Paard in laten rijden. Waar/door wie? (omg. Leek)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Paard in laten rijden. Waar/door wie? (omg. Leek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:32

Hoi,

Ik zit er de laatste tijd steeds vaker over te denken om mijn merrie toch maar "professioneel" in te laten rijden. Ik wil het graag goed hebben en ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die dat beter kunnen dan ik.
Alternatief is om iemand te zoeken/vinden die mij een aantal maanden redelijk intensief (paar keer per week) kan helpen hiermee.

Omdat ik sowieso nog niet zo erg lang in Leek woon en nog niet veel "paardenmensen" ontmoet heb, vroegik me af of er ook Bokkers zijn in de buurt van Leek die hier ervaring mee hebben of die suggesties hebben voor een adresje. Het zou wel in de buurt van Leek moeten zijn, want als ik het echt uit besteed dan wil ik natuurlijk wel graag regelmatig gaan kijken en er op die manier toch bij betrokken zijn.

Ik hoor het wel!

Groeten,
Judith


Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:38

dhr Ananias in Nietap!!!!!

Hij doet het niet zelf meer neem ik aan, hij is al over de 60, maar heeft daar ruiters voor. Hij is heel goed! Ik heb een paar jaar les van hem gehad. Hij zit al zijn hele leven in het vak en is een echte paardenman! Het paard van Sloffie hier op bokt is ook door hem ingereden vorig jaar. Hij heeft een handels/fok/trainingsstal. Geen idee wat het kost en hoe lang het duurt. Ik heb al veel (jonge) paarden gezien die bij hem vandaan komen en dat zag er allemaal prima uit!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 07:09

Hoi,

Bedankt. Weet je ook waar hij precies "zit" in Nietap (is niet zo heel groot natuurlijk)? Ik keek even in de telefoongids en er staat een persoon met die achternaam aan de JP Santeeweg.

Groeten,
Judith

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:39

Lieneke Bennink, uit Roderesch...voor telnr kun je mij wel pb-en...en Hendrik v Es, Midwolde...rijd ook paarden in...

Haha!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:44

Wind schreef:
dhr Ananias in Nietap!!!!!

Hij doet het niet zelf meer neem ik aan, hij is al over de 60, maar heeft daar ruiters voor. Hij is heel goed! Ik heb een paar jaar les van hem gehad. Hij zit al zijn hele leven in het vak en is een echte paardenman! Het paard van Sloffie hier op bokt is ook door hem ingereden vorig jaar. Hij heeft een handels/fok/trainingsstal. Geen idee wat het kost en hoe lang het duurt. Ik heb al veel (jonge) paarden gezien die bij hem vandaan komen en dat zag er allemaal prima uit!


Ik heb juist weer niet zulke geweldige verhalen over hem gehoord...

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:48

Iets verder; Gert van der Hof in Slagharen. Kun je er vaak al na 15 minuten zelf opstappen!


Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:57

sflj schreef:
Iets verder; Gert van der Hof in Slagharen. Kun je er vaak al na 15 minuten zelf opstappen!

Heb ik het halfbroertje van mijn paard zien inrijden. Idd hij sprong er zo op, en na een tijdje sprong hij er zelfs al een hindernisje mee!

:+: May the horse be with you :+:

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:53

Kyra"]
[quote="Wind schreef:
dhr Ananias in Nietap!!!!!

Hij doet het niet zelf meer neem ik aan, hij is al over de 60, maar heeft daar ruiters voor. Hij is heel goed! Ik heb een paar jaar les van hem gehad. Hij zit al zijn hele leven in het vak en is een echte paardenman! Het paard van Sloffie hier op bokt is ook door hem ingereden vorig jaar. Hij heeft een handels/fok/trainingsstal. Geen idee wat het kost en hoe lang het duurt. Ik heb al veel (jonge) paarden gezien die bij hem vandaan komen en dat zag er allemaal prima uit!


Ik heb juist weer niet zulke geweldige verhalen over hem gehoord...
[/quote]

tja, over iedereen hoor je wisselende verhalen. Ze kan het beste zelf gaan kijken wat ze er van vindt. Ik heb iig goeie ervaringen met hem en zijn paarden.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:56

Voice schreef:
Hoi,

Bedankt. Weet je ook waar hij precies "zit" in Nietap (is niet zo heel groot natuurlijk)? Ik keek even in de telefoongids en er staat een persoon met die achternaam aan de JP Santeeweg.

Groeten,
Judith


geloof dat dat hem is, ja.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:12

Erik Veenstra in Nuis. Onze 3jarige (nu 4 jaar) Burggraaf wordt op dit moment ook door hem beleerd. Wij zijn altijd erg over hem te spreken, hij maakt ook altijd onze merries klaar voor de keuring en merrietesten ect. Hij brengt ook paarden voor klanten uit op wedstrijden...

Suc6 OK dan!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:56

Volgens mij zit Jacoba Ottema ook wel dichtbij leek (weet alleen niet meer waar en ik weet ook niet of zij nog paarden beleerd). Ik heb wel veel positieve verhalen over gehoord...

:){


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:59

sflj schreef:
Iets verder; Gert van der Hof in Slagharen. Kun je er vaak al na 15 minuten zelf opstappen!


hij heeft die lastige van ons ook zadelmak gekregen nadat er al naast ons nog een prof mee bezig is geweest........ hem lukte het zo Verward

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 17:23

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik ga hier en daar mijn eens opsteken.

Groeten,
Judith

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:37

Koos Naber in Holsloot. Als je meer info wilt, stuur me dan maar even een PB.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:03

Erik Veenstra in Nuis is idd ook een topper...heb heeeeeel vroeger nog les van hem gehad Knipoog
Verder zit er in Fochtelo nog een, stal Top...maar vlakbij Leek zit Hendrik v Es (die zit vlak bij divoza)

Haha!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:41

Ananias doet het zelf niet, maar heeft/had (een jaar terug) een jongen die het deed. Het is niet mijn manier van inrijden.

Erik Veenstra zou ik eerder voor kiezen. Verder is er ook nog Claus Beishuizen, wel wat verder weg.

Maar waarom wil je het niet zelf doen? Geen ervaring? Bang dat er wat fout gaat? Vanaf waar durf je het zelf weer aan? Het werkelijke zadelmakmaken is niet zo moeilijk. De 3 gangen accepteren met een ruiter kan een paard al snel. Daarna komt het doorrijden. Persoonlijk zou ik voor wat hulp kiezen, dan ben je er zelf bij wat er gebeurt.
Is er niet iets bij de HJC manege?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:47

Ik ga met Germie mee. met goede hulp kom je een heel eind, en mocht het dan toch 'verkeerd' lopen, dan kan je m altijd nog wegbrengen.
over Claus Beishuizen heb ik tot nu toe ook goede verhalen gehoord. hij rijd ook jonge paarden voor hengstenhouderij Post, in Middelbert.
HJC is volgens mij prima, en als je aan huis wilt zou je daar kunnen vragen of ze misschien iemand kunnen aanbevelen?

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:52

engels beleren neem ik aan... anders wist ik er een die het ook super doet.. heeft de basis bij klas ook er in gebracht..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:44

Mambo schreef:
Ik ga met Germie mee. met goede hulp kom je een heel eind, en mocht het dan toch 'verkeerd' lopen, dan kan je m altijd nog wegbrengen.
over Claus Beishuizen heb ik tot nu toe ook goede verhalen gehoord. hij rijd ook jonge paarden voor hengstenhouderij Post, in Middelbert.
HJC is volgens mij prima, en als je aan huis wilt zou je daar kunnen vragen of ze misschien iemand kunnen aanbevelen?


sorry, niet verkeerd bedoelt, maar op het moment dat het toch "verkeerd zou lopen" ben je naar mijn inziens al te laat..daarnaast willen de meeste mensen die paarden inrijden een groen paard hebben, niet iedereen leert ze alles op dezelfde manier en basis aan...ik heb zelf ook jaren lang paarden beleerd, ik heb ze liever groen vanuit de wei dan dat iemand er zelf mee heeft lopen aanmodderen.

Haha!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:51

Ik heb het ook niet over knoeien gehad, maar over hulp bij het inrijden. Doe je dat goed, dan is het helemaal niet zo moeilijk. Bij een 'professionele' ruiter ben je er niet altijd bij en je weet dus niet wat er allemaal gebeurt. Het kan goed gaan, maar ik ken ook voorbeelden waar het dus niet goed gegaan is. Ook mensen die zich voordoen als professionele trainer kunnen knoeien.
Ik heb wel paarden ingereden voor mensen, gewoon bij ze thuis. Ze hielpen dan vaak met vasthouden en konden zo precies zien hoe ik het deed.
Laatst bijgewerkt door germie op 13-02-04 21:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:57

In Zevenhuizen vlak bij Tolbert woont Irene Mellema. Zij en haar man (hoefsmid) rijden professioneel paarden in tot hoge niveaus. Zij geeft ook priveles. Je zou contact met haar kunnen opnemen. Ook als ze zelf geen tijd heeft (zit eigenlijk altijd vol met lesklanten), weet ze vast wel iemand.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:05

ananias heb ik vroeger nog les van gehad , als ze bij hem op de stal de paarden net zo inrijden als dat hij les geeft lijkt me dat zeker wel een goede plek , claus beishuizen is ook goed , spreek uit eigen ervaring ,m aar als je paardje niet al te moeilijk is zou ik hem niet direct naar claus toe doen en dit is inderdaad ook wel een stukje uit de richting

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:30

Rubywhite, ik twijfelde al of ik het er bij zou zetten, want ik ben het helemaal met je eens. nu ik het terug lees komt het ook nog al makkelijk over: 'laat ik eens mn paard inrijden, oei probleempje hij doet niet wat ik wil, ik breng m wel weg' zo werkt t natuurlijk niet, en zo bedoelde ik het ook niet, maar kwam wel zo over Haha!
maar goed, je moet wel een keuze maken over wat je nu met je paard gaat doen. stel je kiest voor goede begeleidng en je loopt tegen een probleem aan en je komt er met je instructie niet uit dan heb je wel een mogelijkheid om het 'binnen de perken' te houden. hoewel je dan eigenlijk al niet meer over inrijden spreekt, maar over corrigeren.
maar met goede instructie en wat ervaring zou ik het gewoon aangaan, je leert er ontzettend veel van.

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:52

Als je nog op zoek bent naar hulp bij het doorrijden na de eerste stappen van het zadelmak maken een vriendin van mij jouw vast wel helpen. Zij woont in Tolbert en is nu bezig daar een pension- en opfokstal op te zetten. Verder geeft ze dressuurles en ze reed veel paarden voor andere mensen. Omdat zij ook niet van origine uit die buurt komt is het moeilijk om de zaak aan het rollen te krijgen maar ze is wel heel goed (vind ik).

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:23

Is Donkerbroek dichtbij genoeg? Hier zit een goede africhtingsstal. Hier rijden ze paarden in volgens de NH methode. Het zijn lieve mensen die het beste voor je paard willen.

Als je meer wilt weten: www.stalpetersburg.nl

Succes ermee!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 5 bezoekers