BR dekjes wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

BR dekjes wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 15:00

Ik heb 1 BR dekje en het is een ramp om dat ding schoon te krijgen Boos!
Het is megadik en als de wasmachine klaar is dan is het dekje nog helemaal nat (al het water word erin gezogen Boos! ), met centrifugeren gaat het er zelfs niet uit......
Het dekje lijkt wel te groot om in de wasmachine gewassen te worden, want het word ook niet schoon.......(mijn wasmachine is gewoon goed, krijg mijn kleren wel gewoon schoon ).
Wie heeft hier nog meer last van en hoe krijgen jullie die megadikke dekjes schoon??

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:08

Bij mij gaan er 2 BR dekjes + 8 bandages met lappen in een was er in en komen er gewoon goed schoon uit.....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:48

Insmeren met groene zeep Haha!

Werkt super.. En trouwens ook even een paar handdoeken erbij in stoppen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:56

Ik heb ook een BR dekje en die krijg ik altijd prima schoon eignelijk Lachen
Gewoon in de wasmachine...

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:33

Ik doe mijn BR dekje met 4 bandages in de wasmachine. Word altijd wel schoon, maar de zadelplekken blijf je zien. Dat is bij alle dekjes zo, bij mij dan Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:36

Ik heb mijn BR dekje gewassen in gewone zeep en een keer met azijn op 30 of 40 graden. Werd best schoon op een paar zadel strepen na.

Dat ze zo nat blijven is gewoon zo. Hang ze even een dagje over een stoel heen of zo en ze zijn daarna gewoon droog. Duurt even.

Centifugeren zou ik nooit lang doen, dan gaan ze pluizen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:40

Ik heb nu 3 BR dekjes, maar heb nog nooit problemen gehad dat ze niet schoon werden of zeik nat waren.

Mijn witte BR dekje was ik altijd samen met mijn witte rijbroek, blouse en witte handschoentjes en eventueel witte bandages.... En ook dan komt het allemaal super wit uit de wasmachine na het wassen...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 17:53

Maar hebben jullie dan ook van die hele dikke dekjes Verward of heb je verschillende diktes van dekjes van BR, want ik weet toch echt bijna zeker dat er niks meer bij in kan in de wasmachine als ik dat ding erin heb.....krijg het al met moeite door het deurtje heen Verward

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:56

jacqueline schreef:
Maar hebben jullie dan ook van die hele dikke dekjes Verward of heb je verschillende diktes van dekjes van BR, want ik weet toch echt bijna zeker dat er niks meer bij in kan in de wasmachine als ik dat ding erin heb.....krijg het al met moeite door het deurtje heen Verward


Ik heb gewoon een 11 kilo-trommel in mijn wasmachine en daar passen heeeeeel veel dekjes tegelijk in!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 18:00

11 kg Verward dat is heeel groot toch?
Volgens mij heb ik maar een 5 kg trommel..... Verward of ben ik nou helemaal de weg kwijt Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:11

Ik heb een 6 kg trommel (dat is volgens mij de grootste standaard-trommel) en daarin gaan 1 of 2 dekjes met bandages of beschermers. Nooit problemen mee gehad.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:16

Heb er ook geen problemen mee eigelijk.
Soms eveen extra centrifugeren, maar verder niks geen rare dingen.
Als het je echt zo stoort kun je ze misschien beter bij een stomerij laten wassen?
Die hebben mega-grote trommels!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:34

IK heb nu wel geen BR-dekje, maar van die hele dikke Lamicel dekjes, en ook die dekjes moet ik in mijn machine proppen, en ze nemen zoveel plaats in, dat het vuil er soms zo bovenop blijft liggen. Of in de ribbels blijft het stof zitten. Ik stofzuig mijn dekjes daarna steeds, om het vuil dat er op is blijven liggen er uit te zuigen...
Dus je bent niet de enige Knipoog

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:01

Idra schreef:
IK heb nu wel geen BR-dekje, maar van die hele dikke Lamicel dekjes, en ook die dekjes moet ik in mijn machine proppen, en ze nemen zoveel plaats in, dat het vuil er soms zo bovenop blijft liggen. Of in de ribbels blijft het stof zitten. Ik stofzuig mijn dekjes daarna steeds, om het vuil dat er op is blijven liggen er uit te zuigen...
Dus je bent niet de enige Knipoog


Precies jij omschrijft het precies zoals ik bedoel .....
Pfffff ben gelukkig dus niet de enigste, maar van dat stofzuigen dat is een goeie dat ga ik dus nu ook doen. OK dan!