Naald en draad vlechten vraag.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Naald en draad vlechten vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 11:51

Okay, ik wil me wagen aan het vlechten met naald en draad. Maar nu kom ik direct al voor een vraag te staan Haha!...

Waar maak in vredesnaam dat draad aan vast? Aan het elastiekje ofzo?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:56

Je knipt een lang stuk draad af en je maakt een knoopje onderin het draad en dan steek je die door de onderkant van je vlechtje dan onderland door het midden van je vlecht en dan door rollen of vouwen en een paar keer door je knot heen en het touwtje afknippen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:58

Je maakt een vlechtje, het uiteinde van het vlechtje zet je met een elastiekje vast (uiteinde even dubbel slaan en dan stiekje erom).
De draad door de naald en door dat uiteinde van het vlechtje heen steken.
Je trekt het vlechtje een keer dubbel omhoog, steekt hem een paar keer bij de manenkam door de manen en knoopt het touwtje vast.
Daarna trek je het vlechtje nog een keer dubbel waardoor een knotje ontstaat. Weer een paar keer doorhalen en vastknopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:05

Ik knoop noit vast,
als je het echt goede draad hebt is dat heel stroef, zodoende kan je het 2 à 3 keer doorsteken en dan gewoon afknippen.
Bij mij is het nog nooit losgeraakt, zelfs niet als ik het een nacht liet zitten.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:19

Ik knop hem alleen in het begin het draad verders niet want je moet wel het vettige touw hebben dat blijft idd gewoon zitten

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:45

Aan het begin, knoop ik het pektouw aan het elastiekje vast. Als het vlecht/knopje klaar is, knip ik het gewoon af. Dat blijft prima zitten, zelfs als het lang moet blijven zitten. Ik vind zelfs dat wanneer je met naald en draad vlecht het beter blijft zitten en langer mooi blijft.