Paard kreupel --> Hoe beweging geven en ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Paard kreupel --> Hoe beweging geven en ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:35

wat kan de oorzaak zijn?

Ik kwam net zoals vandaag naar mijn paard, haalde hem uit stal en hij hinkte een beetje. Ik liet LoveJess en stukje met hem lopen terwijl ik naar zijn benen keek en jawel hoor hij liep niet zuiver achter. Maar wat de oorzaak nou kan zijn? Hij liep gisteravond nog gewoon goed en vanmiddag ineens niet meer. Nou is het zo dat hij al 3 weken stilstaat (alleen opjagen, wandelen) vanwege zijn rug. Dus hij is best druk. Hoe moet ik hem nou beweging geven? Wandelen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:39

Je bedoelt met 3 weken stilstaan toch niet dat hij hele dagen in zijn box staat?

Gewoon lekker veel in de wei of paddock zetten, in elk geval hem zelf laten bepalen hoe veel hij wil lopen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:51

Probeer eens uit te vinden hoe het komt. Een hoefzweer,zichzelf aangetikt in de wei, een onsteking . .(is de hoef warm? of de pees?)
Een wondje etc.
Als het bijvoorbeeld een hoefszweer is, heeft het niet veel nut om te gaan stappen op het harde,die moet de smid eruit snijden.
Pas liep mijn paard ook niet goed, die had zich aangetikt in de wei.
Heb een paar keer per dag op het harde gestapt en afgespoten.Verder wel gewoon in de wei gezet.Hele dagen op stal helpt ook niet mee.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:54

newe callippo, er staat achter dat hij dan losgegooid wordt, mee gewandeld enz. en ong. 3 uur per dag uit zijn stal komt.

Ik zette hem vandaag dus ook in de paddock en hij bleef maar rennen en je zag ook amper dat er wat aan zijn benen was, maar op het harde begon hij meteen weer te hinken Verward

Ik had trouwens zijn hoeven nagekeken en er zat geen steente in ofzo en zijn hoeven zagen er goed uit...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:35

Een hoefzweer zie je meestal ook niet vanaf de buitenkant Knipoog
En het klopt ook, als een paard flink aan het showen is,zie je vaak ook niet dat ze kreupel zijn.
Laat de smid eens komen om te zien of het geen hoefzweer is, als het dat niet is,kun je een aantal keer per dag stappen op het harde en afspuiten..Als er na een dag of 2/3 nog geen vooruitgang inzit de DA laten komen..(of meteen al,zelf laat ik hem niet zo snel komen,ik loop ook weleens kreupel Tong uitsteken )

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 01:23

okay, ik bekijk het morgen nog wel.

Nog mensen suggesties?