Dit jaar weer laten dekken of niet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Dit jaar weer laten dekken of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 09:45

Hallo

Ik zat dit jaar weer te denken om mijn Shetlander merrie te laten dekken.
Ze is nu 4 jaar, ze heeft in 2003 een hengstveulen gehad.
Dit jaar verwacht ik begin july een veulen.
Maar zal ik haar nu weer laten dekken of niet?
Of een jaartje leeg laten.
Als ik haar laat dekken Word het waarschijnlijk door pablo picasso.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Priscilla

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:03

Ik denk dat ik haar een jaartje leeg gelaten had en dan het jaar daarna wat vroeger laten dekken.

Waarom Pablo Picasso? Ik vind het een leuke hengst hoor, daar niet van. Maar hij is toch van NFC Egyptian King Special Effort? Daar worden er dit jaar weer een stuk of 5 van voor gebracht op de keuring. Dat zou voor mij al een rede zijn om hem niet te nemen, er lopen er imo al veel te veel van rond. Genoeg andere leuke hengsten waar hij niet achter zit.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:11

Dennis bijvoorbeeld? Lachen

er is laatst al een topic geweest waarin veel mensen hun mening gaven over wel of niet elk jaar een veulen, volgens mij ook in KS

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:15

Tong uitsteken Ik doel in dit geval niet eens op Dennis.
Ze zoekt een veel sjiekere hengst en het liefst nog met een appart kleurtje. En daar zijn er ook zat van buiten NFC Egyptian King Special Effort en zijn kinderen om.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 20:19

Heej ciska!

Ik ben gek op Dennis zijn chocolade kleurtje hoor.
Het enigste wat ik niet zoek is vos of bont.
En ik zoek een hengst met volle Nmprs papieren.
Waarom Pablo Picasso ?

Hij sprak mij meteen aan op de hengstenkeuring.
Hij is idd van NFC Egyptian King Special Effort .
In 2003 zat ik er ook aan te denken om haar te laten dekken door hem ,maar ik vond hem Toen zo duur.
Maar ik zit er aan te denken haar te laten dekken misschien wel niet dit jaar, dan volgend jaar.
Ondanks dat ik hem erg duur vind.
In de vorige ronde heb ik ook erg veel van NFC Egyptian King Special Effort zijn nakomelingen gezien, daar vond ik persoonlijks niets aan.
Maar ik weet niet of ik daar jaar ook kom op de hengstenkeuring, dus ja dan blijf ik toch bij mijn besluit, aangezien ik niet's leuks heb gezien op pablo na.
Ja er liepen er zat leuken rond, maar allemaal van die Heeele kleintjes daar vind ik persoonlijk niets aan.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:49

parouscha schreef:
In de vorige ronde heb ik ook erg veel van NFC Egyptian King Special Effort zijn nakomelingen gezien, daar vond ik persoonlijks niets aan.


En dat is vooral de rede waarom ik hem niet zou kiezen. Het is de ENIGE hengst die me aanspreekt en er een van NFC Egyptian King Special Effort is. De kans dat je een pony fok die jou niet aan spreekt is imo erg groot hier door.
Ik zou op zoek gaan naar een hengst waar wel bijna alle nakomeningen je van aanspreken(of een hengst waavan alle broertjes+nakomelingen je van aanspreken).
Als jij een paar eisen geeft waar een hengst aan moet voldoen weet ik zeker dat ik een paar leukerds vind die daar aan voldoen waarvan de familie wel leuk is.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:42

Nou ik ben zelf juist erg gecharmeerd van Egyptian King nakomelingen.
En ook zijn kinderen fokken weer super door.
En ja er komen een hoop van zijn nakomelingen op de keuring, maar dat benadrukt maar weer dat hij schijnbaar goed fokt, ikzelf zou graag mijn merries nog eens door hem laten dekken.
Ik zou zeggen, ga dit jaar eens kijken bij de eerste nakomelingen van Pablo, spreken ze je aan? Bij wat voor merries lopen ze? En zijn de veulens beter dan de moeder? Misschien komen er nog een paar op de keuring in augustus.
Als je dan bevalt wat je ziet zou ik zeggen ga ervoor. Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:14

Pablo heeft dacht ik in 2003 niet gedekt, en is pas in 2003 ggk , dus ja dit jaar lukt het niet Haha!
Maar ja hij zal dan ook wel met de jaren duurder worden Knipoog , dus hoe langer ik wacht.
Meende dat zijn dekgeld in augustus nog tussen de 500€ en de 800 € zat?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:23

Hij heeft toch bij de eignaar zelf zijn merries gedekt. Knipoog
Dus dan zou je daar dit jaar even kunnen kijken.
Het dekgeld zal echt niet hoger worden dan €500, dat is al hoog, en anders krijgt hij echt geen klanten, of dat zou dan zijn bedoeling moeten zijn. Scheve mond