goedde verkoopadres andalusiers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

goedde verkoopadres andalusiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:57

Sinds eergisteren hebben mijn ouders met elkaar overlegd om mij financieel voor het grootste deel (zeg gerust 90% Schijnheilig ) te financieren voor het kopen van een eigen paard. Enige voorwaarde is (super logisch) om eerst een baan zien te vinden zodat ik het paard ook zelf zou kunnen onderhouden. Nu kun je weten dat ik hier dus echt heel erg blij Haha! OK dan! mee ben.
Mijn voorkeur gaat uit naar het andalusiese paard. Eerst dacht ik dat de [***] de wat rankere type was (zag eerlijk gezegd niet zo heel erg verschil tussen de 2 rassen) maar wat nadere info en heel wat boeken/webpages verder ben ik erover uit dat een andalusier dus èn het barokke heeft èn dat rankere/sierlijke heeft wat ik in een paard zoek.
Nu ga ik vanmiddag een begroting maken van alle eventuele spullen/en kosten die je voor een paard nodig hebt, zodat ik 100% zeker van mijn zaak kan zijn en niet voor eventuele verassingen kom te staan(waty natuurlijk nooit uit te sluiten is, maar dan ben ik er op het grootste deel op voorbereid).
Mijn gedachte gang op dit moment is, dat ik best lang de tijd wil nemen om zoveel mogelijk andalusiesche paarden te zien die er te koop staan. Dit kan in nederland/belgië/net over de grens van duitsland, zodat ik rustig een keuze zou kunnen maken.
Maar nu is mijn grote vraag: Waar vind ik nu goede verkoppadressen voor andalusiesche paarden?
Mijn besteden budget is rond de €4000 - 5000. (ik dacht hier moet wat leuks voor te kopen zijn!)
Ik heb de zoekfuncties al bekeken, maar kon niet veel bruikbaars vinden. Wie helpt? Lachen


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:58

Ik heb geen idee waar je ze kan vinden maar ik vind het wel super tof voor je!
En ik ben de eerste bokker die op de stoep staat om je paard te verwelkomen Haha! Tong uitsteken Knipoog

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:02

hihi Thanx! Je bent meer dan welkom natuurlijk!
Ik besef ook dat ik nu natuurlijk superverwend wordt Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:07

Anda of Lusitano maakt weinig uit hoor. Het ligt er maar aan voor welk type het paard gefokt is. Kijk eens bij www.deroovere.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:17

Tessebes schreef:
Anda of [***] maakt weinig uit hoor. Het ligt er maar aan voor welk type het paard gefokt is. Kijk eens bij www.deroovere.nl


Je hebt helemaal gelijk, ik doelde ook een beetje op de zogeheette ramshoofd. Dit vind ik onaantrekkelijk bij een paard En de meeste [***]'s die ik op foto's en in boeken heb zien staan hebben ramshoofden, dit neemt niet weg dat er best wel een aantal [***]'s zijn die dit niet hebben (niet elk paard van hetzelfde ras kun je over 1 kam scheren natuurlijk). Maar daarom ga ik voor de andalusier, die zijn en barok maar ook wat fijner gebouwd (is mijn persoonlijke mening) (ook andalusiers kunnen natuurlijk ramshoofden hebben daar hoor je mij absoluut niet over Lachen.

Maar weer ontopic
de gegeven link ben ik al een tijdje in de gaten aan het houden er staan best wat leuke diertjes op! bedankt anyway OK dan!.
Even als toevoeging: het liefst tussen afgespeend en de 4 jaar in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-04 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:18

www.frysk-andaluz.nl die hebben ook leuke anda's Fernando is egt super leuk!! (in het echt dan he Knipoog ) en Emihedio hier op bokt heeft daar ook een anda vandaan genaamd Hedio en er staat ook een foto van hem onderin mijn profiel!! had ook nog een keer een andere site gevonden met anda's nl http://www.yeguada-juara.com/index.htm maar ik weet niet of hun betrouwbaar zijn... veel succes nog verder!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:50

De woeste hoeven fokt andalusiers dat zit in brabant. Ik geloof dat ze ook een site hebben maar ik weet eerlijk gezegd niet meer het adres.

Lovers Estragon & Herlando Lovers


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:57

Gaaf sabrina!! Ik ga wel mee kijken!! Haha! Maar nu eerst werk vinden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:13

marina schreef:
Gaaf sabrina!! Ik ga wel mee kijken!! Haha! Maar nu eerst werk vinden Knipoog


Ja, gezellie!!! Ja inderdaad werk staat wel voorop...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:14

Hier in de buurt zit ook een stal die regelmatig anda's te koop aanbied op marktplaats..Stal noordeind is dat..www.stalnoordeind.nl Weet niet zeker of dat adres klopt,maar anders even op marktplaats kijken...
Veel succes bij het vinden van een anda! leuk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:30

Ja de meest bekende sites die ik via www.paarden.pagina.nl en via www.boogolinks.nl heb kunnen vinden hou ik al scherp in de gaten.... maar kennen de bokkers misschien ook particuliere mensen die een anda hebben staan welke ze willen verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:59

Estragon schreef:
De woeste hoeven fokt andalusiers dat zit in brabant. Ik geloof dat ze ook een site hebben maar ik weet eerlijk gezegd niet meer het adres.


Ohw jammer dat je de site niet meer weet, maar ik zal hem eens proberen op te zoeken.. Lachen

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:43

[***]"]
[quote="Estragon schreef:
De woeste hoeven fokt andalusiers dat zit in brabant. Ik geloof dat ze ook een site hebben maar ik weet eerlijk gezegd niet meer het adres.


Ohw jammer dat je de site niet meer weet, maar ik zal hem eens proberen op te zoeken.. Lachen
[/quote]

Volgens mij kun je hem wel vinden via paarden.pagina

Lovers Estragon & Herlando Lovers

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:28

bij evelien uit drenthe.
zij staat ook op marktplaats.nl

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Isab123, Poldermenner en 134 bezoekers