Mijn pony is ontzettend kijkerig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Mijn pony is ontzettend kijkerig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 18:09

Voorral binnen met wedstrijden is er niks aan te doen. *(dressuur) echt altijd die kont naar binnen gooien, sterk worden! bah! terwijl die goed aan mijn binnen been staat, ik vraag dan overdreven binnen stelling om hem in ieder geval recht te laten lopen! maar ik ben nu binnen al 2 jaar aan het stuntelen maar het wil maar niet lukken. Wie heeft dit eerder mee gemaakt en hebben jullie goede tips? Lovers
alvast bedankt! OK dan!
XX Ilse


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:47

kijkerige paarden moet je eigenlijk(als je het kan) zo rond rijden en bezig houden met overgangen dat ze geen tijd krijgt om te gaan kijken.

ook een onderdeel van training is veel dingen doen/laten zien.
binnen rijden,buiten rijden,losgooien,wandelen,buitenbak rijden,buitenritje enzo.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:29

Veel binnenstelling! Lachen helpt echt heel erg want ik heb er ook zo 1 die zo ongelovelijk kijkerig is! Gewoon overdreven binnenstelling!! Succes!!

Live,LOve,'ndLaugh

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:39

Proberen voorwaarts te blijven rijden. Dus echt hard ronddraven. En dan inderdaad veel stelling naar binnen en hem naar buiten duwen met je buitenbeen. En eventueel met je zweep een tikje als ze niet reageert. Want meestal wordt dit van kwaad tot erger.
Kan je niet wat vaker gewoon in een binnenbak oefenen? Of doet ze het dan niet? Oftewel: is ze echt bang, of houd ze je voor de gek?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 22:58

NOu ik denk dat ie me echt een beetje aan het pesten is, en idd ik oefen ook al heel vaak in binnenbakken enzo! en daar is het ook wel goed, en met springen is het ook al veel minder qua kijkerigheid, maar met dressuur pfftt hehe echt een ramp!! Ik rij s'winters al geen dressuur wedstrijden meer, s'omers de schade maar ff inhalen !! xx

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:39

waarom zou je pony jou willen pesten?
misschien verander jij zelf wel wat aan je houding omdat je denk nou gaat ie kijken enz dnek ik en dan vraagt je pony zich af wat er gaat gebeuren en wil het voorzijn.
zou dat kunnen Verward

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 08:42

Ja dat zou kunnen ja, maar je leert het je idd al snel aan! Hoewel ik wel moet zeggen dat ik er wel aan werk. Ik word niet boos op hem en laat hem eerst maar even kijken. Beetje binnenstelling en goed mijn binnenbeen eraan. Maarja het is moeilijk om te zeggen dat ik mijn houding er bij verander. Ik weet het zelf ook niet!Dus jij ook niet Clown

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 08:42

* niet banketstaaf bedoeld hoor Tong uitsteken*

Sorry voor mijn lege Pro !! ~Foto- saampjes op het strand!~

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:34

Ik heb dat precies hetzelfde met mijn pony, maar dan met buitenwedstrijden!!! Ik probeer iig zelf te doen als of er niks aan de hand is en word iig niet boos op haar, ik weet dat ze me nooit met opzet zal laten zitten, dat vertrouwen moet je sowieso in je pony hebben. Een pony zou dat nooit expres doen om jou dwars te zitten, als jullie vertrouwen in elkaar hebben!!!
veel suc6 in ieder geval!!!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:41

Ik denk dat je moet proberen je pony bezig te houden, dus veel overgangen en schijnovergangen rijden.. een paar pasjes wijken enzo...
veel suc6

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 14:14

Ja ik had het eerst ook met buitenwedstrijden!! EEN RAMP haha de jury auto's vond ie eng, hoe groter de auto des te erger het was! Toen gingen ook nog de ruitenwissers aan! haha HELLUP Nu gaat het al veel beter buiten! Naja de hele zomer hebben we alleen maar winstpunten gehaald en vaak in de prijzen!! Dus ik kijk er weer naar uit! OK dan!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:58

Idd goed aan de gang houden. Zou zelf denk ik niet te snel overdreven veel stelling nemen, maar ietsje stelling en meer buiging in zijn lichaam. Maar ik lees al dat je al veel prijzen hebt gewonnen dus denk dat het wel okej gaat??

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:00

Ja in de zomer gaat het super! schaam ik me soms gewoon dood met de prijsuitreiking :p whaha maar ook wel weer super leuk ja! maar binnen dressuur kan ik veel doen , maar niks helpt Kusje( das wel erg jammer! xx

Sorry voor mijn lege Pro !! ~Foto- saampjes op het strand!~


Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:12

Ach stug door blijven gaan. Zoiets kost nou eenmaal tijd toch. En proberen veel af te wisselen binnen en buiten rijden, ook wisselen tijdens 1 'les'.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:12

Nou geeneens foto's Iljar :p in je profiel!

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:19

Hahaha !! ja Neeeeeej sorry!! Ik ben nog maar net nieuw hier en ik zit al de hele tijd te stuntelen voor een foto! voorral 1 bij mijn naam vink leuk, kank ff showen met m'n mooie beesje Tong uitsteken Haha! Knipoog haha grapje. Maar kunnen jullie me niet een beetje helpen hoe ik dat allemaal doe Bloos Scheve mond Kus!! Ilse! Lachen

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:27

maar weet 1 van jullie hoe je een foto bij je naam krijgt? Al mijn foto's zijn te groot volgens bokt :s Boos!

Sorry voor mijn lege Pro !! ~Foto- saampjes op het strand!~

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:40

Iljar schreef:
* niet banketstaaflig bedoeld hoor Tong uitsteken*


van mij ook niet, maar dat lijkt me wel beetje logisch. Haha!

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:40

Iljar schreef:
maar weet 1 van jullie hoe je een foto bij je naam krijgt? Al mijn foto's zijn te groot volgens bokt :s Boos!


bokt verklein machiene en dan op alvatar drukken. dan maakt hij hem op de juiste grote

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:47

en hoe kom ik ook alweer bij die verkleinmachine? Tong uitsteken

Sorry voor mijn lege Pro !! ~Foto- saampjes op het strand!~

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:40

Mijn pony was ook erg kijkerig, schrikkerig, enz. Ik zet hem nu meer aan het werk (en NIEt doormiddel van heel diep te rijden oid dat slaat nergens op) Gewoon niet over de hoefslag rijden, wees creatief verzin je eigen figuren.. veel van hand veranderen, tempowisselingen, en vooral goed rechtrijden Knipoog Als ze goed voor je been is moet dat ook makkelijk lukken zonder stelling naar binnen.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:41


<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 21:44

dankjewel voor jullie reacties !!

Sorry voor mijn lege Pro !! ~Foto- saampjes op het strand!~

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:52

Lukt het al? :p

Hmm als je wat wil weten PM je maar Lachen

Grts des

Iljar

Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 21:53

Jaa het gaat al aardig!! echt verslavend hier!! hihi (K)(K)

Sorry voor mijn lege Pro !! ~Foto- saampjes op het strand!~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers