Echte ruin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Echte ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 16:57

Hoi! Hoe kun je zien of een paard een hengst of een ruin is? Nerd

.


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:00

Aan de onderkant Tong uitsteken
Als je onder de buik van het paard kijkt, tussen de achterbenen, zie je bij beide de penis zitten. Maar bij een hengst zitten achter de penis twee zaadballen, bij een ruin zijn deze verwijderd.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 17:02

als er een beetje een soort uier zit is het een hengst??

.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:04

met een uier is ene merrie! Verward
een hengst is met penis en daar zie je zijn zaadballen nog.
bij een ruin zie je het niet meer

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:05

Hmzz niet echt, er zitten gewoon twee zaadballen, net als bij jongens...
Maar bij een ruin zit echt helemaal niets. Dus als je geconstateerd hebt dat het paard mannelijk is, en er zit wel "wat", heb je grote kans dat het een hengst is.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 17:07

sjit dan hoop ik maar niet dat het een hengst is want mijn merrie is niet meer hengstig geweest sinds ze bij hem staat en ze doen een beetje happerig naar elkaar

.

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:08

Als je met 'soort uier' de koker bedoelt dan heb je waarschijnlijk een ruin te pakken Lachen. Bij een hengst zit er achter de koker nog een zak met zaadballen.

Samengevat: bungelt er 1 ding is het een ruin, bungelt er meer is het een hengst.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 17:10

de koker is toch waar zijn penis inzit??

.

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:13

Dat is inderdaad de koker ja Lachen.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:15

Afbeelding

hier kun je, als je goed kijkt, de zaadballen zien zitten.

[o]

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 17:18

thanx voor de hulp

.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 21:17

oke er 'bengelt' wel iets achter de koker maar dat is niet zo groot. is het bij een ruin helemaal vlak achter de koker??

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:30

Als je het op de volgende foto niet meer goed ziet Tong uitsteken
BTW, dit is een hengst
Afbeelding

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:17

Dat is wel een hele duidelijke foto ja Haha!.

Wellicht is er ook nog ergens een hele duidelijke foto van een ruin te vinden, misschien kom ik nog wat tegen Lachen.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:44

Hele goeie foto voor mensen die er de ballen verstand van hebben....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:28

*LOL*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:51

Zal ik morgen dan even hele duidelijke foto's maken?
Of komen die niet door de Bokt cencuur heen Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:15

Als het een jonge hengst is, bvb zo'n anderhalf jaar oud, wiens balletjes nog niet zijn ingedaald dan hangt er achter de koker ook niks. Als je goed kijkt, zie je dan natuurlijk wel dat er daar nog niet "gesneden" is maar als je er even met je gedachten niet bij bent en je koopt bij een handelaar een jonge ruin, dan kan je, net als wij overigens, een tijdje later wel effe schrikken. Haha!

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:39

als je al het verschil niet weet tussen een hengst, merrie en ruin wat moet je dan in godsnaam met een paard???

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:43

ah komop Debo, ik vind het een hele valide vraag Lachen

Hoe vaak hang jij nou onder een hengst/ruin om het verschil te bekijken? Lachen

en lol @ annegti Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:46

Ellende schreef:
ah komop Debo, ik vind het een hele valide vraag Lachen

Hoe vaak hang jij nou onder een hengst/ruin om het verschil te bekijken? Lachen

en lol @ annegti Knipoog



elke dag Haha! om te zien of mijn hengst al hengst is geworden Bloos Schijnheilig

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:43

om het nog even moeilijk te maken... een hengst kan z'n ballen ook nog eens optrekken, en dan hangt er een lege zak Haha! Maar dan hangt er nog wel duidelijk meer vel dan bij een ruin.

mojo
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:31

Nou zo makkelijk is dat niet altijd te zien, ik kan je een raar verhaal vertellen.
Ik heb 4 maanden geleden een ruin gekocht maar hij gedroeg zich echt nog als hengst(dekte de merries bij ons thuis maakte zo'n typisch hengsten geluid en schachte hem vaak uit)
Heb de eigenaar naar twee weken gebeld en die zei dat er echt twee ballen afgekomen waren en dat het gewoon nog een tijdje duurde voor hij zijn hormonen en zijn hengsten gedrag kwijt was.
Weer een week gewacht en toen de DA gebeld die zei dat het in zijn bloed te zien was of het mischien een klophengst zou zijn(klophengst is dat er nog een bal in zijn buik zit dat er waarschijnlijk maar 1 zaadbal en 1 bijbal wegehaald zou zijn).
Bij een klophengst maakt je paard een bepaald hormoon aan en dat kan alleen als er nog een zaadbal in zit, maar die kan in zijn hele buik zitten zelfs helemaal bij de nieren.
Bij mijn paard was het dus zo dat hij nog een bal had zitten, dus je kan er wel onder kijken maar dat zegt echt niet zoveel.
Normaal gebeurdt dat niet als een DA hem castereerd, maar catarateurs zijn daar wel heel makkelijk in dan halen ze 1 bal weg en de eigenaar verkoopt hem dan als ruin.
Want als de bal in zijn buik zit moet hij eraan geopereerd worden en dat is duurder als gewoon castereren.
Als je twijfelt of hij wel echt ruin is laat dan gewoon even bloedprikken, dat weet je het met 5 dagen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:27

Debo schreef:
als je al het verschil niet weet tussen een hengst, merrie en ruin wat moet je dan in godsnaam met een paard???

dat dacht ik ook eigenlijk!
maar oké,dat nog tot daaraan toe.
maar je weet toch wel met wat voor soort paarden je je eigen paard in de wei zet???????of word gezet???? Verward

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:36

mojo schreef:
Nou zo makkelijk is dat niet altijd te zien, ik kan je een raar verhaal vertellen.
Ik heb 4 maanden geleden een ruin gekocht maar hij gedroeg zich echt nog als hengst(dekte de merries bij ons thuis maakte zo'n typisch hengsten geluid en schachte hem vaak uit)
Heb de eigenaar naar twee weken gebeld en die zei dat er echt twee ballen afgekomen waren en dat het gewoon nog een tijdje duurde voor hij zijn hormonen en zijn hengsten gedrag kwijt was.
Weer een week gewacht en toen de DA gebeld die zei dat het in zijn bloed te zien was of het mischien een klophengst zou zijn(klophengst is dat er nog een bal in zijn buik zit dat er waarschijnlijk maar 1 zaadbal en 1 bijbal wegehaald zou zijn).
Bij een klophengst maakt je paard een bepaald hormoon aan en dat kan alleen als er nog een zaadbal in zit, maar die kan in zijn hele buik zitten zelfs helemaal bij de nieren.
Bij mijn paard was het dus zo dat hij nog een bal had zitten, dus je kan er wel onder kijken maar dat zegt echt niet zoveel.
Normaal gebeurdt dat niet als een DA hem castereerd, maar catarateurs zijn daar wel heel makkelijk in dan halen ze 1 bal weg en de eigenaar verkoopt hem dan als ruin.
Want als de bal in zijn buik zit moet hij eraan geopereerd worden en dat is duurder als gewoon castereren.
Als je twijfelt of hij wel echt ruin is laat dan gewoon even bloedprikken, dat weet je het met 5 dagen.

juist!
En dan nog kan het zijn dat het paard wel degelijk gecastreerd is. Er is namelijk een klier in de buurt van de nieren die een testosteron achtige stof aanmaakt. Het verschil tussen die stof en testosteron zelf is niet te merken in zijn gedrag. Dus je kunt ook nog eens een heuse ruin hebben met echt hengsten gedrag. Gebeurd maar zelde, maar het komt wel voor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, YandexBot en 5 bezoekers