Voor het eerst naar buiten!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Voor het eerst naar buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 17:25

Ik heb sinds drie weken een eigen paard en ben vandaag voor het eerst met hem naar buiten geweest. Dat is heel wat voor mij, want ik ben een enorme schijterd Bloos ! Gelukkig ging het allemaal goed, hij was heel braaf. Ik was wel met een ander paard gegeaan, toch wat veiliger!
Hoe was jullie eerste keer naar buiten met je (nieuwe) paard?


Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:51

Uhm.. mijn ma en ik hebben haar zelf beleerd. Ik ging voor het eerst met ons paard naar buiten, de polder in. Een halster onder het hoofdstel.. en toen samen met een ander paard (net als jij) op pad gegaan. Was natuurlijk wel even spannend, ook ons eerste eigen paardje, en gelijk al zelf beleerd, wat goed gegaan is blijkt nu na zo'n 4,5 jaar.

Met een ander paard erbij is het inderdaad een stuk veiliger. Paardje hobbelt wel achter de ander aan. Ik had de eerste keer alleen gestapt en een aantal stukkies gedraafd, en het was super!

Een droom ging in vervulling, en nu rijden we alweer een tijdje door de bossen, in de duinen.. en over het strand met dat lieve paardje...
Succes nog met je nieuwe paard! OK dan!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:58

Mijn pony kwam van een stal waar ze onder begeleiding alleen maar buiten reden dus wat haar betreft was er niets aan. Zelf vond ik het nog best eng omdat ik nauwelijks hier in de omgeving had buiten gereden. Wel ging er iemand mee met de fiets maar dat was dan alles Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:11

Fijn, dat het zo goed ging Lachen

De eerste keer dat ik op Herman (verzorgpony) naar buiten ging, was met m'n les, want ik lesde toen al met 'm en toen gingen we dus op buitenrit, helemaal niet op voorbereid dus... Maar toch meegegaan! Ik ging achter de instructrice, maar hij is altijd vrolijk met andere paarden! Dus in draf zit ie al helemaal in de kont van z'n voorganger, die een paar keer een trap gaf, kan ik me goed voorstellen Knipoog Maar toen we aangaloppeerden, wilde die langs m'n instructrice, maar die greep toen de teugels! Was best heftig...
Daarna ging de eigenaresse een paar keer mee op de fiets en daarna ging ik lekker alleen op pad! Lachen Echt super!

    If you can dream it, you can do it ...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:18

de eerste x op arzu was best wel geinig, ik ging naa rmn les toe, en was dus met van die elastiekies ofzo gegaan, volgens mn buurmeisje moest dat( ik ben der op tegen nu, en toen wist ik nergens van) dus dat ging best goed, nu rijd ik best vaak buiten met dr..

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:45

Hahah, nou mijn eerste keer moet nog komen hoor!'
Heb dr nu al zin in Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:50

bij mij viel de eerste keer buiten op mijn nieuwe (pas zadelmakke) paardje eigenlijk niet mee . hij was voordien al absoluut probleemloos aan de hand mee buiten geweest, maar als ik erop zat voelde hij zich zo alléén Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen ........en meneertje durfde amper nog verder.

daarna een tijdje met een ander paard mee op schok: dat ging súper, megarelax!

daarna weer alleen geprobeerd: , meneertje doet het in z'n broek alleen Bloos! ....hij ziet allemaal spoken in de verte, en ja, die staan allemaal klaar om in z'n nek te springen Ach gut Haha! .

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:59

Bij mijging het de eerste keer allemaal best, tot dat we langs een weiland met KOEIEN kwamen. Die vonden ons zooo leuk dat ze mij & me knollie ginge 8tervolgen en loeien en zo. Ieh!! Pepper was dr nie zo blij mee... we gingen heeeeeel hard Tong uitsteken

Pepper, je t'aime!!! NU ZELFGEMAAKTE STRIP IN MN PROFIEL: lachuh!!!!!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:06

toen ik voor het eerst met mijn verzorgpaard naar buiten ging, was de eigenares zelf er ook bij (dit was ook pas de 2e x voor mijn verzorgpaard dat ze naar buiten ging) er was ook nog een ander paard bij, en ze was echt SUPER druk!!!! haar eiegnares zeiu ook dat ze wel in een extreme bui was die dag, maar dat kan je ook maar beter gehad heben, veder ging het wel goed, want zoals ik haar reed rijd haar eigenares haar ook, want anders is ze echt niet te houden!!!!!!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:54

Heee Jits!

Leuk dat het zo goed ging!
Mijn eerste keer op Che naar buiten was super (de overige keren ook) , maar op Qwin is het een mider succes Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:27

Mijn eerste keer moet nog komen maar ik moet eerst nog een slachtoffer vinden die mee gaat.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:03

Fijn dat het meteen zo goed ging!

Toen ik mijn pony voor de eerste keer buiten reed was dat ook gelijk de eerste keer dat ik op hem reed (sinds hij bij mij op stal stond). Een vriendin van mij liep naast hem, maar hij had helemaal nergens iets van, ik was er iig meer van onder de indruk dan hij.


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:56

leuk dat het zo goed ging!!
de eerste keer op mijn pony was niet zo'n suc6! hij bleef niet stil staan schrok overal van, en wilde het liefst in volle galop naar huis.
en vooral de containers waren erg eng tzzz
gelukkig gaat het nu heel erg goed, kan zelfs alleen over de weg.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:02

nou.. ehum.. dat ging nie zo snel.. mijn pony was heel erg schrikachtig en ben een beetje geholpen op manege nijhuis maar net niet genoeg toen...na een jaartje zitten klooien ging mijn vader er is achteraan ik kreeg les van iemand anders en.... in een wei en toen dat best wel lekker ging moest ik met mijn pony van me vader een klein stukje naar buiten ik vond dat echt super eng.. en tot mijn grote verbazing schrok ze niet.. mm nou ja.. er kwam een vogel de bosjes uit en .. ze rende niet weg .. en in de bak springt ze gewoon weg en toen niet... met dat kleine stukje begon ik steeds grotere rondjes te maken en hier mee heb ik toen heel veel vertrouwen in mijn pony gekregen (ik wou der zelfs gaan verkopen.... maar heb het gelukkig niet gedaan en die gedachten wil ik ook nooit meer aan denken)


owja hartstikke fijn dat het goed ging

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:43

Fijn dat het zo goed ging... krijg je tenminste ook wat meer zelfvertrouwen OK dan! .

De 1e keer bij mij, nam ik iemand mee op de fiets... maar ik had toen al weer 10 jaar ofzo niet meer gereden. Eigenlijk dacht ik nergens over na, het was mijn verzorgpaard en ging na 2x rijden meteen een buitenrit maken, ik was zo in de wolken dat ik eindelijk weer kon paardrijden dat ik gewoon, huppekee erop sprong en rijden maar Haha! .

Misschien niet zo'n slim idee Verward , maar ik was totaal niet bang (zag nog geen gevaren, die ik nu wel zie...)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:00

Heeej Jits!!

Wat fijn dat het zo goed ging!! Ik ben net zo'n schijterd, dus weet hoe spannend het is... Cool

Mijn eerste keer was met iemand mee en aan een touwtje. Bloos

Voordeel voor jou is dat je paard al wel eerder buiten heeft gereden, de mijne had het nog nooit gedaan, dus ik mocht het spits afbijten... Lips are sealed

En volgend jaar mag ik weer...! Nagelbijten / Gniffelen

Zullen we van de zomer een keer gaan buitenrijden Hyper! ? (Stanley wordt namelijk niet verkocht Bloos! ).

Groetjes, Diane

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:30

OK dan! Leuk dat het goed is gegaan.
Mijn 1e x bij mn lease paard... tja ff denken hoor. Hij was nog maar pas onder het zadel, maar had altijd voor de wagen gelopen. Berm wou hij niet in, kende hij waarschijnlijk niet omdat ie altijd natuurlijk op de weg heeft gelopen met de kar. De dijk wou hij ook niet op, bleef mooi stilstaan. Onderlangs de dijk bokte ie af en toe.
Netzoals voor alles geld...oefening baart kunst.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 21:48

Citaat:
Voordeel voor jou is dat je paard al wel eerder buiten heeft gereden, de mijne had het nog nooit gedaan, dus ik mocht het spits afbijten...


Das waar, en hij kende de buurt ook al. Ik ga nu proberen om elke week een keertje naar buiten te gaan, dan wordt het steeds minder eng en voor Mo is het ook wel leuk om eens wat anders te zien dan de bak!

Citaat:
Zullen we van de zomer een keer gaan buitenrijden

Is goed hoor OK dan! ! Misschien gaat Petra dan ook wel mee?!

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:39

best gaaf mijn pony is vroeger aangereden dus hij is heel bang ik was vroeger ook heel bang want hij schiet ineens weg heel eng is dat maar ik heb vandaag ook weer buitengereden was best leuk maar ik ben soms wel bang ik ben een keer naar het oosten-park geweest en toen was iemant die ik ken bijna van de brug gevallen heel eng en dat vergeet ik nooit meer heel eng pppppppprrrr maar ja kan gebeuren maar ik heb me pony zelf met me moeder rustig gemaakt buiten op vakantie was heeel eng wat dan kwam er een tractor aan en

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:01

hey,
ik ging voor het eerst met me pony naar me huis rijden ik heb haar nu pas 5 weken vandaag hoera Haha! maar ik ben ook echt een schijterd haha,maar je weet natuurlijk niet wat ze doen,maar die van mij is wel bang voor scooters,alhoewel ik het heerlijk vind om buiten te rijden,vandaag nog naar buiten geweest met daanboy.....en nog een stalmaatje was erg leuk....alhoewel je niet echt ontspannen zit hoor,maar komt wel.....

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Kana

Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:18

wat ik belangrijk vind als je een buitenrit maakt voor het eerst
dat er iemand mee gaat
dus het lieft een volwassen persoon natuurlijk Knipoog
want je weet nooit wat je pony kan doen... best gevaarlijk dus Scheve mond Lachen

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:59

Bij mij was het ook heel spannend! Hij was op z'n eige vertrouwde plekkie al wel aan allee dingen gewent. Toen ik voor het eerst met hem naar buiten ging (dus echt het bos in) zag en hoorde die allemala nieuwe dingen voor hem. Hij vond het echt prachtig, hij liep daar met z'n oren gespitst en met z'n hoofd omhoog diep te blazen, en om zich heen te kijken enzo Haha! K vond t best wel een beetje eng, want als er wat gebeurd dan ben je vet de l u l.

Kben toen ook met een ander paard gegaan, voor het geval dat Knipoog

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:01

Citaat:
Zullen we van de zomer een keer gaan buitenrijden

Is goed hoor OK dan! ! Misschien gaat Petra dan ook wel mee?!
[/quote]

Jullie hebben zeker een hekel aan mij? Knipoog
Vandaag is Sandra erop naar buiten geweest en laten we zeggen; ik was blij dat ik op de fiets was en niet op hem zat! Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:50

Tssss... Mag ik niet mee dan Tong uitsteken
Alleen als ie braaf is hoor, maar ik verwacht geen problemen Haha!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:24

ik ben gisteren voor de eerste keer naar buiten geweest!!!!
hij was superbraaf, en het is zalig die hoefjes op het asfalt te horen.
maar ik ben ook een schijterd hoor, ik zou nooit alleen gaan want ik heb het gevoel dat ik nog niet voldoende controle over hem heb.
twas wel heel tof


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Pommier en 38 bezoekers