Hoe is het bij jullie club geregeld?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Hoe is het bij jullie club geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:04

Gisteren hadden we vergadering van de vereniging en er was wat onenigheid over de kosten. Het zit namelijk zo. Bij de pony's zijn er drie groepen. Laatst is er besloten dat de dressuurles niet meer goed genoeg was van de instructeur en er een andere instructrice zou komen. Dus bi de pony's is een dressuurles en een springles, waarvan de meeste ook springen, maar enkele alleen dressuren. Daarnaast hebben de paarden (alleen dressuur) van weer een andere instructrice, deze kan echter op Z-niveau lesgeven maar kost dan ook dubbel zo duur als de dressuurinstructrice van de pony's.
Maar nu moeten er drie man over naar de paarden komend seizoen. Deze willen echter niet het dubbele gaan betalen, ze rijden nog maar L-dressuur en hebben niet zo nodig een dure Z-instructrice nodig.
(nog te volgen? Knipoog )
Elk lid betaalt nu zijn eigen hagje, dus wat ie ook aan les krijgt, veel verschillende bedragen dus. Het bestuur vind dit echter niet meer goed te handhaven en wil een vast bedrag gaan invoeren, omdat andere clubs dit ook doen. Echter, zegt iemand, dat dat niet kan omdat we met de club niet zoveel (kunnen) organiseren om het vanuit de kas te spekken. Dat vast bedrag zou torenhoog op kunnen lopen. En het komt er dan op neer dat mensen die alleen dressuurles hebben bij de pony's, de springlessen en dure lessen van de paarden mee moeten gaan betalen

En dus is mijn vraag: hoe is dat op jullie vereniging geregeld m.b.t. lessen en betalingen van de club?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:10

Niet Knipoog een van de redenen dat ik bij deze vereniging lid ben geworden

Bijmijn oude club betaalde je een bepaald bedrag extra per jaar als je meereed in de lessen. Ik zou me bij jullie zoiets kunnen voorstellen:

dressuurles pony's: 100 euro per jaar
dressuurles paarden: 200 euro per jaar
springles pony's: 150 euro per jaar
(ik noem maar wat bedragen).

Je kunt twee keer per jaar kiezen om mee te doen, per 1 april en per 1 oktober. Je bent dus per seizoen de helft verschuldigd, los van het aantal lessen dat je daadwerkelijk rijdt.

Ja, en die drie leden die overstappen, kunnen kiezen. Meer gaan betalen of zelf les regelen.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:14

Lielle schreef:
Ja, en die drie leden die overstappen, kunnen kiezen. Meer gaan betalen of zelf les regelen.


Maar het komt er met het vaste bedrag dan op neer dat alle leden hetzelfde bedrag betalen, ongeacht ze lessen of niet.....

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:58

Bij mij op de club betaal je 100 euro voor een jaar lang les. Dan heb je 45 min dressuur en 30 min springen. Er wordt op verschillende niveau's les gegeven door twee instructeurs, die allebij op Z-niveau kunnen lesgeven. Iedereen betaalt hetzelfde of je nou nooit komt, alleen dressuurt of wat dan ook. Als je lid wordt of juist weg gaat, wordt er gekeken hoeveel maanden je nog van het resterende jaar lid bent. Moet er wel bij zeggen dat je van de club afmoet als je 18 bent.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:01

Op mijn vorige vereniging betaalde je met een paard 150 euro per jaar(meen ik). Voor dat geld had je 1 keer in de week dressuurles, reed je die niet(zoals ik) dan had je pech.
Als je ook springles wilde dan nam je een extra lidmaatschap voor hetzelfde bedrag. Op die manier hoefde niemand voor de springlessen op te draaien die niet sprong.

Voor de pony's was het systeem hetzelfde, alleen het bedrag iets lager.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:45

je word ingedeelt op niveau en iedereen betaalt het zelfde. voor de springlessen moet je apart betalen en er zijn dan nog acties, maar die zijn geloofik voor de uitjes

owjah bij je contributie zit 1 dressuurles per week in. je kunt 2 lessen nemen,maar dan betaal je weer wat meer

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:50

Suzy"]
[quote="Lielle schreef:
Ja, en die drie leden die overstappen, kunnen kiezen. Meer gaan betalen of zelf les regelen.


Maar het komt er met het vaste bedrag dan op neer dat alle leden hetzelfde bedrag betalen, ongeacht ze lessen of niet.....
[/quote]
nee, je hebt bij de pony's dus 4 mogelijkheden:
helemaal geen les = 0 euro
alleen dressuurles = 100 euro
alleen springles = 150 euro
dressuur- en springles = 250 euro
en bij de paarden
geen les = 0 euro
wel les = 200 euro

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:50

Bij ons (LR omlandia):
Contributie per jaar bedraagt
tot en met 17 jaar € 20,-
vanaf 18 jaar € 30,-

Lesgeld "onder het zadel" bedraagt per maand
tot en met 17 jaar €20,-
vanaf 18 jaar €24,-
Lesgeld "aangespannen" bedraagt per maand inclusief huur van de bak en instructie €27,50

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:53

Bij mij op de vereniging betaal je € 240,- en dan kan je altijd gebruik maken van de bak, en je hebt 2 keer per week les. Dit kan zijn 2 dressuurlessen van 60 min. of 1 dressuurles en 1 springles, ook beide van 60 min. Rijd je niet, of 1 les per week heb je pech als het over je geld gaat, dat ben je gewoon kwijt. Hoe het met de pony's is geregeld weet ik niet helemaal. Wel weet ik dat ze ook 2 keer per week les kunnen krijgen, maar hun betalen geloof ik wel minder.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:39

bij ons kun je lid zijn zonder les, en 3 keer per jaar worden nieuwe groepen ingedeeld voor les... Die kosten voor les zijn 's zomers en 's winters verschillend i.v.m. bakhuur. Er zijn verenigingen waar de lidmaatschapskosten veel lager liggen dan bij ons.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:44

Bloos! bij ons 230 euro ong.(paarden) en dan mag je elke week 2 lessen nemen.->dressuur + springen of dressuur + mennen of springen + mennen.
dat betaal je dan per jaar,je mag ook gebruik vd bak maken als er geen lessen zijn,maar dan moet je dus wel lid zijn.(het is geen manege maar er is alleen een binnen+buitenbak,longeerbakje,weiland voor bijv. wedstrijden en vd zomer lessen.)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:32

Ik weet de bedragen eigenlijk niet. Maar de pony's, paarden en veteranen zijn bij ons 3 aparte verenigingen, die gewoon allemaal zelf hun contributie enzo regelen. Ze moeten wel alledrie afdrachten betalen aan de stichting die daar weer boven zit.

Iedereen moet lesgeld betalen, ook als je nooit naar de les komt (vind ik trouwens zelf niet fijn). Iedereen betaalt dus hetzelfde bedrag, en bij de pony's ook. Dus bij een overstap naar de paarden zul je ook gewoon dat bedrag moeten betalen.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:40

moeilijk moeilijk ik heb geen idee je betaalt hier 40 euro per jaar. en de les is 8 euro per les.. dus je bent hier niks verplicht

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:56

mmh....wij hebben hier met de club de mogelijkheid lid te zijn en lessend lid te zijn.
Dat lessend lid zijn houd in dat je dus 1 uur per week les krijgt. Dit wordt gegeven door instructrices op (ik dacht) ZZ-niveau dressuur en de ander rijd lager in de dressuur, maar springt meer en die geeft ook de allerkleinsten les. De gemiddelde les bestaat vaak uit inrijden, dressuren, vervolgens voor diegenen die het willen, springen en de anderen kunnen verder dressuren en vervolgens uitstappen. (beetje standaard dus)

Prijzen liggen als volgt:
Jaarcontributie 1ste gezinslid -- 45,38 euro
Jaarcontributie 2de en volgende gezinsleden -- 40,84 euro
Lessen per kwartaal pony’s/paarden
1ste gezinslid -- 55,59 euro
Lessen per kwartaal pony’s/paarden
2de en volgende gezinsleden -- 52,18 euro
Bixie lestarief per jaar 108,91 euro
Lidmaatschap KNHS (inclusief Paard & Sport)
1ste gezinslid -- 37,50 euro
Lidmaatschap KNHS (exclusief Paard & Sport)
2de en volgend gezinslid -- 12,50 euro

Wil je niet meer lessen dan geld een opzegtermijn van 2 maanden. Daarnaast is het mogelijk om speciale dressuur en springclinics te volgen. Dit kost momenteel 50 euro voor 5 keer.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 18:49

Als ik dat hoor bij jullie, zijn jullie veel goedkoper uit als bij ons.....wij komen uit op zo'n 250 euro per jaar! en dan 1 keer in de week dressuurles en alleen s' winters in een binnenbak......
Organiseren jullie clubs soms veel wat betreft activiteiten om geld binnen te halen voor de club....?

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:35

mmh, we hebben wel sponsors (tenminste dat proberen we te hebben) en verder....tjah, Grote Clubactie, maar kan me verder zo gauw niet iets herinneren...en met het Hemelvaartconcour komt volgens mij altijd wel geld binnen...In ieder geval genoeg om er jaarlijks een clubkampioenschap, nieuwjaarsreceptie en af en toe nog wat kleine dingen te organiseren. Verder is overigens de binnenbak van de gemeente en heb geen idee of de club daarvoor moet betalen....aangezien het op terrein staat waar de gemeente sowiezo niks mee kan (vervuilde grond)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:51

manegepaard=84 euro per kwartaal, geen mogelijkheid om lessen in te halen, tenzij langdurige ziekte o.i.d.
eigen paard=67 euro per kwartaal, ook geen mogelijkheid om lessen in te halen.
Beide 1 les per week. Theoretisch altijd aan het eind springen, maar in de praktijk komt dat er niet altijd van.
Prijzen zijn ongeacht leeftijd of paard/pony.

als je op een manegepony rijdt en je hebt een verzorgpony, dan mag je daar ook kostenloos mee vrijrijden. Je bent immers ook lid. Helaas weinig mogelijkheden tot vrijrijden, er zijn zeer veel lessen.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 20:19

Suzy schreef:
Als ik dat hoor bij jullie, zijn jullie veel goedkoper uit als bij ons.....wij komen uit op zo'n 250 euro per jaar! en dan 1 keer in de week dressuurles en alleen s' winters in een binnenbak......
Organiseren jullie clubs soms veel wat betreft activiteiten om geld binnen te halen voor de club....?


Ik bedoelde niet 250, maar 350 euro! Ik snap het gewoon niet, waarom het bij ons zo duur is...... Verward
Ik denk dat ik het topic eens laat lezen aan de een bestuurslid, misschien wordt die d'r ook nog wat wijzer van Lachen
Iig al bedankt voor jullie reacties..... OK dan!

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:04

Bij ons betalen we éénmaal per jaar lidgeld (met verzekering inbegrepen), dat is ongeveer 40 euro (dacht ik toch), en voor de rest betalen we per uur les:

* 9 euro voor les met pony van de club
* 5 euro voor les met eigen pony
* 6,20 euro voor les met eigen pony die niet bij ons op de club staat

Voor paarden geldt hetzelfde tarief, maar zo staat er maar eentje Haha! en die rijdt nooit me in de lessen...
De lessen gaan door op woensdag, vrijdag en zaterdag.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:34

Bij onze vereniging wordt 6 keer per jaar oud-papier gehaald, dat scheelt in de kosten van les
En verder worden de kantine-diensten en schoonmaakwerkzaamheden door de leden gedaan(bij toerbeurt). Reparaties en onderhoud etc. gaat ook zoveel mogelijk met hulp van de leden.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:30

Bij ons betaal je als basislid (gebruik faciliteiten, geen les) €100.- per jaar. Verder kun je zelf kiezen wat je aan lessen wilt; dressuur, springen, mennen of geen...

De bedragen weet ik niet ui t mijn hoofd, weet wel dat er 48 dressuur en menlessen woden gegeven (per jaar) en 24 spring. Er zijn alleen op ma, woe, en vrijdag avond en op zaterdag ochtend lessen, vrij veel mogelijkheden tot vrijrijden.

Er is alleen geen binnenbak, en de bakken zijn niet allemaal van goede kwaliteit (er zijn 4 bakken waarvan 2 met omheining).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:20

Volgens mij betaal ik rond de 30/35 Euro per jaar aan contributie. Daarvoor ben ik lid van een vereniging, verder niets. Ze organiseren af en toe een wedstrijd, that's all. Geen lessen dus.

Misschien is het een idee om ongeveer zo'n bedrag aan te houden als vaste contributie, exclusief lessen e.d?

Voor de mensen die lessen kan daar dan een bepaald bedrag bovenop. Ik lees hier bedragen van 100 tot 350 Euro per jaar voor lidmaatschap van een vereniging. Ik zou er echt niet aan moeten denken dat ik zoveel zou moeten betalen aan een vereniging, want ik zou toch geen gebruik maken van de lessen.

Aan de andere kant, als je zelf een trailer hebt of de vereniging heel dichtbij is, is het natuurlijk wel supervoordelig...