zometeen niet meer met hem verder, want hoger als de ZZ met springen kan ik niet, en dressuren dat is egt nix voor mij! Daar heb ik ook helemaal geen zin in! Het is een E-pony, dus ik kan ook niet nationaal gaan starten. Het is dus kiezen of delen, of kiezen dat mn pony blijft, of verkopen. Maar ik weet egt niet wat ik moet doen, ik zou het heel erg moeilijk vinden als mijn pony verkocht moet worden!


[edit:BartVB]Titel[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-11-20 12:59 ]</font>


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:40

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik was M springen en M2-dressuur en meer zat er echt niet in met mijn E-pony.
Ik heb besloten om hem te verkopen en een jong paardje te kopen. Dat bevalt heel goed! Mijn pony is 1 september weggegaan en hij heeft een supergoed tehuis. Ik heb er echt geen spijt van!

Veel succes met het maken van je keuze!

Groetjes Carina Haha!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:16

Hallo,
Het is een hele moeilijke keuze wat je moet maken.
Jij hebt waarschijnlijk veel geleerd van je pony en je pony van jou.
Op een gegeven moment kan jij niet meer verder met jouwn pony en dat is ook niet leuk voor jezelf.
Misschien is het beter dat je pony verder gaat in de sport met iemand die nog moet groeien in de sport en daar is jouwn pony weer perfect voor.
een pony verkopen is moeilijk maar je moet bij jezelf denken wat je wilt.
Als jij graag voor een uitdaging gaat om weer in de sport zo hoog te eindigen dan zou ik een ander paard of pony kopen.
Er is vast iemand die heel erg blij met jouwn pony zal worden.
Groetjes:Corina

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:18

hoi, ik had hetzelfde als jou.

ik reed Z2 dress. en Z spr. en toen vond ik gewoon dat ik er mee uitgereden was. dus ik heb haar super verkocht. staat nu heel leuk bij een jong ruitertje.

dus ik zou hem verkopen

Haha!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 23:08

ik vind dat allemaal zo makkelijk gezegd!!
ja sorry kan er niks aan doen zo van het is niet meer bruikbaar hoppa weg ermee kun je niet gewoon met hem blijven rijden je houd toch van hem of niet doe je toch niet zomaar weg tenmintste zou ik niet kunnen.
Welke liefde is groter die van je pony of van je wedsrtijden.
als ik je nu gekwetst heb sorry maar zo denk ik erover vind dat jullie dat allemaal zo makkelijk doen!!
wil je een nieuwe uitdaging ga dan gewoon toch dresuur rijden mischien vind je het toch leuk.
groetjes diana

_________________
jaguar boefje ik hou van je hoor!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: diana op 2001-11-20 23:10 ]</font>

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 10:59

sorry hoor, maar heb je er ooit overna gedacht dat iedereen vind dat hij/zij het beste voor paarden zorgt????

ik probeer altijd mensen te laten zien dat er meer mensen zijn die goed voor paarden zorgen. Dus daar hoef je hem niet voor te houden.

Ten tweede: als je bent uitgereden op een pony, ga je toch stees minder met hem doen. In mijn geval werd het echt m'n 2e pony...

Dus dan is het veel leuker met een jong ruitertje voor zo'n pony.

Ten derde vind ik hier op bokt die emotionele band zo overtrokken.

Ik bedoel hier niet mee dat ik niet van me paarden hou, want ik ben ziels gek op ze.
Maar meer dat het hier als een soort "verraad" wordt gezien als je een pony verkoopt.

Als je echt genoeg van je pony houd, en je merkt dat je steeds minder gaat doen met hem, dan moet je het lef hebben om hem aan een ander enthousiast ruitertje te verkopen.

Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:02

Merel met jou kan ik praten Haha! Ben het helemaal met je eens(dacht niet dat ik dat ooit nog zou zeggen Haha! )
Mijn pony is ook echt super terecht gekomen, misschien nog wel beter als bij mij zelfs Haha! Dat meisje is helemaal gek van hem en ze hebben daar alles voor hem over!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:51

als het een merrie is kun je haar toch laten dekken!

Kan ze nog een poosje blijven en met haar veulens kun je veel plezier beleven, als je haar dekt met een kwpn'er krijg je misschien wel een mooi paard waar je mee verder kunt rijden!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:19

jaja vanda's... dat lijkt me echt een goede oplossing! (not!!!).
Als je verder wilt in de sport, is het het beste om hem te verkopen.
Als je dingen van je pony gaat eisen die hij niet kan, ben je ook heel onredelijk en oneerlijk bezig tegenover je pony.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:43

ik ga voor 100% met carola mee!Ga lekker verder met een paard en zoek een hele goed stal voor je pony! Het is gewoon niet eerlijk om op m door te gaan als je zelf t gevoel hebt dat t allemaal wel zon beetje over is! beter voor pony en ruiter!

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:34

ik ga helemaal met diana mee!!
ik vind ook dat er zo makkelijk over gedaan word!!
ik zou het nooit kunnen!!
waarom zijn wedstrijden zo belangrijk???
ik rij ook met mijn haffie wedstrijd en word volgend jaar 18 maar ga hem echt niet verkopen!!maar het is je eigen keuze!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:50

Ik ga helemaal met Merel e.d. mee. Verkoop je pony aan een leuke ponyruiter, en koop zelf een fijn paard. Ik ben het Merel eens dat hier vaak zo dramatisch wordt gedaan over verkoop. Dat is een beetje een verschil in instelling denk ik. Keuze die je maakt. Diana en Geartsje: voor júllie is wedstrijdrijden misschien niet zo belangrijk, maar voor een ander wel. Misschien kun je proberen je ook eens in dat standpunt in te leven. Het is niet eerlijk om van een paard dingen te verwachten die hij fysiek niet aankan. Wil je zelf verder in de sport dan ben je afhankelijk van een goed sportpaard, en dan komt het wel eens voor dat je je eisen aanpast. Er zijn toch ook maar weinig mensen die voor altijd bij hun eerste vriendje/vriendinnetje blijven hangen????

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:04

Hier zie ik weer diezelfde eeuwige verkeerde stelling:"wat moet je toch met een (E-)pony, neem toch een (echt) paard"!

Als jij je E-pony nu 3 jaar hebt en je bent zelf 14, dan wist je toen ook al dat je met deze pony geen nationale wedstrijden kon gaan rijden. Nu ben je 3 jaar verder en moet hij opeens weg, omdat je niet verder met hem komt.

Bij het kopen van een paard maak je een keuze, die moet je wel overwogen maken.
En een jonger paard? Deze is pas 9 jaar, zijn beste tijd moet nog komen!

Maar inderdaad, dan zou ik hem verkopen aan iemand die wel verstandig de beslissing neemt om deze pony langer dan 3 jaar te houden!

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:12

Go Merel
Go Zep
Go Carola
Go Go Go!

We hebben tenslotte paarden voor onze lol en als je veel lol beleeft aan het rijden van wedstrijden is het helemaal geen verkeerde keuze om jou pony te verkopen.

Ik weet uit ervaring dat het even moeilijk is maar met een nieuwe liefde ben je er zo over heen.

Al die penny-crap (Ja, BartVB ik blijf heeeel genuanceerd Haha!) moet maar eens afgelopen zijn, alsof die pony de volgende dag staat weg te kwijnen omdat hij op een ander staal staat..
99 van de 100 kijken niet eens op of om wanneer je hem overgeeft aan de nieuwe eigenaar!

En Lunatic, ze heeft in die 3 jaar waarschijnlijk heel veel van die pony geleerd,
het is toch niet zo dat als je een paard koopt je er voor de rest van je leven aan vast zit?

komiek
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-01 21:02

Heel errug bedankt allemaal! Ik ben er nog steeds niet egt uit, wat ik wil, maar ik probeer hem als ik verkoop gewoon in de buurt te verkopen. Ik zie het wel, rij eerst nog ff een jaartje verder, hoop ik
kuzzie Carina
PS Merel, jij hebt tog meerdere pony`s, waarom hield je je pony niet??

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:44

ben het helemaal met Zep Merel Lovers Knipoog en Sjuim eens.

Vind het gewoon grote onzin dat een paard op de ene plek gelukkiger zou zijn als op de andere. Alstie goed voer krijgt en goed verzorgt word vind zo'n beest alels goed!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:39

omdat ik hoog in de SGW sport rij. met deze pony reed ik alleen maar dressuur en springen. Dat was ook super leuk, maar je moet dan wel bedenken dat de pony in het cross seizoen haast nooit op wedstrijd komt.

En omdat ik dan nu 5 paarden zou hebben, en 4vwo doe en de ziekte van Pheiffer heb.

Dus dan vind ik dat ik de pony dan moet bverkopen. Hij was toen 14 jaar en Z2 dressuur en Z springen, en dan is hij nog heel goed te verkopen. Als ie 16 is, al minder.

en omdat ik heel niet slecht tegenover verkopen sta, iedereen wil toch een goede pony??? dus waarom niet verkopen

Haha!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 14:06

als je echt verder wil komen, zou ik hem aan iemand in de buurt verkopen dan kan je hem altijd nog even opbezoeken en kan jij lekker verder komen in de sport

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:36

Maar in de buurt verkopen heeft vaak(niet altijd dus) ook weer het nadeel dat je (te?)veel bij de pony betrokken blijft. En dat kan heel vervelend zijn, zowel voor jezelf als voor de nieuwe eigenaar...

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:09

kan je er geen tweede bij nemen Haha! ??
Als dat niet kan, zou ik em verkopen. Een pony hoef je toch niet je leven lang te houden? Ik denk ook niet dat je pony er veel lol aan beleeft om eeuwig in de Z te blijven springen.
Verkoop hem aan een talentvol, ambiteus ruitertje die wer lekker overnieuw kan beginnen. voor je pony leuk, en jij hebt ook weer een doel met je nieuwe paard!
succes.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 08:36

Ik sluit me helemaal aan bij Sjuimpje. Toen ik 18 werd, heb ik mijn D-pony ook verkocht om een jong paard te kunnen kopen. De nieuwe ruiter van mijn pony heeft er nog jaren wedstrijd-plezier van gehad. En mijn pony had het niet beter kunnen treffen, want ze waren hardstikke goed voor hem. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er geen verdriet van hebt als je pony weg moet, maar je komt er altijd weer overheen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:08

Misschien een andere optie is hem te verhuren Verward . Op wel verkopen mer als afspraak datje hem terug wilt als hij met pensioen moet of gaat *LOL*.

Verder ben ik het helemaal eens met Merel en Zep, Sjuimpje.

Toch zonde als zo pony die zoveel gedaan heeft de rest van zijn leven moet slijten in een weiland terwijl hij nog 10 tallen andere kinderen kan helpen? En dat terwijl hij nog veels te jong is om stil te staan ? .

Ik weet niet of je de pony een plezier doet om na al die jaren van trainen en wedstrijden opeens uit de sport te halen toch zonde. Zou het niet leuker zijn als een andere ruiter de sport met hem in ging. Zodat je later in P&S of de krant zijn successen kan lezen ???

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:27

Gewoon verkopen is beter voor jou en je pony. Je maakt een jeugdruiter superblij met zo'n fijne pony die Z heeft gelopen en je bent niet de enigste die goed is voor zijn paarden dus laat dat je er niet van weerhouden om hem te verkopen. Jij bepaalt aan wie je hem wel en niet verkoopt hoor. En een ander paardje voor jou is toch ook weer een uitdaging. Als je uitgereden bent is de lol snel ervan af hoor en dat moet je niet hebben. het is en hobby hoor !

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:36

Citaat:
Op 2001-11-20 23:08, schreef diana:
ik vind dat allemaal zo makkelijk gezegd!!
ja sorry kan er niks aan doen zo van het is niet meer bruikbaar hoppa weg ermee kun je niet gewoon met hem blijven rijden je houd toch van hem of niet doe je toch niet zomaar weg tenmintste zou ik niet kunnen.
Welke liefde is groter die van je pony of van je wedsrtijden.
als ik je nu gekwetst heb sorry maar zo denk ik erover vind dat jullie dat allemaal zo makkelijk doen!!
wil je een nieuwe uitdaging ga dan gewoon toch dresuur rijden mischien vind je het toch leuk.



Als ik in jouw profiel kijk zie ik dat je zelf een pony verkocht hebt en nu een nieuwe hebt. Niks mis mee maar dan snap ik je reactie niet helemaal Verward .

komiek
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 20:21

hallo
Ik ga nog ff een jaartje door rijden, met mijn pony. En omdat ik toch wel heel graag verder wil in de sport, moet mijn pony toch maar verkocht worden. Ik zal het wel heel erg moeilijk gaan vinden. Maar ik hoop maar dat mijn pony zich gaat gedragen bij zijn nieuwe baasjes dan, en dat ze er maar plezier mee hebben
kuzzie en heel errug bedankt
Carina en een lebber van Komiek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog, m0niekkkie, Mark0919, Ninouschka, Vagabondo en 43 bezoekers