mn pony met 2 benen vast in het hooinet :S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

mn pony met 2 benen vast in het hooinet :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 23:05

bij mijn pony heb ik altijd 's ochtends een hooinet hangen zodat ze wat heeft te doen. we hebben 4 paarden, dus bij die anderen dan ook maar eentje. mijn pony had er echt een nodig omdat ze anders van haar stal een zooi maakte.
nu mn andere ponytje van 1.30 meter.
zn hooinet was al niet zo goed, maar mn zus (eigenwijs) geen nieuwe kopen hoor Boos!

vandaag kwam ik met mn vader bij de paarden, eerst nog even langs een meisje even praten. mijn pony los zetten in de bak en daarna twister dus. ik doe de deur open en zag hem al een beetje worstelen. zat hij met 2 benen vast in zijn hooinet (die normaal nooit zo laag hangt).
dus hij probeert zich helemaal los te wurmen wat niet lukte het touw alleen maar strakker om zn benen.
dus ik hou hem tegen omdat ie bijna omviel. ik roep mn pa (die eerst niet wilde komen maar alleen liep te zeiken dat het zo lang duurde en dat die pony NU los moest) en nou ja die heeft hem vastgehouden, ik heb snel het hooinet losgemaakt en mn vader heeft m doorgesneden.
ik snel op de harde weg met hem draven om te kijken of hij kreupel was, gelukkig niet! hij liep wel heel erg met zn benen de luht in maar ja wat wil je dan, als er een touw om je benen zit.
gelukkig had ie niets, omdat ik er snel bij was..
maar 1 ding weet ik wel ik heb bij alle paarden de hooinetten weggehaald en ik ga een paard ook nooit meer veoren met een hooinet in zijn stal (zeker niet als ik niet weet wie hem heeft opgehangen) Boos!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!



Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:16

Oei dat is link... Daar ben je goed mee weggekomen!
Misschien kun je hooizakken gebruiken? Daar raken ze niet zo snel in verstrikt en het snijdt ook niet zo mocht er toch iets gebeuren. Als je dan een musketon aan de zak doet en een ring in je stal op de goede hoogte, dan hangt hij altijd goed.

Nulla tenaci invia est via

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:19

Hooiruif is dan toch echt veiliger, hoog genoeg ophangen en het hooi evt. nat maken vanwege het stof dat naar beneden komt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 23:35

goede ideeen! ik zal het eens gaan proberen...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:27

Ik heb ook m'n merrieveulen aangetroffen met één beetje in het hooinet, helemaal in de lucht. Zij was gevallen en lag met 'r beentje dus helemaal omhoog. Zij moet gesteigerd hebben en zo zichzelf in het net gevangen hebben. Ook hier komt er NOOIT geen hooitnet meer binnen!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:32

ik vind het inderdaad ook maar vaak van die enge dingen, dit soort verhalen hoor je vaker, je bent er goed afgekomen.....!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:36

Ai, gelukkig is het uiteindelijk toch nog goed afgelopen.
Met hooinetten gebeuren wel vaker enge dingen, zeker als ze niet goed (te laag) opgehangen worden.
Een hooizak is dan idd. veiliger dan een net.
Of de oude vertrouwde hooiruif

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:17

mijn veulen zat een keer vast in een dekenrek.je weet wel zo'n ijzer geval.ik heb het zelf niet gezien en hoe het gebeurd is weet ik ook niet maar het was gelukkig de eerste x en hopelijk de laatste.ze heeft er niks aan overgehouden.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:10

Een hooinet is gewoon te gevaarlijk en ik gebruik hem alleen in de trailer.
Dat mijn pony's stal een beetje rommelig is vindt ik niet erg want de volgende dag heeft ze alle sprietjes tussen het zaagsel uit gehaal en is haar stal dus weer netjes.
Zo heeft ze ook de hele dag wat te doen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 21:07

ik lees dus dat wel meer mensen dit hebben meegemaakt!!! hmmz, ik geloofde het eerst nooit echt dat het been van een pony in een hooinet kan blijven hangen (aangezien die gaten veel kleiner zijn dan de hoeven) maar ik ben er nu toch van overtuigd dat het wel kan... Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:13

ik gooi het hooi gewoon op de grond, krijgen ze niks van hoor!

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:25

gelukkig dat de pony niks heeft!
maarja, aan alles zitten nadelen
het hooinet kunnen ze in blijven haken
op de grond: veel verlies van hoo+eventueel stal die omgewoeld is door paard die loopt te zoeken achter sprietjes
hooiruif: slecht voor rug (hoofd omhoog dus rug wegdrukken)
+stof die in de ogen en neus valt
hooizak: er is maar 1 groot gat aar ze hooi uithalen, trekken ze er hele plukken uit, valt dit iop de grond en heb je wer veel verlies+omgewoelde stal
aan alles is wat op te merken...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 09:19

dat is zo. aan alles is wat op merken... ik geef het tot nu toe even op de grond op een kale plek tot ik iets beters heb gevonden.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers