Vertel es wat over kabel...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-01 21:59

Ik wil es effies wat weten over kabel. Ik heb daar nou echt geen verstand van he. Breng me dat ff bij! Ben ik ook weer wat slimmer. Alvast bedankt!!!
Groetjes van Danielle
Verward Verward
Verward


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 22:27

Kabel, je kunt niet met en je kunt niet zonder... *LOL*

Ff serieus: internet via de kabel heeft voor-en nadelen.

Grootste voordeel is dat je voor een vast bedrag per maand (tussen de 60 en 100 gulden) 24 uur per dag online kunt zijn zonder extra (telefoon)kosten. En je telefoonlijn blijft vrij. Als ik thuis ben, staat mijn pc dan ook de hele dag online. Je kunt je mail checken wanneer je wilt, je hoeft dan niet eerst in te bellen en in de gaten te houden hoe lang je al bezig bent en hoeveel dat aan telefoonkosten is Lachen.

Grootste nadeel is dat de verbinding soms me-ga-traag kan zijn. Ik woon bijvoorbeeld in een flat en deel mijn kabel met meer mensen in die flat, en zelfs in de wijk. Hoe meer mensen tegelijk online zijn, hoe zwakker het signaal. Onbeperkt internet wil dus niet altijd zeggen dat je een snelle verbinding hebt, integendeel Boos!. Maar ja, als je toch geen tikken betaalt, maakt het niet zoveel uit als het downloaden wat langer duurt. Ga je ondertussen gewoon thee zetten of stofzuigen ofzo... Lachen

Wat het aanleggen betreft: je meldt je aan bij je kabelmaatschappij (in mijn geval Casema). Dan komt er een monteur bij je langs die de kabelverbinding in de muur schroeft, op de plek waar ook je tv-kabel binnenkomt. Je krijgt een modem in bruikleen (daar betaal je een bedrag aan borg voor) en dan mag je zelf lekker gaan klooien om je kabelsnoer aan de ene kant aan te sluiten op de plug en aan de andere kant op je modem. Kostte mij een paar daagjes (ben niet zo handig), maar ik heb nu ruim een jaar internet via de kabel en ondanks de problemen die er afgelopen zomer waren (Casema was echt k*t met peren) ben ik er nu weer vrij tevreden mee. Misschien stap ik ooit nog eens over op ADSL, maar met de pc die ik nu heb haal ik toch geen topsnelheden dus waarschijnlijk blijft het voorlopig Casema/Wanadoo.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 23:09

Hmm, 'k heb UPC en eerlijkgezegd weinig te klagen (zolang ze geen grote storingen hebben en zolang je ze niet hoeft te bellen). Maar ja, schijnt ook erg aan het UPC/Chello gebied te liggen waar je woont.. In Eindhoven/Helmond is het schijnbaar het best Lachen Dat vind ik niet erg Knipoog Zit hier op maximaal iets van 160kbps (ISDN=7kbps).

Maar grootste nadeel IMO is dat het zo verrekte duur is.. 90 piek per maand is best een hoop geld. Is dus pas interessant als je meer dan (+/-) 30 uur per maand internet.

Maar als je het eenmaal gehad hebt wil je niet meer zonder Lachen Heel de dag ICQ, je ziet het meteen als je mail hebt, je hoeft je niet druk te maken om telefoontikken. Oh en online spelletjes ( www.counter-stike.net b.v.) zijn ook wel leuk op z'n tijd.

Maaar ja, blijft duur dus. Wel interessant als je het met de buren kunt delen Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 01:14

Haha, moest nog aan jou denken Bart, toen ik vanmiddag in Hilversum was. Die winkel met die lampionnen zit naast het kantoor van UPC. Tja, heb een associatief geheugen... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 07:46

nog groot nadeel van kabel. het is verslavend. het blijft namelijk onbeperkt aan staan. je gaat achter je comp zitten en je bent online. van UPC heb ik nog totaal geen last gehad een keer heeft heel gelderland eruit gelegen een weekendje maarja dat proberen ze zo snel mogelijk te verhelpen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 09:33

Traag? Wij hebben kabel van Essent en die is absoluut niet traag. Hij is een stuk sneller in elk geval dan toen ik nog in moest bellen...
Downloaden gaat ook supersnel... En het is inderdaad ontzettend verslavend, maar wel erg handig, vind ik... Het zal dus wel per gebied verschillen. En ja, wij delen de kabel met drie personen. Dat is natuurlijk wat anders dan met een hele flat. En wij delen de kosten ook nog met die huisgenoten. Kost ons dus 30 piek in de maand. Who said life is fair?

_________________
Eén ding is zeker: ... zekerheid bestaat niet...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitty op 2001-02-02 09:35 ]</font>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 10:01

Ehm... ja ik heb die kabel ook voor mezelf. Tenminste, een eigen aansluiting. Maar het signaal van buitenaf wordt wel verdeeld over de hele flat (allemaal aparte huishoudens). Is nou eenmaal zo, en dat is overal in Nederland zo Boos!. Het verschil is of de verdeelcapaciteit van je kabelprovider groot genoeg is om alle abonnees van een goed signaal te voorzien en dat is bij Casema niet altijd het geval geweest. Casema doet nu wel hard z'n best, nadat er afgelopen zomer een petitie is aangeboden door een gebruikersgroep. We hebben hier in Utrecht ook al tijdelijk korting gehad op het abonnementsgeld. Over Essent heb ik wel goede verhalen gehoord, volgend jaar komen ze ook naar Twente en dan kunnen mijn ouders ook eindelijk internet via de kabel nemen. Lachen

BTW: Casema doet nu zelfs zo hard z'n best dat ze 2 servers hebben neergezet om al hun abonnees te kunnen bedienen, waardoor bijv. IK de hele tijd heen en weer word gebokt tussen casema.utr1 en casema.utr.2. Daar kwam Bart achter toen ik zei dat ik steeds opnieuw moest inloggen.

Je kunt het ook hier op de site zien: ik ben de enige wiens naam hier vaak 2x in het rijtje van personen staat die online zijn... *LOL* *LOL* *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 12:56

ik zit ook via Chello (upc) en dat wisseltzo erg hier (apeldoorn soms kan ik er zo 3 dagen niet op en op andere momenten dan heb ik binnen een half uur bijna een dvd binnengehaald. ligt er zo aan waar ze mee bezig zijn maar als je klachten hebt is chello echt zwaar k*t!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 13:07

wij hebben hier chello/UPC en het bevalt ons prima... zo af en toe worden we d'r af geflikkerd maardat duurt mestal niet lang.. en mijn ouders waren echt zeeer VOOR kabel, we hadden namelijk telefoon rekeningen varierent van 600 tot 800 piek.. dus tja.. dta loopt lekker op.. nu hebben we drie pc's op een netwerk.. en we zijn dus echt 48 uur per dag online (jajajaja wij kunnen dat *LOL* ) voor 90 piek vermaand... eigenlijk dus niks.. en mijn broer betaalt het...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 14:23

he das beter. Broers die betalen. ik heb ook chello. Over de snelhid ben ik zeer tevreden maar ja af en toe word je er afgeflikkerd om niets.

tip: Maar je moet steeds bellen als dat zo is. Als het vaker voorkomt dan krijg je die maand korting!

maar ja moet je er wel tussen komen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-02-02 14:26 ]</font>

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 15:03

Wij hadden eerst UPC. Was een ramp. Die vent die het aan kwam sluiten was nog niet weg en het lukte al niet meer. Dus pap uuuuuuuren met z'n mobieltje naar UPC gebeld. Alle lijnen lagen plat en hij had de telefoon nodig voor z'n werk. Nu niet veel problemen met Chello. Inderdaad wel verslavend en af en toe een storinkje.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 15:09

haha bij ons wilde degene die t aan kwam leggen de draad niet door de grond heen halen, ocht mn mams t kruipluik in en draad ophalen. haha dat noemen ze dan service

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 17:05

Mijn vader wil ADSL tien keer sneller dan kabel, ook permanent en inderdaad 200 piek per maand. wij internetten met z'n tweetjes alleen wel een beetje teveel... Telefoon tikken dan... Dus dat is er zo uit (denktie). Jammere is dat wij in een dunbevolkt gebied zitten, dus voor zowel kabel als voor ADSL niet rendabel. Why? Maar ik krijg toch geen antwoord. Wel heel vervelend, want zelfs met ISDN zit ik nog te vaak te internetten... Ook voor bokt al hoor...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 17:16

BTW die korting van CHello krijg je alleen als je echt heeeeeeeeel lang achter elkaar een storing hebt.. En die vergoeding staat IMO ook in geen verhouding met de overlast.. Bah..

Bij Chello gewoon bidden dat er nooit iets aan de hand is (en niet de mailservers van chello zelf gebruiken Lachen )

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 19:56

Ik heb afgelopen zomer bij Casema 3 maanden lang 25% korting op het abonnementsgeld gehad. Betaalde toen dus 48 i.p.v. 60 gulden per maand. Tja. Was allang blij dat ik uberhaupt korting kreeg, want in eerste instantie hadden ze besloten om niet per 'probleemgemeente' korting te geven maar per 'probleemwijk'. En ik woonde niet in een 'probleemwijk', volgens Casema. Nou moe... die petitie en dat zwartboek waren in MIJN wijk gestart!!! Echt heel maf. Maar goed, de laatste tijd gaat het aardig bij Casema, ik word er niet meer constant uitgeknald en de verbinding zelf is ook vrij stabiel (qua doorgifte). Hebben ze de kabel nog niet doorgetrokken naar jullie, Laudine? Ik weet dat ze in Houten ook nog steeds zitten te wachten op internet via de kabel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-01 13:30

Hee, allemaal hartstikke bedankt he!!!
Groetiez van Danielle Lachen

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-01 13:33

Oja, hehe, da's stom!!! Grrrrrrrrrrrrrrr! Daar had ik helemaal niet aan gedacht! Sukkel die ik ben! Hier in het buitengebied leggen ze geen kabel!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-01 13:47

Citaat:
Op 2001-02-02 17:05, schreef Laui!:
Mijn vader wil ADSL tien keer sneller dan kabel, ook permanent en inderdaad 200 piek per maand. wij internetten met z'n tweetjes alleen wel een beetje teveel... Telefoon tikken dan... Dus dat is er zo uit (denktie). Jammere is dat wij in een dunbevolkt gebied zitten, dus voor zowel kabel als voor ADSL niet rendabel. Why? Maar ik krijg toch geen antwoord. Wel heel vervelend, want zelfs met ISDN zit ik nog te vaak te internetten... Ook voor bokt al hoor...

Laudie



Snif ik ken ut Boos! voor ons zal er ook geen kabel of ADSL komen omdat we te 8eraf wonen (niet op een boerderij ofzo, geen eens)
gewoon FOREVER betaald.... :|

Cuando menos piensas .... sale el sol

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-01 14:16

Slaat ook echt nergens op he!!!!!!!!!!
Bah!!!

Tjuus

Enne... nogmaals iedereen bedankt voor de moeite!!!!!!!!!!!!!!!!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-01 14:29

ERg he? In Wassenaar en Aerdenhout kan het vast wel, maar hier: vergeet het... Zitten nl ook nog echte boerendorpjes (???) tussendoor. Maakt ehct niet uit wat je doet, ze komen gewoon niet met die kabel of ADSL door.. We hebben wel kabel voor de tv, maar niet voor internet... Grommm... En ADSL kost de KPN 1mln voor een bord per centrale... Doen ze dus niet als er maar 500 piepels op aangesloten zitten ipv een paar duizend... Grommmmm...

Laudie Extreme duivel

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-01 15:14

als ik een miljoen win laat ik een lijn voor MIJZELF aanleggen :p

Cuando menos piensas .... sale el sol


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Cerosa, Gaby, Galaika, heidy_wilco, judithM, Saskiaa_, SemrushBot, sofieiets, spookyskippy, Zoolgangster en 58 bezoekers