Wasmachine voor paardendekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Wasmachine voor paardendekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 13:48

Wie weet wat voor wasmachine ideaal zou zijn voor het wassen van dekens ? Het moet in iedergeval eentje zijn met grote trommel.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:18

ik denk een wasmachine met een inhoud van 7 kilo

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:08

pff ik zou het niet weten die van mij proppen als hij niet heel erg vies is gwoon in de wasmachiene thuis dat past net en dan een lege was beurt erachter aan en anders de stomerij.

gr

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:11

wij brengen hem naar een ruitersportzaak... misschien is er ook wel een bij jou in de buurt die dit voor jou kan doen (zit natuurlijk altijd een prijskaartje aan vast) en anders denk ik ook met een inhoud van 7 kg..
succes

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:06

ik laat hem ook wassen kost 12.50 niet echt duur.... Ik doe hemn echt niet thuis in de machine, die moet nog wat langer mee... Is niet echt goed al die haren!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:18

Om een flinke winterdeken te wassen heb je een flinke machine nodig. Zo eentje die je in wasserettes nog wel eens ziet. Bij ons in de buurt zit een vrouw die zo'n ding in haar schuur heeft staan en regelmatig voor hele stallen en maneges wast, maar ook voor particulieren. Zij vraagt 10 euro per deken. De aanschafkosten van zo'n machine liggen vele malen hoger, je bent dus IMO goedkoper uit om af en toe je dekens door zo iemand te laten wassen. Of je moet het als een investering zien en zelf zo'n wasservice opzetten. Knipoog

Ik bedenk me net dat ik al twee weken een deken bij haar heb liggen, zal die maar eens gaan ophalen... Bloos! Bedankt voor het geheugensteuntje, Max! *LOL*

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:21

kan in elke wasmachine die een beetje normaal formaat heeft (bij ons wel tenmisnste:) maar let op de haren op je dekens! die kunnen je machine kapot maken als er teveel van opzit:(

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:22

Hmm... ik heb met eigen ogen gezien dat een stevige winterdeken in paardenmaat precies in zo'n grote machine past. Klem zitten tijdens het wassen is ook niet goed, dan wordt de deken niet goed schoon (was moet kunnen bewegen). In een normale machine zal het best gaan met zomerdekens, fleecedekens en dat soort spul. Maar voor het stevige werk lijken die me niet zo geschikt. Om idd van de haren nog maar te zwijgen. Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:23

Winterdekens in maat 215... Dat red ik echt niet met de wasmachine thuis, daar moet iets professioneels aan te pas komen. Ponydekens lukt denk ik wel.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 01:54

lowara schreef:
kan in elke wasmachine die een beetje normaal formaat heeft (bij ons wel tenmisnste:) maar let op de haren op je dekens! die kunnen je machine kapot maken als er teveel van opzit:(


Vraag mij toch af wat voor wasmachine je dan hebt of welke maat deken Haha!
Dekens van de pony's kunnen bij mij gewoon in de machine maar een dikke winterdeken van Kevin (o.l. 215) past er echt niet in hoor, ik heb het wel eens gedaan maar dat is dus echt stampen en dat is funest voor je wasmachine, echt lekker schoon wordt het dan ook niet.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:54

Wij brengen de dekens nog wel eens bij zon wasserette waar niemand zit. Daar heb je van die grote wasmachines, daarna ff in de droger zodat ze niet meer zo heel nat zijn. Je bent dan nog geen €5,- kwijt. Ik schaam me alleen altijd dood als er andere mensen zitten, kom je lekker met van die stinkende dekens!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:04

IK vind 12 euro 50 best een flink bedrag om even een deken uit te laten wassen... Helemaal als je veel dekens hebt. Mijn moeder wast hem altijd zelf uit. Als je een wasmachine met een grote vulopening hebt, kom je al een heel eind.

Harry's Horse heeft nu een deelbare deken, die je er in 3 stukken in kan doen. Lijkt me wel handig, ik heb hem alleen nog niet gezien, dus weet niet of het verder wat is.