Harry's Horse Instructieweken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 11:31

Zijn er mensen die toevallig zo'n cursus hebben gevolgd en die hun ervaringen even willen delen met mij? Ik zou nl. graag in 2002 een allround-cursus B/L willen volgen, en zou graag wat info willen hebben over hoe het op zo'n cursus eraan toegaat en of je daadwerkelijk veel leert etc.etc.

Toos paardloos


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:00

hai, ik ga ieder jaar op curses daar.

in het begin ben ik 1 keer op all round geweest, daarna altijd SGW.

toen k nog lager reed, leerde ik daar wel veel. Nu ga ik met een stel vriendinnen puur voor de lol.

Maar vooral tot en met M vind ik dat je best wel veel leerd en veel ervaring met verschillende dingen opdoed.

Dus gewoon gaan! is super leuk!

p.s. je gaat bij allround een keer het cross-baantje op, een keer buitnerijden, en verder dressuren en springen

Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:03

Ik denk erover om volgend jaar ook heen tegaan. Alleen de prijs is nogal hoog Haha! .

Misschien dat ik volgend jaar bij de ponyruiters, ga werken daar. Ze na het rijden bezig houden en dergelijke.

Ik zit er dus nog ff over na te denken Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:51

hahahaa, niet doen tijdens de SGW week!!!!!!!!!!

dan kom ik met een stel vrienden van me!!!

dus dan zou ik het die week niet doen!!!!1

Haha!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:51

Ik ben er ook al vanaf 1995 naar toe geweest.
En het was altijd zoo supergezellig. Allemaal mensen leren kennen, 's avonds veel lol en je leert er ook best wel veel.

Op de laatste dag mag je ook kiezen wat je als 2e les graag wilt. Vrije keuze dus uit dressuur, buitenrit, springen of cross.

Keuze was bij mij nooit zo moeilijk Haha!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:54

ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, dat was inderdaad heel leuk! Ik ga volgend jaar waarschijnlijk weer want je leert er echt heel veel!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:30

ik heb een keer zo'n instuctie week gewonnen! ik mocht zelf weten naar welke ik toe wilde, ik was l springen dus heb de all round week gedaan
het was echt super
heel veel van geleerd

echt, ik kan het ja aanraden hoor!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:22

Ik ben 6x op kamp geweest in Ermelo. Het is echt supergaaf en je leert er ernorm veel! Ik zou zo weer willen..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:09

Ik ben nu twee keer geweest. Een keer M/Z-dressuur en een keer SGW.
Ik vind het altijd heel gezellig en je leert heel veel mensen kennen, maar de instructie vind ik toch tegen vallen. Ik leer bij ons in de verenigingsles eigenlijk meer. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Ik ga volgend jaar weer op SGWkamp denk ik. Al heb ik dit jaar wel heel weinig geslapen Haha! (Niet dat ik anders verwacht had, daar kom je toch niet voor)

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:22

hee gomir, was je dit jaar ook op SGW kamp???????

Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:36

Kunnen jullie misschien iets meer vertellen over die instructieweken? Is er een site over? En hoe duur is 't?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 20:40

Ik heb inmiddels even een belletje gepleegd met het Federatiecentrum. Daar meneer Huppeldepup aan de lijn gehad, en die had verder weinig interessants te vertellen. Alleen dat in de 1e Strengen van 2002 een complete lijst komt van wanneer de instructieweken van start gaan. Dan zou er ook een nummer bijstaan wat je kon bellen. Ik hoop op nog meer info van andere Bokkers, want meneer Huppeldepup wist er blijkbaar evenveel of weinig, 't is maar hoe je het bekijkt, vanaf als ik.....

Toos paardloos

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:50

Het komt in 2002 ook wel in de P&S te staan. Maar als je wat wilt weten kun je wel pb-en, ik heb nog wel ergens info liggen. Dan vraag je het maar!


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:20

alleen niet op het SGW kamp gaan, want daar ga ik heen met een stel vriendinnen, en dan is het dus heeeeeel weinig slaap *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

verder zijn we wel heel lief hoor Verward Schijnheilig Schijnheilig

Haha!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:39

willen jullie mij ook info geven??

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:02

ik zit er ook een beetje overna te denken om er heen te gaan, ten eerste heb ik eht er nog neit met me ouders over gehad en ten 2e nog neit met de eigenaren van Bonanza, maar dan ga ik denk ik allround doen.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:22

Ik ben er twee zomers terug (2000) geweest, in de allroundweek pony's . Het was best gezellig enzo, maar ik was daar toch om iets te leren, en dat is niet echt gelukt. Ik had zeker verwacht dat de instructie op hoger niveau zou zijn.
Bovendien vind ik het een nadeel dat de pony's heel de dag op stal staan.
Voor mij dus niet weer!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:53

maar is er ook een site van ?


en weten jullie prijzen?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 22:13

De prijzen komen in de P&S(meestal januari). Daar staat ook de belangrijkste info in, de rest krijg je na het opgeven.

En SGW is heel tof hoor, Merel overdrijft Haha! Ze vielen best mee, alleen die ene nacht dat ze onze slaapzaal inkwamen was minder...Haha! Daarna was iedereen bij ons heel boos en aan het schelden en toen kon ik dus niet meer slapen(van het lachen Haha! )!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:34

Op de site van de KNF stond er altijd informatie over de weken, met foto's en zo, maar ik kon het net even niet vinden. (in het seizoen staat het er wel op). Ik kan wel even in het kort iets vertellen. Je moet je eigen paard/ pony meenemen en je moet wedstrijd geklasseerd zijn (minimaal B+1 dressuur). Je gaat er dan maandagmorgen heen, je paard krijgt een stal en daarna worden in een proefles de lesgroepen ingedeeld (ongeveer 6 per les). Daarna heb je dus 2x per dag les (dres, spring, cross of buitenrit) In de tijd dat je geen les hebt kun je doen wat je wil en 's avonds worden er ook activiteiten georganiseerd. Je 'slaapt' op kamers die ingedeeld zijn op leeftijd. Het is echt super gezellig en leert een hoop mensen kennen die allemaal dezelfde hobby hebben! De kosten weet ik niet precies, ik geloof rond de 600 gulden.

En: als je wilt moet je heel snel opgeven anders zit alles vol! (in de paard&sport van begin 2002 zit een inschrijvingsformulier)

Groetjes Mariska


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers