Wat vinden jullie van je stal?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Wat vinden jullie van je stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 18:03

Soms lees ik hier wel eens berichten van mensen dat ze weg gaan van hun stal vanwege de sfeer.

Nu ik Camble heb, sta ik op een pensionstalling met 10 klanten.
Één jongentje van 13 met een zus van 15, en nog een meisje dat even oud is als ik. De rest zijn allemaal volwassenen die 30 of ouder zijn..
Iedereen is super aardig en de staleigenaar natuurlijk ook.

Het zijn die kleine dingetjes dat de sfeer zo leuk maakt, bv. je mag eens met hun paard rijden als ze ziek zijn, ze roepen je speciaal om je te trakteren, en zoals nu een verjaart een jongen en geeft een feest, dus komt iedereen van stal naar dat feest, als één grote groep.
Zelfs ik en de anderen die nog eigelijk 'kinderen' zijn, we horen er toch bij.

En de staleigenaar en zijn vrouw zijn supervriendelijk.
Hoeveel keer dat ik daar niet bij hun in huis een paar uren heb zitten praten.. Lachen


Hoe zit het bij jullie?


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:12

Bij mij zit het prima. Sevin staat thuis met nog een paar pensionpaardjes, o.a Boy van boytjeh hier op Bokt. Af en toe gebeurd er wel eens wat, maarja, dat is overal zo.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:32

ik stond in berkenwoude op een pesionstal, echt super die sfeer daar
sinds een paar dagen ben ik naar brabant op een westernstal daar, tot nu toe super, maar ik ben er nog geen 10x geweest Knipoog

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:50

bij ons op stal is het ook super we hadden met een stel vrienden daar een hoekje gemaakt met een oude bank en stoele van de eigenaar en een cd speler neergezet, het was echt super gezellig we bleven vaak wel tot 12 uur snachts! nu is dat heokje weg maar ook de hele manege is gezellig een nadeel vind ik daar dat als je met een mooi paard van thuis daar komt rijden ( dus net van de manege ) reageren sommige mensen wel jaloers en gaan ze van zo'n domme antwoorde geven van je beugel zit scheef Scheve mond maarja ik rij er nog steeds 1x in de week terwijl ik iedere dag voor mij werk 7 paarden rij. ik kan de sfeer daar gewoon niet missen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:08

Bij ons op stal staat alleen mijn paard en dan nog 4 paarden van een andere familie. Heel erg lekker rustig dus.
Dit vind ik wel prettig, heb ik tenminste niet al dat geziek zoals op sommige pensionstallen!


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:14

Waar ik sta staan ongeveer 20 pensionpaarden (gok ik), best groot dus. Maar het is wel echt super gezellig Haha!
En paarden worden ook nog goed verzorgd Lachen Helaas zijn de bakken bij veel regen meestal lang nat. Maar ja daar valt wel mee te leven Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:28

ik sta op een privestalling,wij staan met ongeveer 35 zoiets?

in de gang waar ik sta is het lekker rustig , dat is dus best fijn Lachen

de meeste mensen zijn wel oke daar,je hebt er natuurlijk ook mindere tussen,maar goed daar stoor ik me niet aan Haha!

verder zijn bij ons ook vaak van die leuke dingen,als iemand ziek is,of in het ziekenhuis ligt koopt iemand een kaart en legt die in de kantine,en dan kan iedereen de naam eronder zetten.
en als er iemand jarig is dan is er meestal wel vla,of als iemand op wedstrijd gewonnen heeft.
en nu heeft een stalgenootje een baby gekregen,en stonden er beschuiten met muisjes Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:01

Ik ben heel happy met de stal waar ik nu sta
De stal eigenaren zijn echt super aardig en willen ook het beste voor je paard. Iedereen op stal is verder heel leuk. Veel volwassenen en de rest allemaal mijn leeftijd. heel gezellig en iedereen is altijd bereid om elkaar te helpen. Maar het belangrijkste is toch wel dat mijn paard het daar super goed heeft

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:36

Ik heb het prima naar m'n zin op de stal waar ik nu sta
Ik moest onwijs wennen toen ik daar kwam te staan (stond altijd bij m'n opa achter het huis, had dus altijd het rijk alleen) en heb het er ook best moeilijk gehad. Maar dat was alleen in het eerste jaar. Sta er nu 2,5 jaar en wil er niet weg als dat niet zou hoeven.
De staleigenaar is super aardig en je kan ook met hem lachen
Met de rest van de pensionners (19) heb ik met de meesten goed contact. Er zijn weinig ruzies en de sfeer is ook erg gezellig. Maar ik kan wel merken dat als er nieuwe stalgenoten bij zijn gekomen (zoals nu) de sfeer wel een beetje veranderd. Dan let iedereen nog meer op de regeltjes en onstaat er een beetje een groepje. Wat overigens wel snel weer over is als er goed opgeschoten kan worden met de mensen die het laatst zijn gekomen.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:56

Op de stal waar ik sta heeft Kawa het goed naar de zin en ik ook.
Ik hoop dat de sfeer dan zo ook lang blijft en dat ik daar nog lang met mijn paardje mag blijven genieten Lachen

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:01

mijn stal is verschrikkelijk. mijn ponys staan bij ons thuis, maar dat hok is zo rot als iets en de deur heb ik bijna op mijnhoofd gekregen Verward
gelukkig gaan we over een paar maanden verbouwen en dan word het helemaal toppie Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:38

Mijn stal is geweldig!
Er zijn allemaal leuke mensen van jong tot oud en de eigenaar is echt super! Ik heb het echt goed getroffen daar! OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:42

Onze stal is heerlijk! Zo gezellig, leuke mensen, leuke dieren en vooral nooit last van iemand!
(onze drie paarden staan aan huis Knipoog )

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:49

Ik heb mijn paarden thuis gestald staan. En dat bevalt me geweldig! Ik vind zelf dat ik het wel goed voor elkaar heb thuis. We hebben een tijdje 1 pensionpaard gehad. Niks mis mee hoor, hele aardige meid waarvan dat paard was. Maar ik vind het veel fijner nu alleen mijn paardjes er nog staan.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:16

Ik sta ook op een kleine pensionstal. Het is hier ook gezellie.
Komt regelmatig voor dat we gezellie met zijn allen uitgaan of ergens wat gaan eten. Als iemand jarig is komt iedereen mee. *LOL*

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:17

Ook ik sta op een mini stalletje. Drie eigenaren en 4 pony's dus lekker rustig!

* To Belg, or not to Belg *

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:21

Ik sta op een stal met 11 paarden. Heb het er goed naar mn zin,mn paard ook (das het belangrijkste Knipoog ) Ik irriteer me aan geroddel wat opt moment heel erg is door kleine onderlinge ruzie. Ik wil me daar niet mee bemoeien, maar wordt er toch bij betrokken min of meer...
Verder is het op dat na wel heel erg leuk. Mooie stallen en leuke paardjes. Iedereen helpt elkaar ed... Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:26

Jamy schreef:
Waar ik sta staan ongeveer 20 pensionpaarden (gok ik), best groot dus. Maar het is wel echt super gezellig Haha!
En paarden worden ook nog goed verzorgd Lachen Helaas zijn de bakken bij veel regen meestal lang nat. Maar ja daar valt wel mee te leven Lachen


Onze tijd komt nog wel
Schijnheilig Cool OK dan!

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:25

Bij ons op stal is het hartstikke gezellig, er zijn weleens wat kleine probleempjes maar meestal gaat iedereen goed met elkaar om.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:37

Ik sta bij iemand anders aan huis en er staan in totaal 2 paarden, één andere dus.
Het is super en ze zijn altijd bereid te helpen/iets te lenen. Met de dochter ben ik ook bevriend (mirie op bokt).
Enige jammere is dat er geen bak is, daar moet ik een half uur voor rijden.

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:44

Ik sta op een prima stal, nu bijna 5 jaar.

Sfeer op een stal vind ik volkomen onbelangrijk, het gaat er mij om dat ik mijn paarden goed kan trainen, ik kom er niet om in de kantine te gaan zitten Lachen.

Maar ook wat dát betreft heb ik het getroffen, ik vind het er ook nog léuk!

Extremely rare and Beyond Compare

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:48

Dennis staat lekker thuis. Ik heb dus met niemand wat te maken Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

goldie98

Berichten: 114
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:04

We hebben de paarden aan huis. Dat bevalt ons goed. Haha! We hebben geen pension. We hebben maar drie stallen en 7 paarden. Maar drie daarvan staan te koop. Scheve mond

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:09

Ik sta nu op een hele fijne stal voor mijn paarden goed het is toch een behoorlijk grote stal dus er zijn wel groepjes en kliekjes maar het gaat allemaal behoorlijk goed met elkaar de schuur waar mijn paardjes staan is wel oud maar het is heel en het ziet er netjes uit nu is het nog wat donker maar er komt een nieuw dak op stal en bij de deur kunnen ze wel een bordje hangen van bokt.nl Knipoog Aangezien er aardig wat bokker bij ons op stal staan Dynamiek, Navy, Rakada, Storm en vanaf volgende week Anoukie. Maar de sfeer is heel goed en er rijdt van alles bij ons op stal western, mennen, dressuur, endurance echt van alles en ook van alle soorten paarden en mensen. Heel leuk dus.

...Dreaming with my eye's wide open...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:01

ik sta bij een boer, en het is bij ons ook erg gezellig, er staan ongeveer 20 paarden en de leeftijden verschillen ook erg maar er hangt altijd wel een goede sfeer.
de paarden staan er goed bij, en iedereen laat je gewoon lekker met rust als je daar behoefte toe voelt, maar je kan ook gezellig met andere rijden fo doen.
en als je ziek bent hoef je maar te bellen en je paard wordt door iemadn verzorgd. SUPER!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 6 bezoekers