Naar de dokter en het ziekenhuis geweest...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Naar de dokter en het ziekenhuis geweest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 16:31

Nu vraag je je natuurlijk af: Waar voor?
Nog steeds hier voor.
(Een eerder geplaats topic over mijn klachten etc.)

Vanmorgen werd ik wakker met hoofdpijn en met nog wat andere pijnen.
Bleef even in mijn bed liggen en ben weer in slaap gevallen.

Ik werd later weer wakker, veelste laat voor school natuurlijk. Mijn moeder wakker gemaakt en ze zou die middag een afspraak bij de dokter maken en ik mocht thuis blijven.
Nou kon ik vanmiddag om 12 uur al terecht, er had iemand afgezegt.

Ben er dus net geweest, nogmaals klachten verteld en de rest wat er later (na de vorige keer) is bij gekomen.
Oh jee... toen begon hij al: 'Bloedprikken, stel ik voor'

Onmiddelijk werd ik al misselijk.
Ik ben voor níéts bang, maar nou juist wel voor naalden.
Als ik me zelf prik met een naald, geen probleem. Maar bloedprikken... of een injectie... Scheve mond

Maar goed.
Bloed moest onderzocht worden op Reuma, vitamine's, nier, lever en de hele mikmak gelijk bij elkaar. Ook nog wat ziekte's en zo + een spijtserum moest afgenomen worden (extra buisje voor als de rest niets aanduid)

Aaaah! Stelt me moeder voor om maar gelijk door te rijden naar het ziekenhuis! Scheve mond (oh nee he...)
Met een hoop heisa die auto weer in (wat dat betreft ben ik nog echt een klein kind, ik heb toen ik 6 was een ontzettend nare ervaring aan bloedprikken over gehouden...)

Waren we ondertussen bij het ziekenhuis.
Eenmaal daar in die stoel werd het zwart voor mijn ogen. Heb een half uur daar liggen peinzen: Ja, doen... of... naar huis.
(Ik ben echt als de dood...)

Uiteindelijk me zelf er overheen kunnen zetten, na een half uur mijn moeder gesmeekt te hebben weer naar huis te gaan.

7 buisjes zijn er afgenomen. Toen was het klaar en werd ik zo ontzettend misselijk.
Tekort aan zuurstof en ik werd helemaal koud. Mijn ogen waren bloed rood.
De schrik zat er weer goed in (en dat voor mijn leeftijd... Scheve mond)

Maar... ik heb een lieve moeder Lovers
Ze is geduldig gebleven en naderhand zijn we in het ziekenhuis een lekkere appelkoek gaan eten om weer tot rust te komen.

Ben benieuwd naar de uitslag... en óf het me verder kan helpen...

We zullen zien...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:33

Jeetje meid... Ik hoop echt voor je dat de uitslag een beetje goed is.
En met die naalden, pfff.... hou op! ik ken het helemaal! Ik ben ook al zo'n scheiterd!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:35

Ik hoop dat er wat uitkomt... dat ze wat kunnen vinden zeg maar

en ik denk niet dat het helpt als ik zeg dat bloedprikken helemaal niet eng is, dus dat doe ik ook maar niet...

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:40

Hai!

Ik was vroeger ook altijd bang voor naalden. Bij inentingen en zo prikten ze altijd verkeerd en bij het Atal gaan ze ook nog wel een schuiven met die naald als hij niet goed zit (AUWWWWWWWWWW)! Boos!

Tegenwoordig ben ik bloeddonor. De eerste keer vond ik het doodeng, maar ik moet zeggen dat een vingerprik erger is... Dat is zo'n ding dat KLIK zegt en dan komt er een druppel bloed uit je vinger. Scheve mond

Bij de bloedbank prikken ze veel mensen, dus ze doen het ook voorzichtig. Verder zullen ze niet gaan schuiven met de naald, je bent daar immers om iets goeds te doen. Als bloed afnemen niet gaat wordt je vriendelijk bedankt en 2 maanden later weer opgeroepen!

Wat ik ook fijn vind is dat ze naast de halve liter ook altijd nog 3 buisjes bloed afnemen. Daarbij controleren ze je bloed op Aids, suikerziekte, bloedarmoede, pfeiffer, enz. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld!

Als je dus bang bent voor naalden bedenk je dan dat het prikje zelf geen pijn doet. Daarna is het even onaangenaam maar het is zo voorbij. Kijk naar de naald, dan weet je wanneer je de prik kan verwachten. En denk aan leuke dingen, knijp een hand fijn... Het helpt...

Lenneke

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:45

Ik hoop dat je wat hebt aan de uitslag van het bloedonderzoek... Het is niet leuk om je niet 100% te voelen en niet te weten wat er aan de hand is.

Hoe komt het dat je zo schrik hebt voor bloedprikken? Heb je eens een nare ervaring meegemaakt?
Je moet maar gewoon denken dat het echt niet zo erg is als het eruit ziet, en dat het direct terug over is... En het voor een goed doel is...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:54

Ik hoop ook voor je dat de uitslag een beetje goed is.
En ik heb ook zo'n angst voor bloedprikken. Waar die angst vandaan komt, geen idee. Maar ik vind het zo'n eng idee dat ze bij mij bloed zouden moeten prikken. Gelukkig heb ik het nog nooit gehoeven..

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:33

Wat knap van je dat je toch gegaan bent. (tja, moeten is ook wat he?) Ik hoop voor je dat ze kunnen uitvinden waarom je je zo ellendig voelt. En dat het maar gauw weer de goede kant op mag gaan.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 18:48

Natalie schreef:
Hoe komt het dat je zo schrik hebt voor bloedprikken? Heb je eens een nare ervaring meegemaakt?

Het gaat me niet om de 'pijn' van de naald, want ik kan aardig wat hebben maar het gaat meer om het idee.
Heel vreemd.

Als 6 jarig kind ben ik ook een keer getest op reuma en zo doormiddel van bloedprikken.
Ik had toen de schrik aardig te pakken en wilde niet stilblijven zitten.
Met 6 of 7 zusters hebben ze me vast gehouden terwijl ik aan het spartelen was. Ondertussen staken ze die naald in mijn arm. Sinds dien heb ik het...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:55

pff hou op, ik ben ook panisch voor naalden

ik voel nu serieus dat gevoel in mn arm wat je hebt als die naald er in zit, en ik wordt heel erg licht in mn hoofd en t werd al even zwart voor mn ogen

heb nare ervaringen met bloedprikken en een slecht geprikt infuus Scheve mond

maar prikjes in mn mond bij het wegsnijden van mn verstandkiezen vond ik niet erg, heel raar! ben wel daarna flauwgevallen, maar ja dat was omdat ik te snel op stond

ik kan me dus heel goed voorstellen dat je eigenlijk geen bloed wilde laten prikken!

nu maar hopen dat ze iets kunnen vinden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:07

ik heb ook zoiets als wat jij heb alleen dan iets minder bij mij kunnen ze er niets aan doen en krijg ik massage's om de pijn te verlichten..
Heb altijd hoofdpijn last van me nek en last van me rug..

natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:08

Scheve mond ik ben ook echt PANISCHE voor naalden.
Ik heb ook laatst bloed moeten prikken en ik keek naar buiten want ik kan die naalden gewoon niet zien dan word ik op de een of andere manier helemaal naar. Zit jij stil ..........maar gaat die zuster heen en weer, voel je alsnog dat kreng zitten brrrrrr
Maar ik hoop in ieder geval dat je uitslag goed is, ik ben heel erg benieuwd.
Sterkte in ieder geval......t komt vast goed OK dan!

liefs natte

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:15

Awh gerem meissie Ach gut

7 buisjes is niet niks Scheve mond Het is dan ook niet gek dat je helemaal koud en duizelig werd. Ik hoop dat het je wel kan helpen Lachen

Ik ben ook als de dood voor spuiten. Ik wordt ook kei panisch als ik die dingen zie Scheve mond

    Dance to express, not to impress.

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:16

Fairie schreef:
Het gaat me niet om de 'pijn' van de naald, want ik kan aardig wat hebben maar het gaat meer om het idee.
Heel vreemd.


Inderdaad, het idee. Ik heb geen slechte of nare ervaringen maar toch, ik zit hier al half te shaken op m'n stoel bij 't idee Verward

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:25

Vervelend dat je nu weer die klachten hebt!

Ik ben ook als de dood voor bloedprikken, maar dan voor de zogenaamde pijn die er bij komt..... Ben toen ik 6 was heel verkeerd geprikt, een k*tmens super onaardig enzo en dan ga je je spieren aanspannen en ja dan doet het wel pijn!

Nu 12 jaar laten prik ik nog regelmatig bloed, maar nooit zonder Emla, dat is een zalf die je huid verdoofd. Heb 1x zonder geprikt, en toen moest er wat speciaals geprikt worden, mijn eerste keer (eeeeen hele heldendaad voor mijn gevoel) zonder en ik moest toen anderhald uur wachten omdat ze niet wisten wat ze moesten prikken Verward

Ik wens je veel succes en zal duimen voor de uitslag!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:26

Wat vervelend zeg, wanneer krijg je de uitslag?

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:31

Gatver balennnnn
eng he naalden haha ik ga altijd nok en janken en bibberen enz net een baby maar ja .....(en ik wil zo graag een piercing maar durf niet Nagelbijten / Gniffelen >;) )
Ik hoop voor je dat ze gauw weten wat het is want nog lang zo rondlopen is niet fijn !!
Hou je ons op de hoogte?
sterkte

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:53

jeetje johh!idd goed dat je bent gegaan!hoop dat het allemaal een beetje mevalt!heel veel sterkte en beterschap!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:56

Ben heel benieuwd wat de uitslag is. Toch gek he als ze niets kunnen vinden. Ook ik ben panisch voor bloedprikken en injecties. De enige die mij een injectie mag geven is mijn huisarts, want die kan het vrijwel pijnloos in m'n bil! Haha! Dan kan ik het tenminste ook niet zien. Ik val echt bij het minste geringste al flauw. Dat heb ik mijn hele leven al. Ik denk ook dat de angst om flauw te vallen groter is dan de prik zelf Scheve mond
"t heeft echt jaaaaaren geduurd voordat ik naar een land als Indonesie durfde, alleen maar omdat ik wist dat je daarvoor prikken moet halen!

De laatste keer dat ik bloed moest laten prikken ben ik een kwartier blijven liggen omdat ik niet op durfde te staan, zo beroerd voelde ik me!

Heb vroeger als klein meisje ook heel wat gevechten met de schooldokter gehad! "Nee, ik doe m'n jas niet uit!"

Heel veel sterkte!!

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:56

Ik ben intussen zo vaak geprikt. naalden infusen...het doet me allemaal niets. Ik ben er nu dus echt niet bang meer voor.

Ok ik moet niet kijken als ze de naald erin prikken. Daarna kan ik wel gewoon kijken.

Ze hebben laatste 14 buisjes afgenomen. Dat is wel veel hoor!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:57

JodyB schreef:
Wat vervelend zeg, wanneer krijg je de uitslag?

Geen idee...
Afwachten dus.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:58

Heike schreef:
Ik ben intussen zo vaak geprikt. naalden infusen...het doet me allemaal niets. Ik ben er nu dus echt niet bang meer voor.

Ok ik moet niet kijken als ze de naald erin prikken. Daarna kan ik wel gewoon kijken.

Ze hebben laatste 14 buisjes afgenomen. Dat is wel veel hoor!

Ik denk dat het op een gegeven moment een beetje 'normaal' gaat worden.
De laatste keer dat ik bloed moest laten prikken was ik 6 jaar oud. En dat ging toen niet bepaald prettig...

14 buisjes is wel veel zeg...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Annash
Blogger

Berichten: 26475
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:02

got meid wat naar

dat verhaal van de naalden klinkt trouwens heel bekend.. volgens mij zijn we in dat probleem familie van elkaar Boos! k*tnaalden... bah... (idd ook slechte ervaringen.. een naald en een bot gaan nou eenmaal niet samen he...)

heel veel sterkte, ik hoop voor je dat het meevalt Mireille!


Annash
Blogger

Berichten: 26475
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:03

zeguuh... dat prikken hoeft niet normaal te worden

ik heb een periode gehad (meende 2,5 jaar) dat ik elke maand een prik moest, maar k ga nog steeds plat als ik dr nu 1 moet hoor!!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:05

Ach gut
Ik was vroeger ook voor de dood voor spuitjes en prikken, heb toen ik 5 was een ruggenmergprik gehad en nadien was ik nog banger.

Maar het is er met de jaren uitgegroeid.


Veel sterkte, en hopelijk vinden wat je hebt!

. . .
. . .
. . .

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:26

ah meisie tog Ach gut

heel veel sterkte en hopelijk vinden ze eidelijk eens wat voor je.

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers