Nieuwe Laarzen, Maar Welke??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Nieuwe Laarzen, Maar Welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 14:22

Ik wil graag nieuwe lederen laarzen hebben. Ik heb nu een stel lederen laarzen van petrie, die mij goed bevallen, maar ze beginnen behoorlijk te slijten en voor op wedstrijden vind ik dat niet echt netjes. Het gaat nu nog wel, maar ik voorspel, dan wanneer ik hier nog een half jaar hele dagen op door loop, ze letterlijk uit elkaar vallen. Nu heb ik mij het volgende bedacht:

1. een paar nieuwe lederen laarzen, deze dan voor net houden en mijn oude laarzen eerst verslijten.

2. een paar Mountain Horse Sportive Riders aanschaffen, gewoon omdat ik ze geweldig stoer vind. Je mag er wedstrijden mee rijden, maar dat vind ik eigenlijk niet zo netjes. Maar ik zou dan mijn huidige lederen laarzen alleen nog maar op wedstrijden kunnen dragen en deze mountain horse-laarzen voor "door de week".

Ik heb van mensen gehoord dat de Mountain Horse laars geweldig zit, maar aanzienlijk minder steun biedt dan een "normale" lederen laars.
Wie o wie geeft mij het spreekwoordelijke duwtje in de goede richting...!?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:53

Ik noem maar 1 merk: Cavallo!!!

Toos paardloos

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:05

Als ik een merk moet noemen word het PETRIE!! Lachen DIe dingen zitten echt verschrikkelijk lekker (vind ik dan he Knipoog )

Live,LOve,'ndLaugh

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:17

PETRIE Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:22

Ik zou voor de Mountain Horse laarzen gaan (als ze tenminste fijn passen).
Waarom ?
Je vindt ze mooi en wilt ze graag hebben Knipoog
Voor op wedstrijden heb je je "oude" laarzen nog, dus dat probleem is opgelost.
Die Mountain Horse laarzen zijn trouwens wel stoer hoor Cool

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:29

Ik heb ook die MH laarzen, fijne dingen hoor!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 15:35

Maar bieden die MH laarzen ook wel stevigheid aan je kuit? Ik ben een beetje bang dat het van die slappe vodjes om je benen worden, daar zou ik zo van balen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:41

Britty schreef:
Maar bieden die MH laarzen ook wel stevigheid aan je kuit? Ik ben een beetje bang dat het van die slappe vodjes om je benen worden, daar zou ik zo van balen.


Slappe vodjes? Ze zijn een stuk steviger dan chaps, als je dat bedoelt. Als ik nu chaps aan doe heb ik van die zwapper enkels voor m'n gevoel.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:44

Ik vind de Mountain Horse laarzen persoonlijk niet zo mooi, voor thuis vind ik ze wel grappig maar voor op wedstrijd

Ik heb hetzelfde gedaan als wat jij als eerste keuze noemt, toen mijn petries heel erg versleten waren heb ik een paar nieuwe gekocht die ik in het begin alleen op wedstrijden en naar de les enzo droeg en mijn oude laarzen heb ik thuis gewoon afgedragen Lachen

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:46

Ik vind de petrie's ook t mooiste. Ik heb ze zelf ook en ben er erg tevreden over.
Ik zou zeggen, ga er gewoon eens een hoop passen in de ruitersportzaak, kan je zelf kijken welke je t mooiste vindt en t lekkerste zitten!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 15:49

Tessebes"]
[quote="Britty schreef:
Maar bieden die MH laarzen ook wel stevigheid aan je kuit? Ik ben een beetje bang dat het van die slappe vodjes om je benen worden, daar zou ik zo van balen.


Slappe vodjes? Ze zijn een stuk steviger dan chaps, als je dat bedoelt. Als ik nu chaps aan doe heb ik van die zwapper enkels voor m'n gevoel.
[/quote]

Ok, steviger dan chaps dus. Dat vind ik al heel wat, want Chaps vind ik verschrikkelijke dingen. Maar geven ze dezelfde stevigheid als een lederen laars, of moet je het meer vergelijken met....bijvoorbeeld een rubberen laars?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:51

Britty"]
[quote="Tessebes"][quote="Britty schreef:
Maar bieden die MH laarzen ook wel stevigheid aan je kuit? Ik ben een beetje bang dat het van die slappe vodjes om je benen worden, daar zou ik zo van balen.


Slappe vodjes? Ze zijn een stuk steviger dan chaps, als je dat bedoelt. Als ik nu chaps aan doe heb ik van die zwapper enkels voor m'n gevoel.
[/quote]

Ok, steviger dan chaps dus. Dat vind ik al heel wat, want Chaps vind ik verschrikkelijke dingen. Maar geven ze dezelfde stevigheid als een lederen laars, of moet je het meer vergelijken met....bijvoorbeeld een rubberen laars?
[/quote]

Nee wel steviger dan een rubber laars volgens mij. Het zit niet zo stijf om je been als gewone leren laarzen. Heb je ze al een keer gepast in de winkel?

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 15:56

Niet de Sportive Rider, wel die robustere en die waren mij in de kuit wel wat te groot, maar ik neem aan dat ze hierin ook wel verschillende kuitmaten hebben. Waarschijnlijk had ik gewoon een iets te ruime laars aan. Het blijft een moeilijk punt, gelukkig moet ik niet op korte termijn beslissen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:23

Britty schreef:
Niet de Sportive Rider, wel die robustere en die waren mij in de kuit wel wat te groot, maar ik neem aan dat ze hierin ook wel verschillende kuitmaten hebben. Waarschijnlijk had ik gewoon een iets te ruime laars aan. Het blijft een moeilijk punt, gelukkig moet ik niet op korte termijn beslissen!


Die High Riders lijken idd ruimer bij de kuit te zitten. Ik heb van de Sportive Rider de medium kuitmaat en dat is vanaf kuitmaat 37 ongeveer. Volgens mij hebben ze op dit moment geen smallere, maar misschien komt dat nog.

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:26

ik heb sinds kort cavallo's en ze zitten heerlijk!
groetje stephje

vernieuwd profiel

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:00

Derby of Königs!!!! Beter is er naar mijn mening niet te krijgen..... ach, misschien komt Rectiligne nog in de buurt..... Haha!

Ik heb trouwens Petrie's.... Bloos ook tevreden hoor, maar als er nieuwe komen dan worden het een paar uit de eerste mogelijkheden....... Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:11

heb nu ook MH laarzen.. zijn heeerlijk.. maar wel voor op stal en dergelijke..
vind ze niet mooi voor wedstrijden (eigelijk geen pan! >;) )
maar het zijn echt aanraders, zijn makkelijk aan te trekken. lekker warm in de winter en in de zomer kan je gewoon de rits open zetten..
TOPPERS ghehehe
als ik jou was zou ik je huidige petrie's voor de wedstrijden gebruiken en de MH's voor op stal!!!!!
succes OK dan!

(of nu Mh's kopen, en dan tijdelijk je laarzen gebruiken die je al had, en sparen voor een stel cavallo's!! Haha!)

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Tjitx

Berichten: 479
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:13

ik heb die MH laarzen nu 2 jaar, ik vind het fijne laarzen voor in en om de stal, met longeren en voor buitenritten. Als ik echt dressuur ga rijden trek ik toch altijd mijn petrie's aan. Veel meer stevigheid en nettere beenligging. De schacht van de MH zit met lopen goed, als ik ga rijden zakt ie behoorlijk naar beneden, dat vind ik echt niet lekker rijden. En als ik nog eens leren rijlaarzen ga kopen koop ik Derby laarzen. Petrie vind ik ook lekker maar derby is het helemaal!

ask little, expect less and reward a lot.......

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:32

Derby en Cavallo vind ik de beste pasvorm hebben.
Petrie vind ik te stug.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:37

mijn eerste leren laarzen die ik kreeg waren Könings, ik vond die echt heel fijn!!! ik had toen de met zacht leder, die gebruikte ik voor de training en de wedstrijdlaarzen waren ook Könings en die zijn met aan de binnenkant zacht en aan de buitenkant hard leder, ik heb nu weer nieuwe besteld ik vind ze echt heel fijn, ik weet alleen niet hoeveel geld je er voor wilt uitgeven want die ik nu heb besteld zijn 570 euro, dat zijn die met hard leder aan de buiten kan met zacht leder zijn 370 euro....
maar mijn voorkeur gaat echt naar Könings uit....

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:44

Heb ook jaren met de MH gereden...heerlijk, al zijn de ritsen van prut-kwaliteit, dus daar heb ik vrij snel nieuwe in laten zetten door de plaatselijke schoenmaker.
Nu zijn ze toch wel best af en heb ik mezelf gedwongen weer te leren rijden met de rubberen rijlaarzen (had zo snel niets anders, schoenen was geen optie). Moet nu wel zeggen dat ik nooit meer met de MH rijd...ze zijn me gewoon te ingezakt en te slap geworden, en tjah...ze zijn ook zo goed als af.
Zal binnenkort voor Petrie's naar Divoza....

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:30

CAVALLO!!!
Super laarzen!
Vooral dat nieuwe model....

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:29

Ik zou nieuwe laarzen kopen voor de wedstrijden, en dan inderdaad absoluut geen MH... ziet er niet uit op wedstrijd (mijn mening). En je oude lekker thuis verder laten verslijten.
Ik heb 2 paar precies dezelfde laarzen van Decima met rits en veter. 1 paar voor werk 1 paar voor wedstrijden en die bevallen echt SUPER. Heb ook petrie laarzen, maar die liggen in een hoekje weg te rotten, wat een vreselijke laarzen als je die Decima's aan je benen hebt gehad. Maar goed....
Heb trouwens ook veel klachten over de ritsen van de MH laarzen gehoord. Maar het is jouw keuze....

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Firegirl, Kirsha, meniekske en 32 bezoekers